De laatste les Goedgekeurd door CKO 7.09.2017.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Havo5 WA Extra opgaven.
Advertisements

Workshop 27/05/2009Dienst voor Studiebegeleiding en Onderwijsvernieuwing Workshop: syllabi –evaluatieactiviteit.
5 HAVO informatie over het eindexamen April 2014.
Efficiënt besturen in de social profit
Transparantie bij evaluatie van stages Ann Deketelaere Dienst Onderwijs Faculteit Geneeskunde 19 november 2009 Studiedag Associatie: waarderen van leren.
Onderwijsondersteuning chemie Hernieuwing van de eindtermen van de ba- en ma- opleidingen chemie Nicole Totté, Inge Serdons.
‘Evaluatie’ op opleidingsniveau
Aleksandras Stulginskis University - March 22, 2012 Nabeschouwing Teaching: Home and Away Prof. Dr. Luc François.
Op naar…
Intensief lezen Lees de tekst grondig door en duid kernwoorden en/of –zinnen aan. Doe dit zo. Hoe doe je dit? Volg de pijl en dan zie je het symbooltje.
VSO Het Mozaïek Almelo.
“de eerste les” Goedgekeurd KCO Situeer de bijdrage van uw vak in het bereiken van de doelstelling en de OLR van de opleiding (competentie-matrix)
Praktische afspraken. 1) verder bouwen op tweede graad 2) voorbereiden op hoger onderwijs.
VSO Het Mozaïek Almelo. Examenreglement en Programma van Toetsing en Afsluiting leerjaar 3 en 4 Eindexamenjaar 2015.
Workshop evalueren Dcp
Vroege stage en feedback – departement lerarenopleiding Hasselt.
Geef het nummer in:. Nieuwe procedure HM Checklist verwachte eigenschappen:
Opleiden naar de toekomst Werken in een satelliet.
Studieadviesregeling
Startcollege B2 Psychologie
Dyslexie op de Rientjes Mavo
VVR302 SLC42R3 Marcel de Voogd 8 februari  Opdracht(en)  Ieder blok een gesprek: (planning einde van deze bijeenkomst)  Procesadvisering  Onderhandelen.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding. Periode 2 Les 1: Faalangst Doelen:doe de test en check of jij misschien last hebt van faalangst.
Hoe is de vaststellingscommissie georganiseerd? Er is één centrale vaststellingscommissie. De vaststellingscommissie heeft een aantal benoemde leden. Iedere.
2 7 september 2015, informatie klas 4 Voorstellen Werkhouding Melding ziekte/afwezigheid Vragen/opmerkingen per mail Contactgegevens Sectorwerkstuk Informatie.
Flitsbijeenkomst Examinering rekenen 29 mei 2013 Rianne Reichardt, Steunpunt taal en rekenen mbo Jan Paul de Vries, College voor Examens.
Internationalisering 2-talig onderwijs Inleiding 4 e leerjaar tvwo
Infosessie studievoortgangs- maatregelen criminologie December 2014.
Ouderavond 4 t-havo. Algemene informatie schooljaar Even voorstellen: teamleider thavo / decaan / leerlingenbegeleider / leerlingencoördinator.
Ouderavond V4 COHORT 2014 Welkom. PROGRAMMA - Rondje voorstellen (indien nodig) - Leerlingbegeleiding - PTA - Wat verder ter tafel komt.
Studie- en studentenbegeleiding Introductienamiddag 2015 Bachelorprogramma.
Internationalisering 2-talig onderwijs Inleiding 4 e leerjaar thavo
Studie- en studentenbegeleiding Introductienamiddag 2015 Schakelprogramma.
Voorstelling ombudsdienst faculteit rechtsgeleerdheid December 2014.
VAKDIDACTIEK PEDAGOGIEK Bijeenkomst 2.1 Kopopleiding – Vakdidactiek Docent: Sanne van Kessel.
WELKOM!. Wat is infocyclus? Infocyclus binnen BTC en link met DGD Infocyclus = Algemene inleiding over actuele mondiale vraagstukken en uitdagingen gelinkt.
Praktisch werk effectiever maken Tekst: Henny Kramers-Pals.
OER Overzicht belangrijkste wijzigingen.
1 Diplomaruimte en leerkrediet Informatie voor studenten Verkorte bachelor Psychologie (90 studiepunten)
‘Dit vind ik ervan!’ 2.0 Cliënten vertellen wat zij belangrijk vinden
WELKOM!. Wat is infocyclus? Infocyclus binnen BTC en link met DGD Infocyclus = Algemene inleiding over actuele mondiale vraagstukken en uitdagingen gelinkt.
Rob Goossens Het Werkplan.
Rob Goossens Komende lessen Werkomschrijving, werkplan en werkplanning.
1 september 2016 Voorlichting 4 vwo. begeleiding toetsing rapportage resultaten contact met ouders gelegenheid om vragen te stellen na afloop gelegenheid.
de basis voor een gamified lessenserie
Voorlichting 4 vwo 3 september 2015.
Rob Goossens Het Werkplan.
Stappenplan modulebeschrijvingen schrijven
Aanpak opleidingsonderdeel KLASMANAGEMENT EN REFLECTIE
Afsluiting Infocyclus Informatie over de examens en evaluatie
De eerste les Goedgekeurd door CKO vakgroep < ... >
De laatste les Goedgekeurd door CKO
De eerste les Goedgekeurd door CKO vakgroep < ... >
De eerste les Goedgekeurd door CKO
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Praktijkgericht onderzoek
Bedrijfseconomie, Ondernemerschap en Financiële Zelfredzaamheid
Voorlichting 4 vwo 6 september 2018.
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Besturingssystemen Prof. K. De Bosschere Vakgroep ELIS
Examentraining.
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Onderwijsmaterialen module: “Ontwerp je eigen eHealthapp.”
Feedback Reinier Geurts.
De eerste les Goedgekeurd door CKO
waar / niet waar EEN PRODUCT IS VOOR JE KLANT EEN CADEAUTJE
Info klinisch onderwijs
Onderzoek naar beweging PIZ deelnemers
Een onderzoek naar de effectiviteit ervan
Wetenschappelijke integriteit aan de Faculteit Wetenschappen
Transcript van de presentatie:

De laatste les Goedgekeurd door CKO 7.09.2017

Op het einde van de cursus: de eindcompetenties van het vak De eindcompetenties overlopen, en ook – indien relevant voor dit vak expliciet de link leggen met: - Waar kwam ‘kritisch denken/reflectie’ aan bod? - Zaten er ‘internationale en/of interculturele elementen’ in het vak (bv buitenlandse gastsprekers)? - Waar kwam ‘multiperspectivisme’ in het vak voor? (verschillende standpunten/visies/theorieën over een bepaald domein)? (Bovenstaande elementen zijn gelieerd met de 6 strategische onderwijsdoelstellingen (‘de zes’: http://zes.ugent.be/ )

PRAKTISCH: Evaluatie => welke evaluatievormen zijn er? Eindscoreberekening? Indien van toepassing: Voor welk % tellen de verschillende onderdelen mee? Is er toepassing van de standaardsetting? (illustreer met een voorbeeld) Is slagen voor elk partim noodzakelijk? Wat is toegestaan aan hulpmiddelen op het examen? (woordenboek, ZRM, enz.) + wat zeker niet? Maak duidelijk dat het ‘in bezit zijn van een GSM = fraude’; wat zijn de gevolgen van fraude? Hoeveel tijd krijgen ze voor het examen? Is duidelijk wat de studenten moeten kennen/kunnen/demonstreren/… en wat niet? Indien van toepassing: melding maken (en het belang ervan duiden) dat onmiddellijk na de afloop van het examen studenten zullen bevraagd worden over het examen Examenrooster: planning examens => via de opleiding – inhaalexamen: indien afwezig, student neemt het initiatief voor contact met examinator/lesgever

NA HET EXAMEN: Feedback: recht op feedback en inzage van examenkopij/werkstuk – géén feedback / inzage aan derden – wanneer vindt de feedback plaats? 2de zittijd: - als er voor niet-periodegebonden evaluatie een gewijzigde vorm is: wat houdt dit in? - als er géén 2de zit is voor niet-periodegebonden evaluatie: hier aan herinneren (Noot: dit moet wel zo zijn aangeduid geweest in de studiefiche)