Klantgerichtheid – Houding en gedrag

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Lessen uit het Noorden 2 februari 2011 “Op weg naar huis bijeenkomst”
Advertisements

Nieuwe blik op publieksagressie
Leiderschap bij verandering
“Goed bezig, nu voor later” Veiligheid, een kwestie van gedrag?
Ouders en Kinderen Centraal
De Utrechtse Servicenormen
….een korte presentatie
Hoe HPO is de Kinderopvang? High Performance Organisaties
Visie op HNW juni Belang van een Visie Een Visie op Werken is de overkoepelende beschrijving hoe een organisatie werk in de toekomst ziet. De visie.
1 UITGAAN VAN POTENTIES WERKEN AAN EXCELLENTE KINDEROPVANG.
Aedescongres 2007 Meedoen in de samenleving Samenwerking in het publieke domein Van goede bedoelingen naar harde resultaten Inleider: Leo Lenssen.
Een continue verbeterende dienstverlening
welkom Philips Nijmegen QAS Value Day Marc Jetten
Tien lessen uit het Noorden
27 januari 2011.
Brainstorm sociale media in het onderwijs
Hoofdstuk 2 Kwaliteitszorg Deel 1.
SPF SANTE PUBLIQUE, SECURITE DE LA CHAINE ALIMENTAIRE ET ENVIRONNEMENT 1 Introduction Journée d'étude e-HR: un rêve ou un cauchemar ?
Professioneel-Kritische Instelling
Samenwerking in het sociale domein ‘ over bestuurlijk lef en ambtelijke onrust in de regio’ Debat "De Sociale Gemeente" Dick van Maanen.
Leiderschap bij verandering of verandering in leiderschap
Integraal, integraler, integraalst? En wat zijn de grenzen?
Presentatie Reisbranchecampagne Reisagentensymposium 20 april 2009, Hoofddorp.
IDEAMANAGEMENT & FB ACADEMY RENE BLOK HANS MICHIELSEN.
Totaalaanpak Novostar
Organisatie in verandering De implementatie van digitaal werken
Toekomst – Welke kant gaat u op?. Klant i.p.v. patiënt/cliënt; Output financiering; Marktwerking; ……………………… Waarom.
Leren: wat houdt ons soms tegen...?
Een theoretische verkenning
Basis communicatieplan
Producten & Werkprocessen
Verdienmodel anno 2014 De gunst om de klant vraagt meer dan alleen het bieden van producten en diensten. Vanuit de visie van de klant leert de ervaring.
Een visie …. Een doel….. Een plan…. Migranten (ouderen) Wonen Zorg en Welzijn NRC Next 31 maart 2014 “Terwijl we ons blind staren op hoofdoekjes en etterbakjes,
ISO 8402 algemeen ISO 9000 aanvullingen ISO 9001 ISO 9004 extern
Naar een optimaal HR - beleid
7 Kernwaarden van Delta Lloyd Groep
Ambassadeurs 28 augustus 2014 Agenda Mededelingen De organische organisatie Wvttk /rondvraag.
Management en leidinggeven
Dienstverlening is van ons allemaal! Praktijkmiddag Dienstverlening Hoogeveen 10 september 2015.
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
Introductiebijeenkomst Waardigheid & trots. Programma Korte kennismaking Vraaggesprek vertegenwoordiger Ministerie van VWS Deel 1 pitches deelnemende.
Groepsdynamica & Interactief communiceren
De Rode Knop van Viattence
WELKOM KENNISBIJEENKOMST ’LEAN WERKEN MET EEN KWALITEITSSYSTEEM’ 28 februari 2013 Rik Brom Paul van Tiel Kees Ruizendaal.
Ontwikkelen van vakmanschap in veranderende tijden. HR netwerkbijeenkomst Tineke de Visser In voor zorg!Merel van der Ham 13 april 2016Aafje Academie.
De Future Proof Corporatie Hoe worden corporaties toekomstbestendig?
Bouwbeleidsplan Leudal. Waarom een bouwbeleidsplan Landelijke ontwikkelingen met als speerpunten: verminderen regeldruk, lastenverlichting voor burgers.
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
Contact vóór contract Frank Stiksma MSc Lectoraat Nieuwe Cultuur in de Bouwketen IJsselstein, 13 februari
Positionering en functionaliteit Informatiebeheer Architectuur Archief 2020 Utrecht 8 juli 2015 Adrie Spruit.
Hoe overleef ik ….. een werkplekfactor van 70%?
Proces om tot een gedragen jaarplan te komen
Verwijzen naar kookboek.
Workshop Kernboodschap Gebiedsgericht Werken 14 oktober 2016
Actief openbaar maken van GS-besluiten en onderliggende stukken
Netwerk /11/14 LNW6 Het managen van verandering
Xxxxxxxxxxxxxxx 2/7/2018 Markt informatie bijeenkomst Openbare Europese aanbesteding betreffende inhuur externe medewerkers 7 juli 2015 xxxxxxxxxxxxx.
Grip & Controle op digitalisering
Rotterdam: Van werkstad naar netwerkstad
Zinnig, betekenisvol en leefbaar ondernemen
persoonlijk professioneel prettig
Process Mining.
Module Communicatie M1 Bijeenkomst 1
Naar een aardgasvrij Utrecht
LOB in het mbo Onderzoek naar het bevorderen van
Stel dat de (onderwijs) wereld gaat veranderen
Lean in dienstverlening bij BNG Bank
Een lerende en adaptieve organisatie
‘NEXT STOP’ Onbeperkt kunst en cultuur 10 April 2019
Vernieuw je HR-cyclus.
Transcript van de presentatie:

Klantgerichtheid – Houding en gedrag Dienstverlening The next level Klantgerichtheid – Houding en gedrag Utrecht 9 juli 2018

Wij staan midden in de samenleving We nemen elkaar serieus Transparant in onze afwegingen Wij staan midden in de samenleving Meerwaarde door persoonlijke interactie Optimaal gebruik van digitale mogelijkheden Dienstverlening is van ons allemaal

Programma dienstverlening Excellente Dienstverlening (Houding en gedrag) Innovatieve Dienstverlening (Vernieuwing) Efficiënte dienstverlening (Proces)

Excellente dienstverlening Kernboodschap (wat is het verhaal) Proces (hoe en waar brengen we de boodschap?) Productontwikkeling (toolbox) Communicatie (Wat en wanneer communiceren we naar wie)

Cultuur onderdelen Veranderen Innoveren Leren

Hard skills & Techniek Omnichannel Chatbot

Succesfactoren Multidisciplinair team Draagvlak management Klantreismanagers, Data analisten, Proces analisten, Klanten, Medewerkers, Applicatiebeheer Draagvlak management Proberen, leren en successen borgen Continue aandacht

Leerpunten Stop als iets niet werkt Zorg voor supporters van je programma Zoek verbinding in de organisatie Cultuur veranderen gaat niet ineens