PowerPoint Taal Bijeenkomst 7: Evalueren op schoolniveau

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Passend Onderwijs presentatie voor MR februari 2014
Advertisements

Realisatie kindcentrum
Centrale schoolbespreking Naam van de school Datum Logo van de school.
Train de trainer Levensboeken Beatrijs Van der Heijden
Schoolcijfers, een tweede natuur
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
Hoe vergaat het mijn leerlingen in het vervolgonderwijs? Opbrengsten LOB-doorstroompilots.
HGW en gesprekken met leerlingen
WIN WIN Van ordeverstorend gedrag naar ontwikkelingskans
WSNS Passend Onderwijs Stappenplan
Train de trainer Levensboeken Beatrijs Van der Heijden
Workshop OGW in de klas..
samenhang Resultaten Processen Persoon Wat het oplevert Wat je doet:
Milieubeleid Steffie De DeckerEllen Geudens Celine Mertens Stijn Vandenbroucke Nele Van MuylemLien Vermeulen.
Groot ICT-project Visie Daniëlle de Winter.
Handelingsgericht werken als schakel naar passend onderwijs
Proces en Product.
Programma Stappenplan ZMO Individueel Zorgplan. In tien stappen naar een strategie voor zelfmanagementondersteuning Jeanny Engels 6 juni 2010.
Workshop MT Opbrengstgericht werken Visie – Opbrengsten – Actie.
Praktijkonderwijs sterk naar de toekomst ‘Werken aan een pro-plan’ 18 april 2013.
Handelingsgericht werken
Programma Doel van vanmiddag Uitgangspunten HGW Opdrachten Evaluatie.
Introductiebijeenkomst AOS leergang
Opdracht: Hoe geven we nu zaakvakonderwijs? Inventarisatie Hoe willen we zaakvakonderwijs gaan onderwijzen? Visie ontwikkeling.
Workshop ‘visieversneller’
Return to Sender.
Passende perspectieven: Visie en uitgangspunten
Houtens : welkom, begroeting en ontmoeting
Informatiebijeenkomst. Lerarencompetenties Overzicht bijeenkomsten 1.Leren leren 2.De basisschool 3.Ontwikkeling van kinderen en creatief proces 4.Lesopzet.
Bijeenkomst 2 Ethiek 3, Normatieve professionaliteit
De rode draad in opleiden binnen AAOS
PROJECT 3 PEDAGOGISCH WERKEN IN DE WIJK Bijeenkomst 1, week uur Kwartaal 1, schooljaar 2014/2015 Klas: VQR2A Docent: Madeleine Meurs Mail:
Wjk.
ERWD Training ERWD PO - Dag 2. Waar heb je in de auto/trein terug of de volgende dag met je collega’s over gesproken? Welke nieuwe inzichten heb je opgedaan?
Workshop INFORMATIEVAARDIGHEDEN Samen sterk met.
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
Toelichting inspectierapport. Agenda Inleiding/welkom Waar kijkt de inspectie naar? Hoe verder? Nog te beantwoorden vragen.
De zorg op onze school Presentatie over de zorg met als uitgangspunt de 1-zorgroute. Petra Vinkestijn IB-er Burg. Westerbeek van Eertenschool Varik.
Netwerk IB WSNS Tilburg
Vaardigheden 1. Het opzetten van een vaardighedenlijn voor leerlingen van de brugklassen. 2. Voor vakdocenten inzichtelijk maken wanneer welke vaardigheden.
De veranderende rol van de IB
BVMBO: Aan de slag met collegiaal leren!”
Hoe brengen opdrachten de beroepscontext het klaslokaal in?
PowerPoint Rekenen Bijeenkomst 7: Evalueren op schoolniveau
PowerPoint Rekenen Bijeenkomst 6: Evalueren op leerlingniveau
PowerPoint Rekenen Bijeenkomst 2: leerlingen plaatsen in leerroutes
Ouders en school samen Maart 2016
PowerPoint Taal Bijeenkomst 1: Visie en uitgangspunten
PowerPoint Rekenen Bijeenkomst 6: Evalueren op leerlingniveau
PowerPoint Taal Bijeenkomst 3: Doelen selecteren en vastleggen
PowerPoint Rekenen Bijeenkomst 4: Onderwijsaanbod formuleren
PowerPoint Taal Bijeenkomst 6: Evalueren op leerlingniveau
PowerPoint Rekenen Bijeenkomst 7: Evalueren op schoolniveau
PowerPoint Taal Bijeenkomst 5: Onderwijsaanbod uitvoeren/evalueren
Koppeling visie en praktijk
Workshop “de coachende praktijkopleider”
PowerPoint Rekenen Bijeenkomst 2: leerlingen plaatsen in leerroutes
PowerPoint Rekenen Bijeenkomst 4: Onderwijsaanbod formuleren
PowerPoint Taal Bijeenkomst 4: Onderwijsaanbod formuleren
PowerPoint Taal Bijeenkomst 6: Evalueren op leerlingniveau
3x3 evaluatie Effectief evalueren.
Rekenspecialist bijeenkomst 2
PowerPoint Taal Bijeenkomst 3: Doelen selecteren en vastleggen
Met behulp van formulieren
Cyclisch proces binnen methodisch begeleiden
Welkom bij DAIly NURSE.
Cyclisch proces binnen methodisch begeleiden
PowerPoint Taal Bijeenkomst 4: Onderwijsaanbod formuleren
Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend) leraren.
Transcript van de presentatie:

PowerPoint Taal Bijeenkomst 7: Evalueren op schoolniveau

Overzicht bijeenkomsten Bijeenkomst 1 Visie en uitgangspunten Bijeenkomst 2 Beginsituatie bepalen en leerling plaatsen in leerroute Bijeenkomst 3 Doelen selecteren en vastleggen Bijeenkomst 4 Formuleren van onderwijsaanbod Bijeenkomst 5 Uitvoeren en evalueren van onderwijsaanbod Bijeenkomst 6 Evalueren op leerlingniveau Bijeenkomst 7 Evalueren op schoolniveau (team)

Doel van bijeenkomst 7 Evaluatie van de werkwijze van Passende perspectieven met het hele team Teambrede (door)start met de werkwijze van Passende Perspectieven

Inhoud van bijeenkomst 7 Presentatie Terugkoppeling door taalwerkgroep Opdracht 1: De bijeenkomsten bij langs Opdracht 2: Waar staat de school nu en wat is het vervolg? Plan van aanpak

Terugkoppeling door taalwerkgroep De werkgroep heeft in de voorbereiding hun ervaringen met het werken met Passende perspectieven samengevat aan de hand van een aantal vragen: Wat betekende het werken met Passende perspectieven voor mij als leerkracht? Hoe hebben de leerlingen het werken met Passende perspectieven ervaren? Welke effecten heeft het werken met Passende perspectieven gehad? Werkvorm: discussie met hele team over opbrengsten van de werkgroep leden op bovenstaande vragen

Opdracht 1: De bijeenkomsten bij langs De werkgroep geeft per bijeenkomst een samenvatting van het werken met Passende perspectieven – taal. Ze bespreken daarbij: wat goed ging wat lastig was Werkvorm: Laat het team in twee groepen nadenken hoe ze deze informatie kunnen meenemen in het stellen van praktische tips voor het vervolgtraject. Resultaten worden op een flap-over geschreven en vormen input voor opdracht 2.

Opdracht 2: Wat is het vervolg? Wat betekent deze terugblik nu voor het vervolg? Bij deze opdracht maakt het hele team keuzes over de omvang van de doorstart, door het kiezen van een geschikt scenario. Werkvorm: Laat ze de opbrengsten uit bijeenkomst 1 erbij pakken (de taalcirkel en de positie van de school op het continuum methode- doelgericht werken). Als ze de beginsituatie van toen vergelijken met huidige situatie: wat valt ze dan op? Zijn er effecten te zien, veranderingen waarneembaar?

Plan van aanpak Bij het in gang zetten van een vervolgtraject is het van belang om de verantwoordelijkheden, inclusief een tijdplanning goed in beeld te hebben. In het plan komen onder andere de volgende punten naar voren: Doel: waar wil het team staan aan het eind van het schooljaar? Wat is nodig om die doelen te bereiken? Welke rol heeft ieder teamlid daarin? Wat is nodig voor een nulmeting/beginsituatie komend jaar?