Keuzedeel Wijkgericht werken

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
StartDOCUMENT Petje op petje af Muziek van holland spot of fimpje.
Advertisements

1  Stagevoorlichting Stage 2 Personen:  SLC 2-de jaar INF/TI:  Stage/afstudeercoördinator INF/TI: A. van Raamt  kamer K.1.07 tst  (
1  Stagevoorlichting Stage 2 Personen:  SLC 2-de jaar INF/TI:  Stage/afstudeercoördinator INF/TI: A. van Raamt  kamer K.1.07 tst  (
Leerjaar 1: De vormgeving verkennen Leerjaar 2: De vormgeving realiseren Leerjaar 3: De vormgeving toepassen Leerjaar 4: De vormgeving eigenheid geven.
Het doen van onderzoek in klas 4
De kracht van motivatie, hoogtepunten en hobbels
handvaardgheid / techniek
Informatica op het Kalsbeek College. Informatica op het Kalsbeek College.
Een project in het kader van de Rotterdamse Aanpak Luchtkwaliteit
Het sectorwerkstuk Het doen van onderzoek in klas 4.
Contactpersoon F. Buizert
Wat was het  waar naar toe
Portfolio
Coachen Maandag 14 juni 2006.
Het sectorwerkstuk Het doen van onderzoek in klas 4.
Tijdelijk informatie systeem overdracht vreemdelingen
Het bacheloreindproject (BEP) 1BT04 / 1GT04
Het begint bij het jonge kind
Vrije gedachten bij vmbo-mbo-Ad Hans Daale Leido.
Arbeidsmarkt Als je op de markt loopt zie je om je heen verschillende kopers en verkopers. De vraag naar een product bestaat uit de mensen die een product.
Informatieavond PTA 3e – 4e klas 22 september 2015.
Kijken naar Kinderen Week 4
Pmg. interviews afnemen dropbox aanmaken sites Plan van aanpak Checklist%20plan%20van%20aanpak.pdf
KWARTAAL 2 JAAR 2 SLC. vandaag Programma kwartaal 4 Opdrachten Werkbezoeken eindgesprekken.
De rode draad in opleiden binnen AAOS
Praktijkervaring en reflectie
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk
Startbijeenkomst BPV 1 september Wat moet vandaag in orde zijn 1.POK moet ingeleverd zijn. 2.Deskundigheidsverklaring moet ingeleverd zijn. 3.Indien.
Communicatie 2 – kw 2 Les 2. Wat gaan we doen? Korte herhaling van vorige week. Het kennismakingsgesprek Casussen uit je stage Afsluiting van de les:
1.1 competentie G 1.1 competentie H 2.1 competentie A
LEERJAAR 1 SAW.  Introductie bijeenkomst Periode W3S1AR en W3S1BR van 8 Februari t/m 22 April  Minimaal 250 uur werken  Begeleiding door een MWB docent.
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
Kiezen voor keuzedelen
Zelfmanagement Deel 3: Serious soaps over ouderen Verpleegkundige.
Welkom op de Open Dag Het Hooghuis Stadion WelkomWelkom.
VOORLICHTINGSAVOND TL 3. PROGRAMMA PLENAIR EXAMENPROGRAMMA PTA VOORBEELDEN VAN PTA VRAGEN VAN OUDERS MENTOREN BEGELEIDING CONTACTEN INDIVIDUELE VRAGEN.
Periode 3 Verzorgen van de winkel en/of opslagruimte Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Verbeteringen en personeel Par:
De opleiding helpende zorg en welzijn in een notendop.
Vormgeven en uitvoeren van een op de gemeenschap gerichte aanpak bij zorgmijding.
De vraag is je beste vriend
Studieloopbaanbegeleiding
Werkstuk nask In de week van 23 januari 2017 (week 04) voor vrijdag 27 januari 12:15, inleveren Daarna: elke werkdag te laat: 5 punten (van de 100) van.
Project Landal Hochwald
Intersectoraal (opleiden) in het VMBO
Wegen van waarden en randvoorwaarden
Presenteren en Etaleren
Keuzedeel Verdieping Software
Kriebelspin.
Examinering Leerjaar 3 Werkveldbijeenkomst PW oktober 2017
Keuzedeel Verdieping Software
Hoe plannen we onderzoekend leren in wiskunde?
Hoe brengen opdrachten de beroepscontext het klaslokaal in?
Kiezen voor keuzedelen
Schrijven 4.3 Formuleren en stijl 1.1
RECRON Keuzedeel Leisure Leefstijlen
Entreeschool: samen naar een goede basis
Hoe te werken met de oefenopdrachten
Welke rol speelt de EU bij de vrijmaking van de internationale handel?
De Frissel Veenwouden Ouderavond 3 april Keuzes klas 2.
Werkveld bijeenkomst Maatschappelijke Zorg
Honours programma: voor wie
Werkveld bijeenkomst Maatschappelijke Zorg
Art& Design Leerjaar 1 Productvormgeving.
Inspelen op Innovaties
WELKOM BIJ INFORMATIEAVOND LEERJAAR DRIE
WELKOM BIJ INFORMATIEAVOND LEERJAAR DRIE
Laat de vragen eerst even aan de docent zien!!
volgende bladzijde terug
Transcript van de presentatie:

Keuzedeel Wijkgericht werken Semester 5 & 6

Inspirerend ! Boeiend! Verrijkend !

Introductie In dit keuzedeel leer je wat er allemaal komt kijken bij het werken in een wijk. Als hulpverlener ben jij ‘de spin in het web’ binnen de wijk. Je weet wat er speelt, zowel onder de bewoners als bij de instellingen, de ondernemers en bij de gemeente. Daarbij kunnen tegengestelde belangen ontstaan of behoeftes die niet als individu te vervullen zijn. De spin in het web spint, verbindt, brengt samen en maakt de wegen van het ene naar het andere punt zichtbaar.

! Het eindresultaat! Je gaat, eventueel in tweetallen (afhankelijk van de wijk en de mogelijkheden), een interventie ontwerpen om de leefbaarheid en/of de cohesie in de wijk te verhogen. Hoe die interventie eruitziet, is gebaseerd op de knelpunten en de behoeften in de wijk. Je verzorgt dus maatwerk. Je gaat een begeleidingsgesprek voeren met een individuele bewoner van jouw wijk over de problematiek en de mogelijke interventies

Wat ga je doen? Je werkt via de digitale leerweg aan de drie leereenheden met daarbij behorende producten en opdrachten gedurende het derde leerjaar. Je maakt een logboek waarin je bijhoudt wat er gedaan is en op welk moment, aangevuld met reflecties en aangegeven producten. Je gaat STARRT-verslagen, en coachingsgesprekken voeren met je docenten. Je maakt een showportfolio van het project.

Hoe ga je het doen In principe kun je elke wijk kiezen voor de uitvoering van dit keuzedeel. Het is echter aan te bevelen om de wijk te kiezen waar je ook stage loopt. Je mag eventueel in tweetallen werken, afhankelijk van de praktische mogelijkheden (op school en in de wijk) en je persoonlijke voorkeur.

Beoordeling Dit keuzedeel wordt beoordeeld door je docent en je coach, eventueel aangevuld door een jury van mensen uit de beroepspraktijk. De eindbeoordeling kan onderdeel uitmaken van je diploma en gebruikt worden voor je cv.