Honours programma: voor wie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
MBO-HBO DOORSTROOMASSESSMENT …. een succesvolle combinatie?
Advertisements

Opwarmer : zoek de 5 verschillen
Doen, denken, willen Workshop voor opleiders en begeleiders
Presentatie titel STAGE Leren in de praktijk
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Voor stagedocumenten ga naar: Stagevoorlichting MT januari 2013 Leren.
U-Talent Academie OP SCHOOL EN DE UNIVERSITEIT
Het doen van onderzoek in klas 4
Portfolio Website Tim Klijn Klas: MBI m1 Datum: 21 november 2007
Loopbaan Oriëntatie en Begeleiding in de Tweede Fase
Hoe word je een ster? *.
Meer rendement met het portfolio als begeleidingsinstrument
Portfolio in VZ Wenk servicedocument.
Ho 8: Portfolio.
Het sectorwerkstuk Het doen van onderzoek in klas 4.
Studieloopbaanbegeleiding binnen Windesheim
Intersectoraal Klas 3.
Voortgangsgesprek fase 1
CE / IBL Slb Jaar 1, les 2 (1.4).
Vernieuwing beroepsgerichte programma’s vmbo: LOB
U-Talent Academie OP SCHOOL EN DE UNIVERSITEIT
De dag van het solliciteren - introductie
VAKSCHOOL Werkmiddag
Studieloopbaanbegeleiding
ABV – SLC opdracht : Hoe stimuleren en coachen we de competentieontwikkeling bij studenten op zodanige wijze dat deze daar zelf vorm en inhoud aangeven?
Info shop Docent-coach Competenties in beeld 3 juni 2010.
Start SD&V Start examen SD&V Kader- en Basisberoeps Doel: structuur en overzicht [februari - mei] SportDienstverlening& Veiligheid.
Studieadviesregeling
Loopbaan oriëntatie en begeleiding Stellingwerfcollege voorlichting decanaat.
Ouderavond 3e klas schooljaar
Loopbaan oriëntatie en begeleiding VWO6
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
KWARTAAL 2 JAAR 2 SLC. vandaag Programma kwartaal 4 Opdrachten Werkbezoeken eindgesprekken.
De rode draad in opleiden binnen AAOS
SLC Bijeenkomst H. El- Gharbaoui med.hro.nl/gharh.
PRAKTIJKERVARING EN REFLECTIE HAFIDA EL GHARBAOUI KAMER L
Praktijkervaring & Reflectie
Honoursprogramma BML Februari Een verzameling activiteiten om je verder te ontwikkelen bovenop je bachelor-opleiding. In ieder geval ontwikkeling.
Toekomstgericht onderwijs
Programma voorlichting 8 december :15Inloop 19:30Welkom ouders & leerlingen 19:30 – 20:45 Programma leerlingen Twee workshops o.l.v. de heer Giethoorn.
1 : De sollicitatie-brief + Curriculum vitae 2 : Het sollicitatie-gesprek 3: Vervolgprocedures SLC21 : Solliciteren.
1.1 competentie G 1.1 competentie H 2.1 competentie A
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
Regie op je eigen loopbaan: workshops ter inspiratie
De opleiding helpende zorg en welzijn in een notendop.
. Ouderavond 3 e klas schooljaar Programma VMBO Introductieperiode Examen Zak/Slaagregeling Na het VMBO Met de mentoren de klas in.
U-Talent Academie OP SCHOOL EN DE UNIVERSITEIT
Tutoraat, Mentoraat PSYCHOLOGIE UvA Waarom? Wat & HOE?
Loopbaancompetenties
Aan de slag Vervolg: vanmiddag Inventarisatie: Groepjes (heterogeen)
De wereld aan je voeten Wie droomt van een internationale carrière?
Studieloopbaanbegeleiding
Basistraining Ontwikkelingsgericht coachen voor werkplekbegeleiders
Decanaat klas 4 oktober 2017.
12 oktober 2017 Aanwezigen & je richten op deze les.
VTH1 (verpleegtechnisch handelen) VP16T
Lunchbijeenkomst EA2X Daphne Keller
Het BSc Honours Programme
U-Talent Academy Uitdagend bèta onderwijs in 5 en 6 vwo op school én op de universiteit.
Mijn visie op onderwijs
Informatieavond 3 havo september 2018 Welkom
Praktijktoets Eind LP 1 VP17U.
Keuzedeel Wijkgericht werken
We gaan vernieuwen! KWT en VO verdwijnen
Portfolio, Logboek en Casus
Lunchbijeenkomst EA2X Daphne Keller
100% Subsidie Ontwikkeladvies 2019.
Kopopleiding Gert de Goede Lerarenopleider NaSk Oktober 2018.
Voorbeeld. Tijdens een SLB les heb ik mijn netwerk in kaart gebracht. Ik kwam er achter dat mijn netwerk niet zo heel groot is. Als ik kijk naar welke.
Profielwerkstuk Drs. L.N.J. (Rens) Kleverlaan MSc (MEd)
Transcript van de presentatie:

Honours programma: voor wie Voor leerlingen die meer willen en kunnen gemotiveerd worden door extra uitdaging gemotiveerd worden door autonomie hun lestijd willen aanvullen met en deels vervangen door de ontwikkeling van hun individuele talenten

Honours programma: wat doe je Programma loopt van klas 4 tot februari klas 6. Circa 100 uur per jaar inzet: je haalt die tijd uit schooltijd en uit vrije tijd. Je werkt aan een of meerdere rijke projecten die je zelf kiest en vormgeeft. Je ontwikkelt je daarbij in verschillende competenties. Deze zijn van groot belang voor jouw persoonlijke ontwikkeling en zullen in een latere wetenschappelijke studie en loopbaan van waarde voor je zijn.

Honours programma: competenties? communiceren onderzoeken creëren samenwerken denken kennis vergaren reflecteren

Honours programma: begeleiding Hoe krijgt de begeleiding vorm? Je krijgt een persoonlijke begeleider, die je coacht/helpt in de keuzes die je zelf maakt eens in de ± 4 weken overleg met je heeft Je vormt met de andere HPG’ers een peergroup, die regelmatig samenkomt om aandacht te besteden aan elkaars projecten om elkaar te helpen en van elkaar te leren

Honours programma: beoordeling Elk jaar heb je met je begeleider een voortgangsgesprek over je ontwikkeling Je verzamelt feedback van anderen op je project en/of competenties In klas zes stel je een examenportfolio samen: samenvatting HPG project reflecties per competentie feedback derde(n) op het project verslagen voortgangsgesprekken begeleider reflectie van de begeleider Twee examinatoren van andere gymnasia bestuderen je portfolio en voeren een eindgesprek met je.

Honours programma: beoordeling Een leerling slaagt als hij of zij: drie jaar zijn/haar best heeft gedaan en heeft volgehouden; aan één of meer rijke projecten heeft gewerkt voor het HPG; het hele portfolio heeft gevuld en de bijhorende opdrachten heeft gedaan/gemaakt; het project door een buitenstaander als waardevol en goed heeft laten beoordelen óf bewijsstukken per competentie heeft verzameld; ontwikkeling laat zien in alle competenties; daarop heeft gereflecteerd, zelf en met in elk geval de begeleider.

Honours programma: examen Heb je de examinatoren met jouw portfolio van je ontwikkeling en jouw rijke project overtuigd, dan word je uitgenodigd voor de landelijke Honoursdag Het HPG wordt op deze dag afgerond met een gesprek met twee examinatoren van andere gymnasia. Aan het eind van deze dag ontvang je tijdens een ceremonie het Honours Kunstwerk Je ontvangt tevens een HPG diploma.

Honours programma: solliciteren Heb je interesse? Schrijf een sollicitatiebrief aan de conrector, aan Jg en aan Wh. Daarin leg je uit: waarom jij vindt dat je een HPG leerling bent wat je passie is, je plan, wat je zou willen onderzoeken, wat jouw project zou kunnen worden aan welke persoonlijke doelen je zou willen werken, waar je al goed in bent en waar je nog beter in zou willen worden Lever je brief digitaal in, uiterlijk 20 november! wl@sgdb.nl / jg@sgdb.nl / wh@sgdb.nl