Leidinggeven voor eerste verkoper

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ontwikkelen = groeien Leren = (eigen) grenzen verleggen
Advertisements

situationeel leiderschap
Lotgenotencontact.
6 sleutelbegrippen lesopbouw
Werkoverleg Leidinggeven Blz. 95.
met inzichten uit de sport
Leidinggeven Management Eerste verkoper.
12-1 Copyright © 2005 Prentice-Hall Hoofdstuk 13 Ontwikkeling en groei van mensen Managementvaardigheden, 2/e editie door Phillip L. Hunsaker Copyright.
Praktische Organisatiepsychologie
Hoofdstuk 12 Beoordeling en ontwikkeling van medewerkers
Delegeren Leidinggeven Blz. 177.
Conflicten hanteren Leidinggeven Blz. 77.
Opleiden van medewerkers
Communicatie Communicatieproces Communicatievormen Communicatielijnen
Communicatiehandvatten Blijf in contact
VAARDIG SAMENWERKEN IN HET VRIJWILLIGERSWERK
Projectwijzer 6 H1 Klachten Middenkader Engineering.
CRM H5 Klachten Commercieel medewerker.
Leidinggeven H1 Taken teamleider Logistiek teamleider.
Sales H5 Leidinggeven Junior Accountmanager.
Leidinggeven H1 Taken leidinggevende Logistiek supervisor.
Management en leidinggeven
Leidinggeven H2 Taken leidinggevende Filiaalmanager.
Gespreksvaardigheden
Vandaag  Literatuur hf 6 en 7 adhv ervaringen  Evaluatie + afronding  Afspraken volgende keer.
Communicatie 2 – kw 2 Les 4.
Lastige situaties bij het coachen van groepen
Periode 3 Verzorgen van de winkel en/of opslagruimte Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Verbeteringen en personeel Par:
Leidinggeven voor eerste verkoper Hoofdstuk 4 Personeel en planning.
Samenwerken en communicatie Hoofdstuk 4 21e-eeuwse vaardigheden.
Leidinggeven Hoofdstuk 1 Taken leidinggevende. Inhoud 1 Taken leidinggevende 2 Leidinggeven 3 Overleg 4 Communicatie 5 Instrueren, stimuleren en motiveren.
Personeelsmanagement Hoofdstuk 3 Functionerings- en beoordelingsgesprekken.
Werkdruk en de mr Annemieke Schoemaker Trainer/adviseur.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 5 Wat doen leidinggevenden?
Gedrag in organisaties hoofdstuk X
Conflicten Hoofdstuk 28 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
Communicatie 7e les.
Communicatie 6e les.
Les 2 “Drie methodieken” thema 9.3. en 9.4.
Beleid en regelgeving Les 3.
Instructie geven en uitvoeren
Diepteverwerking P2 (onderdeel van EA4X0)
Hoofdstuk 1 Meningen en argumenten
Educatie & voorlichting Communicatie & Didactiek
Samenwerken en communicatie
Samenwerken en communicatie
Conflicten Hoofdstuk 28 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
Leidinggeven voor eerste verkoper
Leidinggeven voor eerste verkoper
Een visie gebaseerd op feiten en meningen,
Hoofdstuk 1 Communicatie in de winkel
BOM-model PV 25/03/2014.
Presentatie en marketing
Leidinggeven Communicatie.
Samenwerken en communicatie
Communicatie 7e les.
Personeel Hoofdstuk 3 Ontslag.
Hoofdstuk 1 Taken Teamleider
Orderverzamelen, verzenden en inventariseren
Omgaan met verschillen
Communicatie 6e les.
Personeelsmanagement
Hoofdstuk 2 Arbeidsovereenkomst
Omgaan met verschillen
Hoofdstuk 2 Arbeidsovereenkomst
Orderverzamelen, verzenden en inventariseren
Hoofdstuk 2: Taken teamleider
Leidinggeven Hoofdstuk 3 Begeleiden.
Hoofdstuk 5 Communiceren
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
Transcript van de presentatie:

Leidinggeven voor eerste verkoper Hoofdstuk 1 Aansturen

1 Aansturen 2 Leidinggeven 3 Werving en selectie 4 Personeel en planning

Wat heb ik in de vorige les geleerd? Wat ga ik nu leren? Taakopdrachten en instructies Delegeren Begeleiden Speciale vormen van begeleiden Feedback Conflicthantering.

Hoofdstuk 1 Aansturen Taakopdrachten Enkelvoudig Meervoudig.

Hoofdstuk 1 Aansturen Instructie geven

Hoofdstuk 1 Aansturen Delegeren Taakdelegatie Situatiedelegatie

Hoofdstuk 1 Aansturen Delegatieproces Voorbereiding Gesprek Controle

Hoofdstuk 1 Aansturen Begeleidingsproces

Speciale vormen van begeleiding Hoofdstuk 1 Aansturen Speciale vormen van begeleiding Coachen Intervisie

Hoofdstuk 1 Aansturen Feedback

Hoofdstuk 1 Aansturen Kenmerken feedback Feedback moet gekoppeld zijn aan het doel van de actie of het gedrag De feedback kan geen waardeoordeel zijn Bij feedback tellen de feiten en die feiten benoem je Feedback werkt het beste direct na de activiteit.

Hoofdstuk 1 Aansturen Sandwichfeedback

Conflicthantering Kenmerken van conflicten: Hoofdstuk 1 Aansturen Conflicthantering Kenmerken van conflicten: Verschil in behoefte /gevoel Gebrek aan begrip Negatieve emoties Verstoorde communicatie Polarisatie.

Soorten conflicten Groepsconflicten Individuele conflicten. Hoofdstuk 1 Aansturen Soorten conflicten Groepsconflicten Individuele conflicten.

Conflictaanjagers Niet naar elkaar luisteren Hoofdstuk 1 Aansturen Conflictaanjagers Niet naar elkaar luisteren Iemand met woorden aanvallen Persoonlijk aanvallen Bij je eigen standpunt blijven Beslissing van bovenaf.

Hoofdstuk 1 Aansturen Conflictremmer Om te voorkomen dat het conflict uit de hand loopt kun je gebruik maken van een conflictremmer.

Hoofdstuk 1 Aansturen Conflict oplossen Het Thomas Kilmann-model