Leidinggeven voor eerste verkoper Hoofdstuk 1 Aansturen
1 Aansturen 2 Leidinggeven 3 Werving en selectie 4 Personeel en planning
Wat heb ik in de vorige les geleerd? Wat ga ik nu leren? Taakopdrachten en instructies Delegeren Begeleiden Speciale vormen van begeleiden Feedback Conflicthantering.
Hoofdstuk 1 Aansturen Taakopdrachten Enkelvoudig Meervoudig.
Hoofdstuk 1 Aansturen Instructie geven
Hoofdstuk 1 Aansturen Delegeren Taakdelegatie Situatiedelegatie
Hoofdstuk 1 Aansturen Delegatieproces Voorbereiding Gesprek Controle
Hoofdstuk 1 Aansturen Begeleidingsproces
Speciale vormen van begeleiding Hoofdstuk 1 Aansturen Speciale vormen van begeleiding Coachen Intervisie
Hoofdstuk 1 Aansturen Feedback
Hoofdstuk 1 Aansturen Kenmerken feedback Feedback moet gekoppeld zijn aan het doel van de actie of het gedrag De feedback kan geen waardeoordeel zijn Bij feedback tellen de feiten en die feiten benoem je Feedback werkt het beste direct na de activiteit.
Hoofdstuk 1 Aansturen Sandwichfeedback
Conflicthantering Kenmerken van conflicten: Hoofdstuk 1 Aansturen Conflicthantering Kenmerken van conflicten: Verschil in behoefte /gevoel Gebrek aan begrip Negatieve emoties Verstoorde communicatie Polarisatie.
Soorten conflicten Groepsconflicten Individuele conflicten. Hoofdstuk 1 Aansturen Soorten conflicten Groepsconflicten Individuele conflicten.
Conflictaanjagers Niet naar elkaar luisteren Hoofdstuk 1 Aansturen Conflictaanjagers Niet naar elkaar luisteren Iemand met woorden aanvallen Persoonlijk aanvallen Bij je eigen standpunt blijven Beslissing van bovenaf.
Hoofdstuk 1 Aansturen Conflictremmer Om te voorkomen dat het conflict uit de hand loopt kun je gebruik maken van een conflictremmer.
Hoofdstuk 1 Aansturen Conflict oplossen Het Thomas Kilmann-model