Marketing 2017 2018 Week 5 Het promotieplan Les 1
Weten wat een promotieplan is 2. Weten hoe je een promotieplan maakt? Marketing 2017 2018 Weten wat een promotieplan is 2. Weten hoe je een promotieplan maakt?
Marketing 2017 2018 Het promotieplan Hoe deze week nu verder?
1. Het promotieplan Een nieuw product: waar zal de nadruk op liggen? Marketing 2017 2018 1. Het promotieplan Een nieuw product: waar zal de nadruk op liggen?
Marketing 2017 2018 Promotie is in deze (opstart)fase vooral gericht op het verkrijgen van naamsbekendheid
Promotie Reclame Public Relations Sales Promotions Persoonlijke Marketing 2017 2018 Promotie Reclame Public Relations Sales Promotions Persoonlijke Verkoop Naamsbekendheid: welke van de 4 meest geschikt?
Deze commercial zag je 10 jaar geleden vooral op: TV Tegenwoordig zie je deze commercials ook op: TV, Facebook, Youtube en websites zijn ‘promotiekanalen’
Bedenk individueel 3 verschillende promotiekanalen Marketing 2017 2018 Bedenk individueel 3 verschillende promotiekanalen Deel deze met je buurman/buurvrouw Bedenk er samen nog 2 extra promotiekanalen bij Schrijf 2 promotiekanalen op het bord Kies hierna een ander duo etc.
Keuze promotiekanalen wordt bepaald door? & Promotiebudget
Marketing 2017 2018 2. Hoe deze week nu verder? Bepaal als groep welke promotiekanalen jullie willen gaan gebruiken (Motiveer ook waarom!) 2. Geef hierbij ook aan waar (locatie). Ook hier: motiveer waarom ! Hou hierbij rekening met: - Doelgroep - Kernwaarde (wat, welke boodschap) - Promotiebudget (*)
Welke promotiekanalen? Billboard Waar? Stations Waarom? Marketing 2017 2018 Een voorbeeld 1: Doelgroep “65+-ers”: Welke promotiekanalen? Billboard Waar? Stations Waarom? 65+-ers maken veel gebruik van OV
Doelgroep “jongeren”: Welke promotiekanalen? Marketing 2017 2018 Een voorbeeld 2: Doelgroep “jongeren”: Welke promotiekanalen? Waar? Youtubekanaal van vloggers…. Waarom? Jongeren zitten veel op Youtube
Marketing 2017 2018
Doelgroep Interesses Promotiekanaal Marketing 2017 2018 Doelgroep Interesses Promotiekanaal
Onderdeel Promotieplan heeft ‘2 kanten’: Marketing 2017 2018 Onderdeel Promotieplan heeft ‘2 kanten’: Bedenken doelgroep - welk promotiekanaal – waar - waarom? 2. a. Inhoudelijk: “welke boodschap?” (kernwaarde !!) b. Creatief: “hoe” & “in welke vorm”? (*) Verdeel deze 2 onderdelen onder groepsleden, naar interesse & vaardigheden!
Marketing 2017 2018
Deelopdracht Promotieplan Marketing 2017 2018 Inlevermap 19 januari (23.59) Logboek + Deelopdracht Promotieplan Volgende week: Het mediaplan
Marketing 2017 2018