Marketing 2017 2018 Week 5 Het promotieplan Les 1.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Workshop 3 deel 1: Marketing
Advertisements

Vertaalslag Marketingmix naar Siva
Marnix Suilen – Niek Giesen – Noes Aaltink – Ties Liedekerken
Geld verdienen met trends
Hoofdstuk 15 Geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie
4 P´s en 3 R-en MK01.
§4.3 Wat ik koop beslis ik zelf?
Klanttevredenheidsmodel van Thomassen
Cross Mediacampagne Opdracht gever: KLM
Moeten kritisch leren omgaan met media en informatie. Er komt een massa aan informatie op hen af. Jongeren hebben steun nodig van leraren en ouders om.
COMMUNICATIEMIX van een onderneming
Marketing Werkgroep 6.
Timeless Vibes.
Marketing presentatie
ELEMENTEN VAN DE PROMOTIEMIX
MEDMAR Werkcollege 4, jaar 1, Herfst
Kern van de workshop Hoe kunnen we ervoor zorgen dat U met de komt werken en met de terug naar huis gaat?
Business Marketing Management
Marketing H3 Marketingmix Commercieel medewerker.
Welkom bij les 06 van de training Internet & Commercie.
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
Detailhandelsmarketing
MARKETINGMIX.
Commercieel beleid 2 H4 Presentatie- en promotiebeleid Filiaalmanager.
Promotie maken Project H&A leerjaar 3 Mevrouw Timmermans ®
Cocooning & Gedachtegoed ‘Ons merk roept het thuisgevoel op, niet alleen thuis maar ook buitenshuis en visa versa’ Als je een van onze producten koopt.
Commercieel beleid 2 H4 Presentatie- en promotiebeleid Ondernemer detailhandel.
Milieu Defensie Campagne
Training voorbeeld voor
Basisboek Marketing Hoofdstuk 12 Promotie.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Marketing Hoofdstuk 5 Communicatiemix.
Ondernemen moet je doen
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Dienstenmarketing Week 4.
1. 2 Storytelling Geen mooie marketing praatjes: maar de authentieke menselijke stemmooie marketing praatjes.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 5 Wat doen leidinggevenden?
Welkom op dag 1 van Jong Ondernemen
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Een goed product maken is niet genoeg …
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Doelen behalen met activiteiten
Doelen behalen met activiteiten
What will you do to change the
Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en /07/2018 Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en 3.0.
Internetmarketing en oefentoets
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Les 1: Introductie Marketing
Prijs Wordt per blikje rond de 2 euro verkocht.
Annick, Amber, Ilsa en Melanie
Huiswerkopdracht Politiek
Marketing Week 6 Het mediaplan Les 1.
Marketing Week 4 Les 1 De exploitatiebegroting.
Marketing Week 3 les 1.
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
Marketing Week 2 Les 1 (maandag 4 december 2017)
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Marketing Week 1, les 2 De onderzoeksvraag.
Marketing Week 1 Les 1 Introductie opdracht Marktonderzoek.
Marketing Week 1, les 1 (dinsdag 12 september 2017)
Schrijven Zakelijke brief.
Berichten in de media Mediaboodschappen.
E health, Domotica en E-learning
Marketing Week 2 Les 2 (maandag 4 december 2017)
Berichten in de media Mediaboodschappen.
KAN WATER OVERAL NAARTOE STROMEN?
Transcript van de presentatie:

Marketing 2017 2018 Week 5 Het promotieplan Les 1

Weten wat een promotieplan is 2. Weten hoe je een promotieplan maakt? Marketing 2017 2018 Weten wat een promotieplan is 2. Weten hoe je een promotieplan maakt?

Marketing 2017 2018 Het promotieplan Hoe deze week nu verder?

1. Het promotieplan Een nieuw product: waar zal de nadruk op liggen? Marketing 2017 2018 1. Het promotieplan Een nieuw product: waar zal de nadruk op liggen?

Marketing 2017 2018 Promotie is in deze (opstart)fase vooral gericht op het verkrijgen van naamsbekendheid

Promotie Reclame Public Relations Sales Promotions Persoonlijke Marketing 2017 2018 Promotie Reclame Public Relations Sales Promotions Persoonlijke Verkoop Naamsbekendheid: welke van de 4 meest geschikt?

Deze commercial zag je 10 jaar geleden vooral op: TV Tegenwoordig zie je deze commercials ook op: TV, Facebook, Youtube en websites zijn ‘promotiekanalen’

Bedenk individueel 3 verschillende promotiekanalen Marketing 2017 2018 Bedenk individueel 3 verschillende promotiekanalen Deel deze met je buurman/buurvrouw Bedenk er samen nog 2 extra promotiekanalen bij Schrijf 2 promotiekanalen op het bord Kies hierna een ander duo etc.

Keuze promotiekanalen wordt bepaald door? & Promotiebudget

Marketing 2017 2018 2. Hoe deze week nu verder? Bepaal als groep welke promotiekanalen jullie willen gaan gebruiken (Motiveer ook waarom!) 2. Geef hierbij ook aan waar (locatie). Ook hier: motiveer waarom ! Hou hierbij rekening met: - Doelgroep - Kernwaarde (wat, welke boodschap) - Promotiebudget (*)

Welke promotiekanalen? Billboard Waar? Stations Waarom? Marketing 2017 2018 Een voorbeeld 1: Doelgroep “65+-ers”: Welke promotiekanalen? Billboard Waar? Stations Waarom? 65+-ers maken veel gebruik van OV

Doelgroep “jongeren”: Welke promotiekanalen? Marketing 2017 2018 Een voorbeeld 2: Doelgroep “jongeren”: Welke promotiekanalen? Waar? Youtubekanaal van vloggers…. Waarom? Jongeren zitten veel op Youtube

Marketing 2017 2018

Doelgroep Interesses Promotiekanaal Marketing 2017 2018 Doelgroep Interesses Promotiekanaal

Onderdeel Promotieplan heeft ‘2 kanten’: Marketing 2017 2018 Onderdeel Promotieplan heeft ‘2 kanten’: Bedenken doelgroep - welk promotiekanaal – waar - waarom? 2. a. Inhoudelijk: “welke boodschap?” (kernwaarde !!) b. Creatief: “hoe” & “in welke vorm”? (*) Verdeel deze 2 onderdelen onder groepsleden, naar interesse & vaardigheden!

Marketing 2017 2018

Deelopdracht Promotieplan Marketing 2017 2018 Inlevermap 19 januari (23.59) Logboek + Deelopdracht Promotieplan Volgende week: Het mediaplan

Marketing 2017 2018