‘…….Een afdeling Kwaliteit die bestaat uit 2300 kwaliteitsmedewerkers……..!’
Wijkverpleging: circa 3000 cliënten Kennismaking Noord West Twente Circa 2300 medewerkers Circa 1300 vrijwilligers Wijkverpleging: circa 3000 cliënten Woonzorg: 14 locaties met een capaciteit van 600 plaatsen 4 leidinggevenden 150 zelfsturende teams 2
Wie kan er beter vertellen over kwaliteit?
Kwaliteits Management Systeem
Gelezen op Linkedin Weet je hoe je kwaliteit en innovatie in een organisatie echt de nek omdraait? Door een hoofd of afdeling aan te stellen. Dan denkt namelijk iedereen: ik hoef zelf niet met kwaliteit of innovatie bezig te zijn, want daar hebben ze mensen voor….
“Alles dat kan worden geteld, telt niet noodzakelijkerwijs “Alles dat kan worden geteld, telt niet noodzakelijkerwijs. Alles dat telt kan niet noodzakelijkerwijs worden geteld.”
Waar gaat het om….?
Verantwoorden; voor wie/ door wie/ waarover? Voor en door (potentiële) cliënten / bewoners Voor en door medewerkers Simpel, Compact, Transparant, Aantrekkelijk Bouwstenen van het ‘Kwaliteitsdenken ZorgAccent’ is de basis Primair proces / gezonde organisatie 8
Wie kan er beter vertellen over kwaliteit?
Wie kan er beter vertellen over kwaliteit?
Wie kan er beter vertellen over kwaliteit?
Wie kan er beter vertellen over kwaliteit?
Gluren bij de buren / ZorgAccentspiegel Horizontale verantwoording Ingrediënten Gluren bij de buren / ZorgAccentspiegel Horizontale verantwoording Leerplatform MVA ‘De verhalen’ ophalen Foto’s….. (vb. boekje van ‘Van Rijn’) 13
Ingrediënten ‘De Rode knop’ Zorgkaart Nederland (voorlopig) Website ECD ondersteunt het ‘Samen Doen’ Infographic's Jaargesprek directie (ophalen) MDO’s 14
Audits op ‘gezonde organisatie’ onderdelen Kookworkshops Ingrediënten Audits op ‘gezonde organisatie’ onderdelen Kookworkshops Woonzorg- / Famillie- / Vrijwilligerscongressen ‘Werken in de Woonzorg, hoe doe je dat? Nou zo!’ 15
16
Wie kan er beter vertellen over kwaliteit?
‘Kwaliteit kost geen tijd’ (dat dóén we…gewóón)