In het verleden moesten ondernemingen een afweging maken tussen de omvang en de reikwijdte van hun informatie. Internet en universele standaarden voor.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Principes van marketing - Hoofdstuk 18
Advertisements

Golfbeweging in de maatschappij
Automatic Delivery Rewards Basisprincipes. Automatic Delivery Rewards •Automatic Delivery Rewards of ADR is een programma waarvoor Distributeurs en Klanten.
Business mapping Business model canvas.
Een verhaal over web 2.0. Web 2.0 & Business Consultants.
Over consumenten, gedrag en marketing
Op zoek naar meer klanten voor uw webwinkel? Francine van Dierendonck Marketing Directeur eBay & Marktplaats 17 januari 2008.
Software voor Productie / Boekhouding / Facturatie / Magazijnbeheer
Welkom bij de presentatie van Onlinezeilen.nl. - Gratis online boekingssoftware - Automatisering voor zelfstandige schippers - Onafhankelijke platform.
Microsoft Dynamics Entrepreneur Solution 2008 Product Demo.
INTERNET EN UW DAGELIJKSE BEDRIJFSVOERING Wim de Rave De BedrijfsAdviseur.
Aankoop van duurzame consumenten goederen: Hoe denkt de consument… Steven Van Belleghem Sr. Consultant InSites Consulting.
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
BUREAU VOOR i-COMMERCE Internet (websites, webshops) Intranet (interne website, CRM, databases, digitaalarchief) Mobiele Marketing (sms, mobiel internet,
Gemeente Suite. Kostenefficiënt informatie delen via diverse kanalen met TYPO3. De Gemeente Suite geeft u een complete distributie waarmee u uw gemeentesite.
Maandag 14 juli 2014 Training Omgaan met service Les 2.
Gezamenlijke vormgeving van verwachtingen en experiences Toegenomen netwerk van competenties, Inclusief consumenten communities Uitgebreide onderneming.
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
Drie strategische hoofdgebieden ('werelden')
Advanced Business Information Solutions
H6 – Business-to-businessmarkten HOE EN WAAROM ORGANISATIES KOPEN
Een lokale productencatalogus als ondersteuning voor een digitaal sociaal huis.
Informatie systemen en organisatie College 6 (hoofdstuk 5, 15 en 16 Ronald H. Ballou)
Hoofdstuk 12 Productontwikkeling en levenscyclusstrategieën
Web Intake Systeem een uniek gemeentelijk project.
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
5.2 Hoe kom je aan die broek? Voordat een product in de winkel ligt gaat er veel werk aan vooraf. © Noordhoff Uitgevers
Wat is Social Media? Verzamelnaam voor alle internet toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen: Tekst (nieuws, artikelen)
Nike Supply Chain Management
Customer Relationship Management (CRM) Strategie Systemen Presentatie MSC-Consultancy Prior Adviesgroep werkt samen met Ingrid E. Römer
Online marketing Expert (in een week)
4. Online strategie Internet scorecard
Wanneer doet een bedrijf het goed online?
Training voorbeeld voor
Ontwerpen & ontwikkelen
Pag 65 t/m 77. Wat gaan we doen vandaag? Even terugkomen op de inkomstenbelasting Filmpje kijken over belastingen Huiswerk nakijken Uitrekenen inkomstenbelasting.
Informatie management HC2
Interactieve Marketing Bob van de Geer & Chrisitian Best.
Een start van jouw groene idee In de duurzaamheidsweek klas 11 Een start van jouw groene idee In de duurzaamheidsweek klas 11 Februari 2016Jan Paul ter.
PEARLE B E N E L U X Business Case BLMC SC Professional 2012 of “hoe de professionaliteit van de markt een familiebedrijf dreigt in te halen” Aanpak van.
Hoofdstuk 18 Direct en online marketing: directe klantrelaties opbouwen.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Snel en goedkoop een sweater bedrukken Sinds de komst van het internet hebben zich vele interessante ontwikkelingen voorgedaan op het gebied van applicaties.
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Automatic Delivery Rewards
Les 3 Affiliate Marketing
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
2017 – Digital Pixel Marketing
Juridische aspecten van een webshop
HOE OPTIMALISEER JE DE (B2B) CUSTOMER JOURNEY?
OPENINGSCASE: Fast fashion, ‘hot systems’
Big Data.
De diensten die een onderneming kan bieden aan haar klanten, leveranciers en eigen medewerkers zijn direct afhankelijk van haar IT-infrastructuur. In het.
Big Data.
OPENINGSCASE: Het Okanagan-Skaha School District doet meer met minder door te profiteren van netwerken en internet.
OPENINGSCASE: PNC-banken en enterprisetoepassingen
Tot de enterprisekennismanagementsoftware behoort ook de verkoop van contentmanagement- en portallicenties. Deze verkopen zijn jaarlijks met 35 procent.
OPENINGSCASE: De flexibele supply-chain van DaimlerChrysler
Elk van de belangrijkste enterprisetoepassingen biedt naast het verzorgen van de dagelijkse transacties ook ondersteuning voor besluitvorming op alle niveaus.
Logistieke kwaliteitsprocessen
Deze complexe relatie wordt beïnvloed door veel factoren, waarvan beslissingen die het management wel of niet neemt, waarschijnlijk de belangrijkste zijn.
Hoofdstuk 3 Je verkoopkanalen
Hoofdstuk 6 Gezocht: leuke, betrouwbare klanten
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Mix Nationale DHZ sessie 2017
Kanaalstrategie ANWB retail
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

OPENINGSCASE: Corrugated Supplies: internet helpt een klein bedrijf ‘groot’ te handelen

In het verleden moesten ondernemingen een afweging maken tussen de omvang en de reikwijdte van hun informatie. Internet en universele standaarden voor het delen van informatie hebben de kosten van het bieden van rijke, gedetailleerde informatie aan een groot aantal mensen verlaagd, waardoor de afweging minder polair is geworden.

Het traditionele distributiekanaal heeft verschillende tussenlagen, waarvan elke bijdraagt aan de uiteindelijke prijs van een product, zoals een trui. Het verwijderen van lagen verlaagt de uiteindelijke prijs voor de consument.

E-commercewebsites hebben programma’s waarmee iedere stap bij het online winkelen van een klant kan worden gevolgd. Een nader onderzoek van het klantgedrag op een website in dameskleding leert wat de winkel van elke stap zou kunnen leren en welke acties deze zou moeten ondernemen om de omzet te verhogen.

Ondernemingen kunnen unieke, persoonlijke websites opzetten, die content en advertenties voor producten en diensten weergeven die voor individuele bezoekers interessant zijn, waardoor de ervaring voor de klant beter wordt en er extra waarde wordt gegenereerd.

Ondernemingen kunnen EDI gebruiken om B2Be-commercetransacties te automatiseren en als een systeem voor continue bevoorrading. Leveranciers kunnen de aankopende ondernemingen automatisch gegevens sturen over zendingen. De aankopende ondernemingen kunnen EDI gebruiken voor productie- en voorraadgegevens en om betalingsgegevens met leveranciers te delen.

Een private industrial network, ook wel private exchange genoemd, koppelt een onderneming aan haar leveranciers, distributeurs en andere belangrijke zakenpartners voor efficiënt supply chain management en andere vormen van samenwerking.

Internetmarktplaatsen zijn online marktplaatsen voor verschillende kopers en verkopers.

Er zijn intranettoepassingen ontwikkeld voor elk van de belangrijke functionele gebieden van de onderneming.

Collaboratieve commercie is een verzameling van digitale collaboratieve interacties tussen een onderneming en haar zakenpartners en klanten. Internettechnologie helpt de samenwerkende ondernemingen om gegevens en processen te delen waarvan werd aangenomen dat ze intern waren.