het katholiek basisonderwijs Vijf opdrachten voor het katholiek basisonderwijs in Vlaanderen 13 mei 2015
uniek verbonden 13 mei 2015
13 mei 2015 Werken aan een schooleigen christelijke identiteit Werken aan een geïntegreerd onderwijsinhoudelijk aanbod Werken aan een stimulerend opvoedingsklimaat en een doeltreffende aanpak Werken aan de ontplooiing van ieder kind, vanuit een brede zorg Werken aan een school als gemeenschap en als organisatie 13 mei 2015
Wat betekent dit voor jou? ‘Brede zorg’ Wat betekent dit voor jou? 13 mei 2015
Werken aan de ontplooiing van ieder kind, vanuit een brede zorg Omgaan met verschillen tussen kinderen Gelijke onderwijs-kansen creëren Aanpak afstemmen op specifieke onderwijs-behoeften van kinderen 13 mei 2015
1.Omgaan met verschillen tussen kinderen Werken aan de ontplooiing van ieder kind, vanuit een brede zorg Kwaliteitsvol onderwijs vanuit een krachtige leeromgeving Een veilig en positief leerklimaat Rijke ondersteuning en interactie Betekenisvolle taken aanbieden : werkelijkheidsnabij, vanuit en gericht op talenten, geloof in groeikracht, hoge verwachtingen, gezonde leerambitie … 13 mei 2015
2.Creëren van gelijke onderwijskansen voor alle kinderen Werken aan de ontplooiing van ieder kind, vanuit een brede zorg SES of hoe sluit de thuiscultuur aan bij de schoolcultuur? Vanuit de ‘contextkenmerken’ werken aan een GOK-beleid! Een schoolbeleid rond taal-vaardigheid, kansarmoede, diversiteit, … BREDE school = samenwerken aan een leer- en leefomgeving Groeikansen optimaliseren vanuit samenwerking en overleg Actief betrekken van en werken aan communicatie met OUDERS = een warm en open schoolklimaat! 13 mei 2015
verbonden Werken aan een schooleigen christelijke identiteit Werken aan een geïntegreerd onderwijsinhoudelijk aanbod Werken aan een stimulerend opvoedingsklimaat en een doeltreffende aanpak Werken aan de ontplooiing van ieder kind, vanuit een brede zorg Werken aan een school als gemeenschap en als organisatie 2 3 4 5 1 uniek 13 mei 2015
Wat betekent dit voor jou? ‘Geïnspireerde zorg’ Wat betekent dit voor jou? 13 mei 2015
‘Geïnspireerde zorg’ Wat? Wie? Waarom? Hoe? Waaruit? Wanneer? Waarvan? 13 mei 2015
Tijdens een personeelsvergadering verkent het team verschillende uitgaven die een hulp zouden betekenen bij het uitbouwen van de differentiatie op school. 13 mei 2015
Oudercontacten 13 mei 2015 Bekijk de steekkaart. Bespreek in kleine groep. Eerste indruk? Wat is bruikbaar voor jou? Wat ontbreekt er? Wat heb je nodig om met de steekkaart aan de slag te gaan? 13 mei 2015
Kindcontacten 13 mei 2015 Bekijk de steekkaart. Bespreek in kleine groep. Eerste indruk? Wat is bruikbaar voor jou? Wat ontbreekt er? Wat heb je nodig om met de steekkaart aan de slag te gaan? 13 mei 2015
het katholiek basisonderwijs C. J. Wijnaendts Francken Vijf opdrachten voor het katholiek basisonderwijs in Vlaanderen Jongetje met examen zoekt jongetje met mazelen om samen te spelen. C. J. Wijnaendts Francken 13 mei 2015