Agendapunt 4: - databank; - minimale dataset; - DST/SVT; - letterbenoemtaak; - tijdpad; - analyse KD-data 2014.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Evidence-based leerpotenties in praktijk
Advertisements

Registers in Nederland. Eisen: 1.Administratieve lasten beperkt = bronregistratie + patiënt ook laten invoeren 2.Sustainability (op lange termijn houdbaar)
Ondersteuning door de provincie Oost-Vlaanderen
Individuele factoren die bewustwording, behoeften en participatie in professionele ontwikkelingsactiviteiten beïnvloeden: Een model op drie niveaus over.
Bijeenkomst 3 Hoe bouw je een les op en hoe houd je hierbij rekening met het leren van leerlingen?
Gegevensbeheer Karin Diederiks KOAC•NPC.
MicroDataServices CBS
Goal Attainment Scaling (GAS)
Statistiek ?! … Ronald Buyl - BISI.
Primaire OnderzoeksData In Utrecht Makkelijk toegankelijk een podium voor uw waardevolle onderzoeksdata.
Module Zoek samenhang Wiskunde D dag 4 juni 2010
1e jaar 2e jaar3e jaar 1e semester 2e semester 1e semester 2e semester 1e semester 2e semester = verplichte major cursus = keuze/profilerings cursus Huidige.
Werken met Nurse practitioners: “effecten van functie differentiatie op de grens van care en cure". Ik wil graag iets vertellen over mijn promotie onderzoek.
DE DYNAMICA VAN PATRONEN
Voorspellende analyse
Voorspellende analyse
Groep 10 Gedrags- en maatschappij wetenschappen (Isabelle Rots) 2012 – 2013 Seksuele & relationele ontwikkeling.
DANS is een instituut van KNAW en NWO Data Archiving and Networked Services DAI & NARCIS Chris Baars 14 Maart 2013 DANS is een instituut van KNAW en NWO.
Digibordles Kerstbomen juf Marije i.s.m. juf Sanne
Naschoolse Dagbehandeling:
Validiteit, betrouwbaarheid en casemixcorrectie
Instrument Empowerment Workshop “Marokkaanse Vrouwen in Beweging BSI dag; 27 mei 2004 Anneke Hiemstra.
NZD 2008 / VHT Ouder worden en (stoppen met) zweefvliegen Deel II De praktijk Workshop NZD 8 november 2008.
 In 2010 in de Achterhoek 205 basisscholen (gemiddelde schoolgrootte: 183 lln.)  In 2020: 125 kleine scholen (
Risicoanalyse voor het waterbeheer:
Passend onderwijs in de Twinschool Dove, slechthorende en horende leerlingen samen naar school.
Goal Attainment Scaling (GAS)
Business Marketing Management
UvA-Q = [ DIF & SEF & DEF ] Wat?! En waarom?!
Cursus Regressie-analyse Rijkswaterstaat, 13 februari ASSUMPTIES (1)
Lerend netwerk Antwerpen Kwaliteitszorg: databased? 10 oktober 2013.
Presentatie methodeanalyse Zo leren kinderen lezen en spellen & Leeslijn De Hand-out.
Van, voor én door het onderwijs.
PRESENTATIE ONTWIKKELING NIVEAU 4 OPLEIDING. Wat hebben wij tot nu toe gedaan Er zijn drie bijeenkomsten geweest met docenten Mondriaan, Haagse Hogeschool,
Groep 10 Gedrags- en maatschappij wetenschappen (Isabelle Rots) 2012 – 2013 Seksuele & relationele ontwikkeling.
Leydi Johana Breuls “In hoeverre speelt de sociale samenstelling van een sportclub een rol in de beslissing van leden om te stoppen?“ 01 Waarom?
Groep 10 Gedrags- en maatschappij wetenschappen (Isabelle Rots) 2012 – 2013 Seksuele & relationele ontwikkeling.
Wat kun je doen met de digitale Volkstellingen? Luuk Schreven (NIWI-KNAW)
Informatie Voortgezet Onderwijs
Groep 10 Gedrags- en maatschappij wetenschappen (Isabelle Rots) 2012 – 2013 Seksuele & relationele ontwikkeling.
21 oktober 2015 Modernisering van het Rijksregister Vervanging van het centrale systeem Gebruikerscomité Eric Roelandt.
Oudedagsvoorziening in Nederland
Embedded systemen Programmeren op de Arduino Les 7 kleuren festijn.
VAD bijeenkomst 1.2. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom 2.Huishoudelijke mededelingen 3.Test kwalificatie dossier 4.Terugblik en bespreken thuisopdrachten.
FOKKE en SUKKE helpen bij het veldwerk. Gebruik van een statistisch pakket SPSS Opslaan en bewerken data –selecteren –wegen –hercoderen –Ontwerpen van.
Natuurwetenschappelijk onderzoek Hoe doe je dat? Hoe leer je dat?
Jacqueline Reijerink algemeen directeur SPSZN Symposium 23 mei 2016.
Building with nature (project Marconi) Kompas voor oriëntatie op vervolgprojecten Minor People, Planet, Profit, Rijksuniversiteit Groningen Policy Lab.
Opleiding BINC Februari - maart Boudewijngebouw. Programma 9u – 9u 20: opbouw en principes BINC 9u20 – 9u40: in/uitloggen 9u40 – 10u: download DoMinO.
De (groei)indicatoren 8.2 en 2.1 en wat vraagt de Inspectie van het Onderwijs.
Kompas voor oriëntatie op vervolgprojecten Minor People, Planet, Profit, Rijksuniversiteit Groningen Policy Lab ‘Duurzame Ontwikkeling Ommelanden’
Knip CEA Eindtermen 2016 Post Bachelor Accountancy MKB
Coördinatoren VZ 13 januari 2017.
Kracht voor ouderschap van ouders met psychische aandoeningen
Toetsen wij met Lef? Voorstellen
Coördinatoren VV 19 januari 2017.
Coördinatoren VV 19 januari 2017.
Blokje aan de veer Uitrekking (cm) Gewicht (N)   Meting 1.
Leiding geven aan school ontwikkeling
Goedroen Juchtmans & Ides Nicaise
De toelage voor participatie en sociale activering: cijfers 2017
Learning Portal Schooljaar
Promotie-onderzoek naar een 3D datamodellering
Invloed verkoop van corporatiewoningen op leefbaarheid
Disclosure belangen NHG spreker
Binnenvaart.
Hoofdstuk 4 Kwantitatieve dataverzamelingsmethoden Nel Verhoeven
Voorspellende analyse
Ontwikkeltafel Jeugd 29 maart 2019.
CitaVista 2018 Utrecht, 31 januari 2019.
Transcript van de presentatie:

Agendapunt 4: - databank; - minimale dataset; - DST/SVT; - letterbenoemtaak; - tijdpad; - analyse KD-data 2014.

Databank: Structuur – praktijken met eigen systeem - (kleine) praktijken zonder Minimale dataset - uitgangspunten . zo beperkt mogelijk . moet output evaluatie en bench- marking mogelijk maken - DST/SVT/Letterbenoemtaak

Analyse KD-data2014

Analyse KD-data2014 Gemiddeld functionerings-niveau obv. AVI-B

KD-data 2014 Functionerings- niveau, per groep, blauw: lln KD-data 2014 Functionerings- niveau, per groep, blauw: lln. zonder en rood: lln. met doublure

Regressievergelijking opbouwen:

Regressievergelijking opbouwen-2

KD-data 2014 Volledige regressie-vergelijking; alle context-variabelen zijn opgenomen

Uiteindelijk doel: individuele leercurves tonen behandeleffect