Retailtour Mechelen – 19 april 2018

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ruimtelijke randvoorwaarden voor een krachtige economie
Advertisements

 Evolutie • Familiebedrijf °1948, derde generatie • 50 winkels • Omzetgroei van 294% (63.500/21.600); • Marge + 3%, EBITDA X 5, tewerkstelling.
BOEKHANDEL EN BIBLIOTHEEK V2.0 In een digitale wereld Geert Joris, gedelegeerd bestuurder.
Wat denkt u bij het zien van deze vier foto’s? KLIK
Richting visie bedrijventerrein Noord & stand van zaken Businessclub 16 maart 2009.
BINNENSTAD DELFT naar een actueel bestemmingsplan voor de binnenstad
(Gebieds)kenmerken Regio Groningen en Assen
StadsOntwikkeling Openbaar Vervoer als deel van de stadsontwikkeling Bijdrage aan de OV-Werkconferentie 15 februari 2011 Rob Tiemersma StadsOntwikkeling.
Tussenstand Strategische Bereikbaarheidsagenda
Ir. Frank van Genne MRICS Directeur Onderzoek & Innovatie – AM Lector Vastgoed – Hanzehogeschool Groningen Jaarcongres Bedrijventerrein 11 oktober 2007.
Hello Flex. Identiteit Crisis Standaard winkels Leegstand.
Economics of Motivation Studiedag ‘Het gaat niet goed’ 28 april 2011.
Presentatie herijking VVP, openRAADhuisavond 9 oktober Naar een herijking van het VVP Verkenning van dilemma’s en opgaven.
Devriendt Robin & Putman Tom.  Verschillende Vlaamse politieke partijen  Campagne rond mobiliteit.
Samen grenzen verleggen voor elk talent
DETAILHANDELSPLAN GEMEENTE HOEILAART Paraat. Altijd, overal.
Groene economie/jobs Wat denken de vakbonden? Groene economie/jobs Wat denken de vakbonden? Bert De Wel, adviseur studiedienst ACV NME-dag ‘Groene Economie’,
Debatgroep 4 Beleidsaanbevelingen op vlak van de subsidiëring of financiering van de centra.
HET KENNIS- EN CONTACTFORUM ‘DISTRIBUTIEBELEID VOOR LOKALE BESTUREN’ Een initiatief in het kader van het project ‘Ondernemende en Ondernemingsvriendelijke.
Toelichting project “LONT” 10 oktober 2012 Bart Poppe & Annelies Maes.
L EIDEN. 1. V ERBREDING BASISAANBOD Voldoende ruimte: meer grote winkelvloeroppervlakten (>1000 m²) Actief aantrekken grote formules Stimuleren nieuwe.
Het ene doen en het andere niet laten: de kansen van dualistisch ondernemen Tom Heidman directievoorzitter Retail Network B.V.
Doelen Soorten vormgeving.
14 oktober 2009 – Elzenveld Antwerpen Hoger Instituut voor de Arbeid Woonzorgzones in Vlaanderen: van idee naar uitvoering Sien Winters Onderzoeksleider.
Hoger Instituut voor de Arbeid Lanceringsdag Onderzoeksplatform Pulse Draagvlak Ontwikkelingssamenwerking Presentatie 27 november 2009 Onderzoeksinstituut.
Visie & Strategie.
Stichting Stadsherstel Vlaardingen. Aanleiding Leegstand in historische binnenstad Eenzijdige branchering en lage kwaliteit Overbewinkeling Relatief hoge.
Slimme stadsdistributie
Hogeschool Rotterdam Communication & Multimedia Design ABV Mondeling Presenteren / jaar 1 lente ABV zomer Samenwerken Les 3: Teamspirit / Teambelang /
Regio West-Brabant Paul Vermeulen Programmamanager Ruimtelijke Ontwikkeling, Wonen en Leefbaarheid “Ontkoppelen behoud en bereikbaarheid voorzieningen”
Parkeerbehoefte Dordrecht Toelichting op het onderzoek Raadscommissie Dordrecht Ir Ewald Dijkstra Dordrecht, 17 september 2013.
Het vormgeven van een revitaliseringsproces Woerden, 10 juni 2010 Robert Jansen, Oranjewoud.
Nu met 5 of 6 snel van CS naar Varkensmarkt, maar niet terug. Nu snel met 5 of 6 van Varkensmarkt naar Kruiskamp, Liendert, Rustenburg, Schothorst, Zielhorst.
Schoolvisie – E.O.P. EEN HECHT TEAM « Elke teamlid is nodig en heeft het goede voor! » Met de neuzen in dezelfde richting! Samenhang! Gelijkgerichte visie!
Welkom bij de Themabijeenkomst Vastgoed & Makelaardij Retail- & Horecavisie.
Economische verkenning van ‘s-Hertogenbosch en binnenstad Louis van Vals Economische verkenning van ‘s-Hertogenbosch en binnenstad Louis van Vals.
Openbare ruimte als trekker Pitch werkbijeenkomst “Retail in middelgrote Gemeenten” 26 juni 2015.
De burger aan zet Ben van Essen Strateeg provincie Limburg, Voorzitter Vereniging Kleine Kernen Limburg, Welzijnsstg. Synthese, Gezondheidscentrum America.
Duurzaamheidbalans Oisterwijk Wat waren we van plan? 2006: Resultaten meten van deze coalitieperiode: beginstand en eindstand.
Workshop bevolkingskrimp en detailhandel SER 1 november
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
De Lokale digiscan referentiekader
STRATEGISCHE OEFENING MOBILITEIT GENT OPLOSSINGSGERICHTE DIALOOG & VERFIJNING VAN HET CIRCULATIEPLAN 13/07/2016.
Detailhandelsplan Sint-Niklaas en deelkernen
Commissie Samenleving
Voedseldag VVSG – 30 september 2016 – Gent
Inventarisatie effecten FOC Bleizo
Programma Ruimte & Wonen
Klankbordsessie 2 december 2015
Financieel succesvol met zorgvastgoed in een veranderende markt
Regionale aanpak leven lang ontwikkelen
Omgevingsvisie Emmen Centrum Gemeenteraad
Binnenstad Dynamisch centrum Wonen Werken Recreëren.
Hoofdstuk 3 - Stedelijke gebieden §2
‘Ontwikkelen doen we samen’
Visie en strategie Les 2: Visie verdieping.
Nationaal Parkeercongres 2017
4 havo 3 Stedelijke gebieden § 4-5
Samenhangende verstedelijking en hoogwaardig OV langs de Oude Lijn
ONDERWIJS EN ARBEIDSMARKT
Baanwinkels en gemeenten op één lijn Kick off N10
Vrijetijdsweefsel Oostrozebeke
Doepakket "Kinderopvang voor iedereen"
“Omgeving in beweging”
Drugs, dat kunnen we hier niet gebruiken
PRUP Woonlagen Halle-Vilvoorde
Samen sterk!.
Hoofdstuk 3 Je verkoopkanalen
Samen sterk!.
Vzw Mechelen MeeMaken.
Transcript van de presentatie:

Retailtour Mechelen – 19 april 2018 De ambities van het Mechels kernwinkelgebied

De band met huidig kooppubliek versterken DE UITDAGINGEN De band met huidig kooppubliek versterken Kooppubliek aantrekken uit een wijdere regio dan vandaag het geval is Goede mix shoppen en horeca Fysieke handelszaken combineren met internet verkoop.

Alle neuzen in dezelfde richting Meten is weten DE AANPAK Alle neuzen in dezelfde richting Meten is weten Ruimtelijk economisch kader retail Proactieve benadering Handenvrij shoppen Bereikbaarheid

De aanpak: alle neuzen in dezelfde richting HAR Mechelen Meemaken

De aanpak: alle neuzen in dezelfde richting Interactie tussen MM, VisitMechelen, Mmmechelen Feest -afstemmen communicatiecampagnes -intens overleg aanpak events -hoe elkaar versterken

De aanpak: meten is weten Passantentellingen Enquêtes Waar bewegen de kopers zich? Waar komt het kooppubliek vandaan ? Verblijftijd

De aanpak: ruimtelijk economisch kader Welke functies in welke straat Verweven van functies in de binnenstad Welke sfeer willen we in een bepaalde straat Afbakening kernwinkelgebied Doel: kernwinkelgebied versterking

De aanpak: proactief MEchelse voedingsbodem voor STarters Mest zet in op pop-up winkels http://www.mest.be/#start

Horeca-incubator THE BOX De aanpak: proactief Horeca-incubator THE BOX

De aanpak: proactief Locatiegesprekken Aftoetsen aan ruimtelijk economisch kader retail van functiewijzigingen Startersbegeleiding Retailtour

De aanpak: bereikbaarheid Parkeergeleiding en signalisatie + opdrijven capaciteit

De aanpak: bereikbaarheid Shoppingshuttle Nieuwe route Grote Markt – randparking (jun ‘16) Eenduidigheid en hogere frequentie Grote stijging gebruikers

De aanpak: bereikbaarheid Fietsdeelsysteem Openbaar vervoer / pendelbus Vlakke stenen op stapzones Ambassadeursschap handelaars www.shoppeninMechelen.be