HOE sponsorS VINDEN EN BEREIKEN?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Verantwoord volgen.. De woorden van een leider bepalen met hun regels het karakter, de sfeer en de mentaliteit van de groep Soms gaat dat fout, doordat.
Advertisements

Hoe blijf ik gemotiveerd
“Hoe kom ik aan klanten?”
10 tips voor een gouden start Groeitips
Ondernemen in de praktijk
Sponsoring Sponsoring Welkom bij de workshop Astrid en Miek Meldpunt Vrijwilligerswerk.
Goed Karma Dit is een aardig artikel, maar kort. Geniet ervan ! Dit is wat de Dalai Lama voor 2009 moet zeggen. Dit alles vraagt een paar seconden om te.
Een startersgids voor innovatie
SUPPORTTEAM NAH Vlaams-Brabant Sociale Plattegrond - oktober 2014.
Ken je kracht…Deel je kracht…
Visie & Strategie.
De stilte is een prachtige taal die weinig mensen kennen.
Tatiana Constandse John Ouderling.
Middelen voor je buurtproject 21 maart Sessie 1.
Economisch en Maatschappelijk toegevoegde waarde van gezondheid(szorg) en welzijn. Kick off bijeenkomst Professionele Leergemeenschap, 2 september 2015.
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
De kunst om een klant of prospect een dienst van SNS Bank te laten kopen SNS Programma voor Ondernemende Helden Sales training Verkoop adviseur Docent:
 A-94 A-94.
50.
COACHEN; zelf aan het werk! HELICON MBO Den Bosch W43
CONCEPT CHECKS & FAST FEEDBACK
Prikkelverwerking bij kinderen
Doel 1: Actieplan Leerbanen ‘top of mind houden’ loopvermogen zonder uitbreiding versterken Contacten warm houden Contactmomenten uitbreiden Van 100 naar.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
Woordjes leren.
Wat reist er met je mee !? Over reflecteren op jouw professionele identiteit.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Scouting in beeld bij je gemeente. 2 Scouts in beeld bij je gemeente Gemeenteraadsverkiezingen Aandacht vragen voor de wensen en uitdagingen op lokaal.
Visie van Eigen Kracht Eigen Kracht Centrale. Werkt aan een samenleving waarin participatie en samenredzaamheid van burgers centraal staan Waarin burgers.
1. 2 Storytelling Geen mooie marketing praatjes: maar de authentieke menselijke stemmooie marketing praatjes.
De genetwerkte docent Bieke Schreurs, Monique Korenhof & Maarten de Laat.
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
LEEUW VAN DE EXPORT 2016 TIPS VAN DE JURY Dirk Van Steerteghem afdelingshoofd Internationale Handel.
P1 VisitBrabant.nl. Ruimte en vastgoed Natuur en stad Opleidingen en arbeidsmarkt Gastvrijheid Events en iconen Innovatie Brabant heeft volop potentie.
 Hoe ga je op een pedagogische manier om met leerlingen die ongevraagd reageren op jouw als leerkracht tijdens een les?  Toelichting.
Coöperatieve werkvormen DOEL Kennismaking met coöperatief ondernemerschap De studentencoöperatie als praktijkgerichte leervorm.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Informatiebijeenkomst Research Project commissie
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf verkopen!
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf presenteren!
Voorganger Ds. Peter Elzinga Organist: Jan Wolfs
ViaVia Info-presentatie
Samen sterk in verandering
Met STAR(R) meer zicht op competentieontwikkeling
Wegen van waarden en randvoorwaarden
Les 1 zgk kwaliteitszorg.
Stap 1: stel een doel Doelen stellen. Stap 1: stel een doel Doelen stellen.
LOB zeven stappen naar succes
Reflecteren even pas op de plaats
Een product of dienst verkopen
Nadere uitleg gewenst()
De eerste les Goedgekeurd door CKO
Stichting De Waaier Presentatie 30 november 2017.
ASAP-TIPS VOOR DE HR-PROFESSIONAL
Werkvorm Vergaderen op kleur.
Persoonlijk Leiderschap
Eventmanager: Gerdine Teerhuis
Praktijkgericht onderzoek
De stilte is een prachtige taal die weinig mensen kennen.
Nee-zeggen Footer Text 12/30/2018.
We hebben minder managers nodig en meer leiders.
Ontwikkeling, wij als EBS
De eerste les Goedgekeurd door CKO
Vormingplus Limburg vzw
Zichtbaarheid Creëren
Training Critical Friend
“De vertaalsector zou verder
Titel project die kort aangeeft waar het om gaat
Nederland Filantropieland
Power up your fundraising
Transcript van de presentatie:

HOE sponsorS VINDEN EN BEREIKEN? Kop 6/12/2018 HOE sponsorS VINDEN EN BEREIKEN? Redelijk ongeregeld : de congresdag voor de actieve student Vrijdag 22/9/2017 – 16u – D220 Dirk Van de Wiele (Dixie) Voet

DAT VRAAGT Een professionele aanpak Sponsoring anno 2017 DAT VRAAGT Een professionele aanpak HOE sponsorS VINDEN EN BEREIKEN?

Een pro-actieve aanpak Professionele aanpak Een pro-actieve aanpak Je wil iets organiseren maar hebt niet de nodige financiële middelen. Hoe ga je die middelen bij elkaar krijgen? Welke manieren van fondsenwerving? Wie te contacteren? Welke boodschap? Is er een ideale werkwijze? … HOE sponsorS VINDEN EN BEREIKEN?

Voor wat hoort wat “den bedelzak” “de handdruk” = bouw een relatie op” HOE sponsorS VINDEN EN BEREIKEN?

Verschillende kanalen fondsenwerving Verschillende kanalen Maecenas Toelagen Subsidies Crowdfunding Deelnemers bijdragen Sponsoring HOE sponsorS VINDEN EN BEREIKEN?

WAT KAN JE VERWACHTEN? Meer dan centen alleen Logistieke steun Materiële steun Financiële steun HOE sponsorS VINDEN EN BEREIKEN?

Het sponsordossier Een planmatige aanpak Je zal stap per stap moeten werken : Lijst opmaken van potentiele sponsors (van familie over vrienden, kennissen, … tot multinationals met een link naar jouw project) Dossier opmaken (kort, krachtig, visueel, … besef dat bedrijven elk jaar 100den aanvragen binnenkrijgen, zorg dat de jouwe er uitspringt). Dossier gericht verzenden (niet alle bedrijven, maak een selectie van 10 tot 20 bedrijven waarvan je aanvoelt dat deze een link hebben met je event/project). Opvolgen via telefoon om te polsen of het goed is aangekomen. Via telefoon polsen naar wie de juiste persoon binnen de firma is en aansluitend met deze persoon een afspraak maken voor een kennismaking. Persoonlijk gesprek met de contactpersoon voor korte presentatie (max. 10minuten) … zorg dat je met de juiste persoon aan tafel zit. HOE sponsorS VINDEN EN BEREIKEN?

Het sponsordossier Een planmatige aanpak En volg op … Tot in de “eeuwigheid” … Focus op het opbouwen van een relatie, en niet van gewoon één keer centen incasseren. HOE sponsorS VINDEN EN BEREIKEN?

99 x NEEN 1 x JA V vs R TIPS & TRICKS Van 1% naar 10% HOE sponsorS VINDEN EN BEREIKEN?

BE A PROFESSIONAL ! HOE sponsorS VINDEN EN BEREIKEN?

“build massive rapport” Basis van succes “build massive rapport” Leg de basis van een “relatie” Neem de tijd Wees je ervan bewust dat je met professionals te maken hebt. Verspil hun (en jouw) tijd niet nodeloos. Zorg dat je hun dienst/product kent … je gaat niet zomaar centen vragen, je wil een win-win creëren Het is niet de bestemming die telt maar de weg ernaar toe. HOE sponsorS VINDEN EN BEREIKEN?

KEN JE POTENTIËLE SPONSOR MIMICS MASSIVE REPORT KEN JE EIGEN “PRODUCT” KEN JE POTENTIËLE SPONSOR en MATCH Kies je prospects … soms beter 10 op maat dan 100 in het wild HOE sponsorS VINDEN EN BEREIKEN?

Spreek de taal van de potentiele sponsor … HOE sponsorS VINDEN EN BEREIKEN?

Een pro-actieve aanpak Spreek “win-win” Een pro-actieve aanpak What’s in it for me? Zorg dat je weet waarvoor het bedrijf staat. Niet enkel hun product of dienst … ga op zoek naar hun “core”, de missie, visie, kernwaarden, … en eventueel even checken welke organisaties al van sponsoring van hen hebben genoten. Pas je boodschap aan het product of dienst van de potentiele sponsor aan. Geef kort en duidelijk weer wat je met je event wil bereiken. Leg hierbij altijd de nadruk op de waarden van de VUB en hoe daar een link met het bedrijf te leggen is. Waarom moet hij centen vrij maken voor jouw project? Welke meerwaarde heeft jouw event voor het bedrijf? HOE sponsorS VINDEN EN BEREIKEN?

Al ruim 180 jaar bouwt de VUB mee aan een betere samenleving als een vooruitstrevende, vrij onderzoekende en kritisch denkende universiteit. Vanuit onze internationale hoofdstad Brussel zijn we verbonden met de wereld. Een onafgebroken streven naar kennis, inzicht en verlichting vormt de rode draad bij alles wat we doen op het vlak van onderwijs, onderzoek en maatschappelijk engagement. Tegelijk blijven we inzetten op een heel persoonlijke en democratische benadering die alle leden van de VUB-community sterker maakt, zodat ze succesvol hun rol kunnen opnemen in de wereld van vandaag en morgen. VUB DAT ZIJN wij HOE sponsorS VINDEN EN BEREIKEN?

Ga op zoek naar de juiste man/vrouw the decisionmaker Who’s got the money? HOE sponsorS VINDEN EN BEREIKEN?

De handdruk – basis van een relatie BUILD MASSIVE REPORT De handdruk – basis van een relatie YOU NEVER GET A SECOND CHANCE ON A FIRST IMPRESSION … HOE sponsorS VINDEN EN BEREIKEN?

START OP HET JUISTE MOMENT DEADLINES Besef dat hoe groter het bedrijf, hoe eerder de jaarbegroting is opgemaakt. En eens de jaarbegroting opgemaakt krijg je nog maar één antwoord “misschien volgend jaar” … . Neem de tijd … doe tijdig je aanvraag … volg het stappenplan en wees geduldig. HOE sponsorS VINDEN EN BEREIKEN?

oefening Reach for succes Jouw event/project Je potentiele sponsor Je boodschap HOE sponsorS VINDEN EN BEREIKEN?

GO FOR IT!