Doeke en Annegreet, studenten van de NHL: leraar aardrijkskunde

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Aanmelden voor Lareb Intensive Monitoring
Advertisements

Bijeenkomst 3 Hoe bouw je een les op en hoe houd je hierbij rekening met het leren van leerlingen?
Enquête invullen met Lareb Intensive Monitoring demo.
Aardrijkskunde 4 vwo ( ) (bij H.1, par )
Samenwerkend leren Opdracht: Experts.
OFC28 mediawijsheid les 4.
3 havo Klimaatverandering § 3
Woordenschat Toets Nederlands
Rekentijd Schrijf de letter van het juiste antwoord op. Als je alles goed hebt, krijg je een woord.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Thema 2, week 1.5 Instructiestrategie samenwerkend leren en basisomgangsvormen 29 september 2014 Periode 1 KOP
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2 Leer jezelf kennen
Thema 2, week 1.4 Leerdoelen en instructiemodellen 22 september 2014
VIDEOCLIP MAKEN. Stapje voor stapje een film van een minuut.
LAATSTE LES! 13 JANUARI WAT GAAN WE VANDAAG DOEN? Lesdoelen Leesvaardigheid Feedback geven Verrassingsles!
Leespubliek. Spoorboekje Even opfrissen Oefening leespubliek Bespreken oefening Wat gaan we leren?: Je kunt vertellen wat een leespubliek is en naar welke.
1 Mijn Geldzaken. EVEN VOORSTELLEN… Na vandaag… Weet je wat een bank is en doet. Weet je waarom inzicht in je bankzaken belangrijk is Ken je de (financiële)
Inkopen van voeding Ranjana de Vries Wat gaan we doen deze les? Lesdoelen Inleiding op het onderwerp Opdracht Pauze Poster presentatie Kahoot.
Stencil omzet kosten winst H3 18 MEI Wat gaan we vandaag doen?  - HW controle  - Wat heb je tot nu toe gedaan?  - Huiswerk klassikaal nakijken.
Invullen van de tevredenheidspeiling door leerlingen via het Ouderportaal (uitleg aan de ouders)
Lezen: betoog. Spoorboekje 1)Begrippen/theorie 2)Betoog lezen en beoordelen 3)Bespreken Wat gaan we leren? -Je kunt vertellen wat het tekstdoel van een.
Bijeenkomst 4: Van lesdoelen naar leeractiviteiten
Werkwoordsvormen. Spoorboekje 1)Wat weet je al? 2)Oefening werkwoordsvormen 3)Bespreken 4)Zelfstandig aan het werk Wat gaan we leren? - Je kunt werkwoordsvormen.
Het maken van een toets. Inleiding Voordat je aan de toets gaat beginnen doe je er verstandig aan om aan de volgende tips te denken: 1.Goed lezen Goed.
Effecten van taal Onderzoek naar wat woorden, zinsconstructies en tekststructuren doen met de ontvanger.
Wie en wat? Professor Caroline werkt aan de universiteit. Samen met andere onderzoekers wil zij graag onderzoeken of de kinderen die in Deinze naar school.
SVP op dezelfde plaats zitten als vorige keer s.v.p. Wat gaan wij doen? -De vorige les (ca. 5 min.) -Huiswerk bespreken (ca. 5 min.) -Meegebracht voorwerp.
Mediaondernemerschap Workshop 2 Week 1 – 2016/2017 Annemieke Boer – MO301 Eric de Boer – MO302 Richard van der Veen – MO303 Marcel van der Lugt – MO304.
Woordenschat Letterlijk en figuurlijk taalgebruik.
Mediawijsheid Les – samenwerken in office 365
– examentraining schrijven & taalportfolio
Meest voorkomende vragen bij examenteksten.
Kwaliteitszorg
Communicatie Les1.
Onbedoelde zwangerschap
Alinea: kernzin + uitwerking
Xperience Liefde en relaties
Meest voorkomende vragen bij examenteksten.
Welkom! Neem plaats in de kring.
Onderhouden met Werktuigen en machines
Possessive forms of nouns
Observeren en rapporteren
Spelling woorden met lange klank
Week 1, les 9 Ga zitten in de kring.
Aardrijkskunde Introductie
English listening lesson Christiaan van der Logt
Sociaal Maatschappelijke Dimensie – 1.1 Jezelf zijn
Rob Goossens Wat weten we nog?.
Werktuigen voor grondbewerking en grondverzet
© UNIEK IN DE KLAS.
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Welkom instructeurs!.
Voeren en verzorgen Blok 2, Paard en ezel.
  Tijd Inhoud UNIT 6 SPORTS Werkvorm Media / Materiaal Inleiding
Wat zie je?.
beslist geen rocket science
Communicatie 3e les.
Startopdracht! Ga direct voor jezelf aan de slag met de volgende twee opgaven: Los op: x2 - 4x = 5 Los op: x(x + 3) + 2 = 0.
Hoe speel je de Pizza Game?
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Communiceren met knipperen
E-health en Domotica Les 5.
Voorbereidende opdracht thema 2, week 1.5
Workshop creativiteit
ADL Les 1.
Een gesprek voeren Boek Begeleiden H14 en H15 (t/m par. 15.2)
Welkom!.
Hoofdstuk 2 Paragraaf 3 Blz. 28 / 29.
ADL Les 1.
Project gamemarket Les 1.
Transcript van de presentatie:

Doeke en Annegreet, studenten van de NHL: leraar aardrijkskunde Klimaatverandering Doeke en Annegreet, studenten van de NHL: leraar aardrijkskunde

Wat willen we jullie vandaag leren? Het verschil van weer en klimaat Oriëntatie op de oorzaken van klimaatverandering Oriëntatie op de gevolgen van klimaatveranderingen

Mindmap maken Wat: Ga naar: www.answergarden.ch/289617 Je kunt op deze site woorden invullen waar jij aan denkt bij het woord “klimaatverandering”. Hoe: Met je tablet, telefoon of laptop Hulp: geen hulp nodig, zelfstandig Tijd: 5 minuten Uitkomst: één grote mindmap!

Gatentekst Wat: De tekst van de video is letterlijk uitgetypt op je opdrachtenvel maar er missen een paar woorden uit de tekst. De woorden die ontbreken moet jij invullen op het opdrachtenvel. Hoe: Vul de antwoorden in op het opdrachtenvel Hulp: zelfstandig Tijd: zolang het filmpje duurt Uitkomst: je hebt een tekst die volledig is gevuld. klaar: klassikaal bespreken http://www.schooltv.nl/video/geoclips-ons-klimaat-verandert/#q=klimaatverandering

Lesdoelen Het verschil van weer en klimaat Oriëntatie op de oorzaken van klimaatveranderingen Oriëntatie op de gevolgen van klimaatveranderingen