Verkoopt en handelt verkoop af

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 11 Product- en merkstrategie
Advertisements

Hoofdstuk 5 Verkooptraject
Nivo 2 Kerntaak 2 Bladzijde 21
Training Omgaan met service
Maandag 14 juli 2014 Training Omgaan met service Les 2.
Commercieel beleid 2 H1 Assortimentbeleid Filiaalmanager.
Fase 1 Ken de (detail)handel
Fase 1 Ken de (detail)handel
Fase 3 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties
Marketing College 13 Wat weten we nog?.
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
retailmarketing paragraaf 2.6 winkelformule ken de formule
Commercieel beleid 2 H1 Assortimentbeleid Ondernemer detailhandel.
Detailhandelsmarketing
Detailhandel algemeen
ken de detailhandel paragraaf 1.6 verkoopsystemen spring in
Commercieel beleid en recht
Verkoop en service H1 Assortiment- en artikelkennis Assistent verkoopmedewerker.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 11 Product.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Basisboek Marketing Hoofdstuk 13 Plaats.
Periode 1 Detail en marketing Kerntaak: optimaliseren verkoop en assortiment Hoofdstuk: Visual merchandising Par: 2.2 Blz. 562 t/m 567.
Het project. Vandaag Tussenstand projecten Hoofdstuk 3 Projectvoorstel SWOT begin.
Werken met logistiek Presentatie titel College 2
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
ken de detailhandel paragraaf 1.6 verkoopsystemen systeem in verkoop
Verkoop en service Hoofdstuk 1 Artikelen verkopen.
Hoofdstuk 4 Distributie (plaats)
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
Verkoop Hoofdstuk 1 Klaar voor de verkoop. Inhoud 1 Klaar voor de verkoop 2 Klanten ontvangen en benaderen 3 Verkoopgesprekken 4 De verkoopafhandeling.
Verkoop Hoofdstuk 4 De verkoopafhandeling. Inhoud 1 Klaar voor de verkoop 2 Klanten ontvangen en benaderen 3 Verkoopgesprekken 4 De verkoopafhandeling.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 5 Winkelformule.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop Hoofdstuk 6 Service en klachten. Inhoud 1 Klaar voor de verkoop 2 Klanten ontvangen en benaderen 3 Verkoopgesprekken 4 De verkoopafhandeling 5.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 2 Verkoop. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop Hoofdstuk 2 Klanten ontvangen en benaderen.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 3 Omgaan met geld in een bedrijf.
Hospitality en voorraadbeheer Hoofdstuk 1 Hospitality.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 6 Retailmix. samengevat 1 ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Het presenteren van artikelen.
Commercie en recht Hoofdstuk 5 Concurrentie?. Inhoud 1 Idee: Droom of illusie? 2 Voor wie doet een ondernemer wat hij doet? 3 Waarom ondernemen? 4 Wat.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 3 Handel en distributie.
Verkoop en advies Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken. ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Verkoopgesprekken ► Verkoopsystemen ►
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Stap 1: stel een doel Doelen stellen. Stap 1: stel een doel Doelen stellen.
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
Marketing les 4 Koopgedrag en marktaandeel Product-levens-cyclus
Verkoopt en handelt verkoop af
Presentatie en marketing
Ontvangt en verwerkt goederen
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
Verkoopt en handelt verkoop af
Presentatie en marketing
Hoofdstuk 1 Artikelen verkopen
Ontvangt en verwerkt goederen
Ontvangt en verwerkt goederen
Werken in een arbeidsorganisatie
Hoofdstuk 7 Verbetering aanbod en winkelpresentatie
Verkoopt en handelt verkoop af
Hoofdstuk 5 Het marketingplan
Supermarkt De supermarktbranche.
Supermarkt De supermarktbranche.
Verkoopt en handelt verkoop af
Hoofdstuk 3 Je verkoopkanalen
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Verkoop De klant.
Ontvangt en verwerkt goederen
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

Verkoopt en handelt verkoop af Hoofdstuk 8 Winkelformule

1 Handel en distributie 2 Klanten ontvangen en benaderen 3 Verkoopgesprekken 4 De verkoopafhandeling 5 Geld beheren 6 Service en klachten 7 Marktsegmentatie 8 Winkelformule 9 Retailmix

Een winkelformule bestaat uit drie onderdelen Hoofdstuk 8 Winkelformule Een winkelformule bestaat uit drie onderdelen De doelmarkt De positie op de doelmarkt Het assortiment Deze paragraaf sluit aan bij ESS examenterm 5.3 Bezit basiskennis van winkelformules, punt 1 (winkelformule: begrip, onderdelen).

De doelmarkt Imago Klantbehoeften Hoofdstuk 8 Winkelformule De doelmarkt Imago Klantbehoeften De winkelier past zich aan de klantbehoeften aan Deze paragraaf sluit aan bij ESS examenterm 5.3 Bezit basiskennis van winkelformules, punt 1 (winkelformule: begrip, onderdelen).

Marktpositie? Hoge marktpositie Gemiddelde marktpositie Hoofdstuk 8 Winkelformule Marktpositie? Hoge marktpositie Gemiddelde marktpositie Lage marktpositie Deze paragraaf sluit aan bij ESS examenterm 5.3 Bezit basiskennis van winkelformules, punt 1 (winkelformule: begrip, onderdelen).

Belangrijk voor een bepaalde marktpositie Hoofdstuk 8 Winkelformule Belangrijk voor een bepaalde marktpositie De wensen van de doelgroep Het beeld dat de doelgroep heeft van de winkelformule (belangrijk dat de winkelformule duidelijk is!) Het beeld dat de doelgroep heeft van de concurrent Vijf manieren om de marktpositie te verbeteren Stem je producten en diensten beter op de vraag af Kies voor een andere benadering van je doelgroep Richt je op een nieuwe doelgroep Leer van je concurrenten Zoek samenwerkingspartners in de markt Deze paragraaf sluit aan bij ESS examenterm 5.3 Bezit basiskennis van winkelformules, punt 1 (winkelformule: begrip, onderdelen) en punt 2 (noodzaak duidelijke winkelformule).

Hoofdstuk 8 Winkelformule Concurrentieanalyse

USP (Unique selling point) Hoofdstuk 8 Winkelformule USP (Unique selling point)

Soorten goederen Convenience goods Shopping goods Specialty goods Hoofdstuk 8 Winkelformule Soorten goederen Convenience goods Shopping goods Specialty goods Deze paragraaf sluit aan bij ESS examenterm 5.3 Bezit basiskennis van winkelformules, punt 5 (eisen aan een assortiment in relatie tot de winkelformule)

Verkoopsystemen Zelfbediening – klant doet haast alles zelf Hoofdstuk 8 Winkelformule Verkoopsystemen Zelfbediening – klant doet haast alles zelf Geen al te hoge eisen aan het personeel Bediening – klant wordt persoonlijk geholpen Hoge eisen aan artikelkennis en commerciële en communicatieve vaardigheden personeel Zelfkeuze – klant doet het zelf óf wordt bediend Klant verwacht wel deskundig personeel met actieve opstelling Semi-zelfbediening – klant kan deel zelf pakken en wordt voor een deel bediend. Advies van de verkoper speelt belangrijke rol Deze paragraaf sluit aan bij ESS examenterm 5.3 Bezit basiskennis van winkelformules, punt 4 (relatie tussen personeel en winkelformule).

Klanten persoonlijk benaderen op webshop door: Hoofdstuk 8 Winkelformule Klanten persoonlijk benaderen op webshop door: Een warm welkom De juiste taal Soortgelijke producten weergeven Database van klanten Aanbiedingen via social media.