Vertellen resultaten Alle leerlingen even oud Iedereen evenveel tijd.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Vooronderzoek visual knowledge building Op welke manier construeren leerlingen kennis aan de hand van beelden?
Advertisements

Mentoraat Het menselijk handelen niet bespotten, niet betreuren, niet veroordelen, doch begrijpen’ (Ethica 4, voorrede). *) 
Aanleiding auditverslag van 2011 achterstandenbeleid.
“Zonder taal geen verhaal” .
University of Cambridge & Titus Brandsmalyceum Oss PRESENT
Liturgie Ps. 75:1,4 Gez. 155:1,2,3 Gez. 155:4,5 Lezen: Markus 1:21-45
Ouderavond 10 september 2013.
Verbanden en signaalwoorden in een tekst
ANW - mythen & pseudowetenschap
Take it easy = Engels beleven! De methode gaat uit van VVTO: Leerlingen worden ondergedompeld in het Brits Engels. Leerlingen kunnen al starten in groep.
Glow.
Glow.
1 InternettechnologieRik Van de WalleGent, maart 2008 Reading Assignment Internettechnologie (ITech) Rik Van de Walle academiejaar
25 januari 2013 universitair onderwijscentrum groningen dag van taal, kunsten & cultuur januari 2013 universitair onderwijscentrum groningen dag.
Versie 1: 1306; v2: 1308 ….
E XAMEN SAMENVATTEN 2010 II 1. Hoe luidt de beoordeling van de samenvatting? 2. Hoe ziet de samenvatting eruit?
Hartelijk welkom op de informatieavond van groep 6/7
Welkom in de groepen 6a en 6b
Introductieavond Welkom in groep 7.
Welkom In de groepen 6 en 7 Basisschool de Berensprong schooljaar 2009/2010.
SYMPOSIUM En nu op weg naar het taalonderwijs van de volgende honderd jaar.
preek over Deuteronomium 6:20-25
Praten is zilver zwijgen is goud.
Obs Nicolaas Beets informatieve bijeenkomst nieuwe Cito-normering
Spreuken: De nederige wijze.
Vakantie Wie gaat er op vakantie? Waar ga je heen? Met wie ga je?
De dag vóór het examen Schrijf de data en uren waarop je examen moet doen op een groot vel papier en hang het goed zichtbaar op! Leg alles wat je voor.
Stage: Basisschool de Klingerberg
Leerdoel: je kunt herkennen wat bij geschiedenis hoort.
BrabantZorg Het creëren van een innovatief klimaat.
Tijdbalk 100 v.c n.c. Maya’s.
Groep 1 en 2 In de kleutergroepen worden in januari en juni LVS CITO taal en rekenen afgenomen.
Welkom BAHÛRIM.
IBV4 2 x 75 minuten IB/Advanced/English Methode Cambridge Objective Advanced Deelname Cambridge Advanced Examen in juni 2016 (optioneel) Voorbereiding.
POVO Wolvega / Dedemsvaart
RAAR of WAAR Mediabegrip week 41/42.
Opbrengstgericht Engels in het basisonderwijs Dag 6
Als/dan.
Duits in 4,5 en 6 VWO Herzlich Willkommen !!. Waarom Duits? Duits is de taal van onze belangrijkste handelspartner, tevens ons buurland. Duits is de taal.
Flip de Proef Hoofdstuk 4 maar dan anders…. Wat is dat? Hoofdstuk 4 gaat over handig tellen. Dat gaan we proberen 's op een andere manier te doen. Ik.
De verwerving van de verleden tijd door Nederlandstalige kinderen De invloed van het taalaanbod en semantische predisposities Margot Rozendaal Scriptiepresentatie.
Evaluatieonderzoek VVTO Engels Kees de Bot Sieneke Goorhuis BCN/RUG.
Vakdidactiek Bijeenkomst 2 periode 2 16 november 2015.
Bijeenkomst 5.  Doelen  Wat hebben jullie bij thema vanmorgen gedaan?  Feedback geven en ontvangen op huiswerkopdracht  Van doelen naar leeractiviteiten.
Begrijpend studerend lezen Groep 4 tot en met 8. Het belang van begrijpend en studerend lezen Lezen heb je nodig, elke dag weer. Als je niet goed kunt.
Welkom. tweetalig vwo en havo Stedelijk College Eindhoven
Passend Onderwijs: Een nieuwe werkelijkheid? STRATEGISCHE SESSIES (V)SO STRATEGISCHE SESSIES (V)SO Regio bijeenkomst April 2014.
De Brug Nieuwkoop 29 mei 2016 Gert Visscher. " Ze loven God en staan in de gunst bij het hele volk."
Van het Primair Onderwijs naar Van het Primair Onderwijs naar het Voortgezet Onderwijs.
Onderzoek leereffecten educatief programma Joods
De vraag is je beste vriend
Kan je zien of iemand holebi is?
Deze les hfdst 1 verbanden gegevens verwerken
Curriculum gespreksvaardigheid
. 1.
Ik ben een leerling van Jezus.
3L week 27: ‘Wandelen: jong geleerd, oud gedaan.’ © JL
De vergelijking compleet
Beroepscontext Hoe wordt wiskunde toegepast in de beroepscontext?
Hoe is Zanzu.nl te gebruiken?
Political Communication & Journalism
Jezus zit met zijn leerlingen te eten
NAH-Kennisnetwerk gewoon bijzonder
De zee..
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Eigen omgeving: Inrichting & bewoners
Klik hier om verder te lezen
volgende bladzijde terug
volgende bladzijde terug
Examen samenvatten 2010 II Hoe luidt de beoordeling van de samenvatting? Hoe ziet de samenvatting eruit?
Transcript van de presentatie:

Vertellen resultaten Alle leerlingen even oud Iedereen evenveel tijd

Vertellen resultaten

• Native Dutch Speakers en Native English Speakers maken het examen ongeveer net zo goed over het gehele examen gezien. • Native English speakers hebben de open vragen van het examen minder goed gemaakt dan de native Dutch speakers. • Het examen laat niet de verschillen zien tussen de twee onderzoeksgroepen waar dat verschil in kennis van de Engelse taal wel te verwachten is. Discussie Onderstaande suggesties zouden kunnen bijdragen om het examen Engels te verbeteren. 1. Het door ons gedane onderzoek verder uit te breiden naar een grotere onderzoeksgroep. Hiermee kunnen meer gedetailleerde resultaten worden gevonden. 2. Pas het examen op zo’n manier aan dat het lezen en begrijpen van de Engelse teksten echt getoetst wordt en niet de manier om de vragen met trucjes te ontleden.