Literatuur V6 – les 4 2017 -2018.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Simultaan Tafelrondje
Advertisements

1. Spreek de woorden ritmisch uit op de muziek.
Dalton op de van heemstraschool.
Afspraken en regels.
Bienvenue à tous.
C ULTUURELEMENTEN & M ULTICULTURELE SAMENLEVING …. Docent LotteTessa AnkeDyantha JurElvis ThomasSieb LotteRimke KayJorn MandyLindy MateaIsa K LASSENOPSTELLING.
Leren = Concentreren I II III.
NETWERKBIJEENKOMST MAANDAG 14 NOVEMBER.
De dag van het solliciteren - introductie
De dag van het solliciteren Blok 1
De ondernemende student Hoofdstuk 3Persoonlijke presentatie en reflectie.
Onderzoeksvaardigheden 3
NETWERKBIJEENKOMST Dinsdag 2 NOVEMBER.
Magazine.  Waar gebruik je je oren voor?  Oefening!  De route van geluid  Gehoorschade  MP3-spelers en tips  Beroepen en oordoppen  Vragen?
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ orde in de klas
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ interpersoonlijk leraargedrag en orde in de klas Bijeenkomst oktober oktober 2015.
Woordjes leren.
Waar is de zevende dwerg?
Thema. Start activiteit Wat heb je nodig? Stopwatch Kennis van de lente Doel: Woordenschat vergroten over de lente.
Spreekbeurt in groep 4.
Informatie over Vanzelfsprekend voor een deelnemer en/of naastbetrokkene bij een zorgboerderij.
MODULE 3 GESPREKSTECHNIEKEN. INHOUD 1.Soorten open vragen en het belang er van 2.Tips bij het voeren van gesprekken 3.Regels van feedback 4.Valkuilen.
Les 4 havo Leesvaardigheistraining;
Spreekbeurt in groep 4.
In 2017 ga jij: je diploma halen;
Werkstuk nask In de week van 23 januari 2017 (week 04) voor vrijdag 27 januari 12:15, inleveren Daarna: elke werkdag te laat: 5 punten (van de 100) van.
Leer de notenamen ALLE NOTEN.
Alinea: kernzin + uitwerking
Meest voorkomende vragen bij examenteksten.
Welkom T1A Goedemorgen! Ga op je plek zitten volgens de klassenplattegrond. Je hebt voorlopig geen IPad nodig. Berg je telefoon op, of lever hem bij mij.
Tweede bijeenkomst Jaar januari 2017.
S/k/l interviewen.
Met wie app jij? Mediabegrip week
Onderhouden met Werktuigen en machines
Houd je aandacht erbij! Trainers: Jan de Groot Henk Torreman.
Werktuigen voor grondbewerking en grondverzet
Leer de notenamen C - positie.
Spreekbeurt in groep 4 en 5
Vwo 6 – week
Digi(bord)boek project <titel project>
Beeld magazine.
Financiële zelfredzaamheid
Thema 6 : Vreemde talen leren
Gesprekstechnieken 12 mei 2017.
Studie vaardigheden Thema 8 : Ups & downs.
Thema 4: Zo bereik je meer
W8 NIBI 2018 Ecologie moet je doen!
Educatie & voorlichting Communicatie & Didactiek
Beste havo 4..
Vwo 6 – literatuur Week
Spreekbeurt in groep 4 en 5
Ik heb mijn boek uit… Wat nu?.
Didactische structuren
Over onderwerpen uit het thema ‘Vrede en recht’.
Literatuur les
Living lab & Storytelling
RÜYA Bijeenkomst 1 Meiden.
Gesprekstechnieken Les 6.
Gesprekstechnieken Les 2.
Het tweede LOS-gesprek
week 2.8 Pragmatiek + conversatieanalyse
Tellen met kaarten.
gesprekstechnieken Les 2
Les pijn en lijden Met kernwoorden.
Welkom Wie pakt de macht in Burgerdam?.
blok 1 les 4: samen praten samen leren
De biefstuk van het zoete water
De wetenschappelijke methode
Lotgenoten Bijeenkomst 1.
Hoe maak je een lottospel?
Transcript van de presentatie:

Literatuur V6 – les 4 2017 -2018

Gesprekstechnieken Je essay als basis voor je gesprek 15 minuten twee docenten Je essay als basis voor je gesprek Invalshoeken (voorbeelden): - symboliek - rol hoofdpersonages - thematiek - schrijfstijl - lectuur/literatuur - genre (oorlogsroman) - literair engagement etc.

Jij bent nu aan zet!

Beoordeling O: geen antwoord, of onvoldoende/onzin antwoord M: een antwoord dat inhoudelijk niet genoeg aansluit op de vraag, of een aantal belangrijke elementen (o.a. onderbouwing vanuit verhaal) ontbreken. V: een antwoord dat inhoudelijk correct aansluit op de vraag, zonder extra aanvullingen G: een antwoord dat inhoudelijk correct aansluit op de vraag met een aanvulling die (deels) correct en relevant is en komt na doorvragen van de docent. U: een antwoord dat inhoudelijk correct aansluit op de vraag, deze zelfs overtreft en vergezeld gaat van relevante en correcte aanvullingen, of waarbij de leerling op eigen initiatief verbanden legt met andere werken of andere relevante informatie. Zie beoordelingsrubric op website!

EN nu oefenen Hoe neem je de leiding in het gesprek? Hoe zorg je ervoor dat je meteen de diepte in kunt? (die docent kent dat verhaal uit dat boek wel) Hoe maak je het persoonlijk? Welke (letterlijke en figuurlijke) houding moet je aannemen tijdens zo’n gesprek?

2. De beurten gaan met de klok mee, de oudste mag beginnen. 1. Eén speler is tijdbewaker. Gebruik hiervoor je telefoon. De tijdbewaker speelt zelf ook mee.  2. De beurten gaan met de klok mee, de oudste mag beginnen.  3. Als je aan de beurt bent, neem je een kaart van de stapel. Daarop staat een vraag van 1, 2 of 3 minuten. Als je de vraag begint te beantwoorden, loopt de tijd. Je moet de tijd helemaal volpraten!  4. Je praat in de eerste beurt over het boek dat je als eerste opgeschreven hebt; in de tweede beurt over het tweede boek/verhaal, en zo verder. Het is dus niet erg als een vraag twee keer voorkomt.  5. Je mag het kaartje bij je houden als:  1. je de tijd volgepraat hebt;  2. je groepsgenoten je antwoord inhoudelijk voldoende vonden.  6. Bij een TIP!-kaartje hoef je niets te doen. Je leest alleen de tip voor en dan mag je de kaart bij je houden. Wat een geluk!  7. Bij een BONUS??!-kaartje mag je aan een ander een kaartje vragen. Let op: je moet in je bonusvraag wel benoemen welk kaartje je wilt hebben en je moet je vraag aan de juiste persoon stellen. Dat moet je dus onthouden! Bijv.: ‘Mag ik van jou de vraag over perspectief?’ Of: ‘Mag ik van jou de tipkaart van De ijsmakers?’  8. Wie heeft aan het eind de meeste kaartjes?