Rabobank Clubkas Campagne Meppel-Staphorst-Steenwijkerland 15, 16 en 22 januari
Wat gaan we vanavond doen? Uitleg Rabobank Clubkas Campagne #clubhart #RaboMSS Succesvol campagne voeren Vragen & antwoorden Borrel Melden dat we vragen aan het eind van de uitleg doen omdat de verwachting is dat veel vragen tijdens de presentatie beantwoord worden.
De oorsprong Vanuit de coöperatieve gedachte meer verbinding tussen bank, verenigingen en stichtingen. Gehoor geven aan ledeninvloed. Transparant beleid: leden bepalen, niet de bank. Zichtbaarheid in het werkgebied: voor verenigingen voor Rabobank
Klein aantal partnerships hoofdsponsoring Rabobank Clubkas Campagne Steun vanuit Rabobank Klein aantal partnerships hoofdsponsoring Rabobankfonds Gericht op sport, cultuur en projecten die ondernemerschap stimuleren. Partnership met grote wederkerigheid en tegenprestaties. Deel van de winst gaat naar maatschappelijke projecten in binnen- en buitenland. Aanvragen worden op basis van criteria beoordeeld door een afvaarding van de ledenraad. Rabobank Clubkas Campagne Rabobank MSS stelt een bedrag beschikbaar. Leden van de bank ontvangen stemmen en mogen deze verdelen onder verenigingen en stichtingen. De stemmen zijn geld waard.
Hoe zit de Rabobank Clubkas Campagne #MSS in elkaar? Jaarlijks 2018 > € 100.000 Zelf aanmelden. Bestedingsdoel doorgeven (sport en cultuur). Rabobankleden stemmen via een online stemtool. Ieder Rabobanklid krijgt 5 stemmen (max. 2 per vereniging). Aantal stemmen bepaalt de waarde per stem. - Jaarlijks. - Rabobank stelt € 100.000 euro beschikbaar. - Verenigingen melden zich aan voor deelname, waarbij ze ook hun bestedingsdoel doorgeven. - Rabobankleden verdelen het geld onder deelnemende verenigingen en stichtingen d.m.v. het uitbrengen van stemmen via een online stemtool. - Ieder Rabobank lid krijgt vijf stemmen (max. 2 stemmen op dezelfde club). - Alle uitgebrachte stemmen worden geteld en de waarde van een stem is bekend. - Verenigingen ontvangen hun bijdrage vanuit de Rabobank
Welke verenigingen/stichtingen komen in aanmerking? Rabobank klanten > op 1 /1/2018 klant + actieve rekening KVK / Check > vestigingsplaats Aanmelden + doel > bestedingsdoel sport/cultuur Openbaar lidmaatschap > brede doelgroep Openbaar doel > dient maatschappelijk, sportief, recreatief, cultureel doel > draagt bij aan leefbaarheid Non profit > primair vrijwilligersorganisatie > niet gericht op winst Activiteiten in regio> lokaal karakter Eén keer per jaar > bijdrage van Rabobank Uitsluiten > Rabobank behoudt het recht van uitsluiting en/of het vragen van verantwoording Rabobank klanten: De Rabobank Clubkas Campagne staat open voor verenigingen en stichtingen die klant zijn bij Rabobank MSS sinds uiterlijk 1 januari 2018. KVK / Check ! De vereniging/stichting staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel, vestigingsplaats in het werkgebied. Openbaar lidmaatschap. Mensen moeten lid kunnen zijn/worden van de vereniging dan wel moet voor een brede doelgroep toegankelijk en/of interessant zijn. Openbaar doel. De vereniging/stichting dient een maatschappelijk, sportief, recreatief, cultureel doel en draagt bij aan de lokale leefbaarheid in het werkgebied. Non profit. De vereniging/stichting is primair een vrijwilligersorganisatie die niet gericht is op het maken van winst. Vestiging Rabobank MSS werkgebied. De vereniging/stichting is gevestigd in het werkgebied van Rabobank Meppel-Staphorst-Steenwijkerland. Heeft een lokaal karakter en geen regionaal of landelijk karakter. Activiteiten Rabobank MSS werkgebied. De activiteiten van de vereniging/stichting vinden in het werkgebied plaats. Rabobank MSS rekening: De vereniging/stichting moet per 1 januari 2016 een actieve rekening hebben bij Rabobank Meppel-Staphorst-Steenwijkerland. Eén keer. Verenigingen/stichtingen kunnen maar één keer per jaar in aanmerking komen voor een financiële bijdrage vanuit de Rabobank Clubkas Campagne #VVS. Aanmelden + Doel: De vereniging/stichting moet zich aanmelden om deel te mogen nemen aan de en maakt bij aanmelding kenbaar wat haar bestedingsdoel is. Uitsluiten. De directie van de Rabobank behoudt te allen tijde het recht om vereniging/stichting uit te sluiten van, dan wel toe te laten tot de Rabobank Clubkas Campagne #MSS en mag indien daar aanleiding toe is, achteraf om verantwoording vragen aan de vereniging/stichting.
Wat betekent dit voor lopende sponsorcontracten? Persoonlijk geïnformeerd : Contracteigenaren per brief / persoonlijk geïnformeerd over transformatie naar Rabobank Clubkas Campagne. Eigen keuze : eerst contract uitdienen of direct meedoen en contract voortijdig schriftelijk beëindigen. Overgang: gedurende contractperiode compensatie.
#Clubhart klopt dubbel LINKER HARTKAMER: vergroten zichtbaarheid Meer bekendheid voor jullie activiteiten & doelen, ledenverwerving! RECHTER HARTKAMER: financiële steun Om jullie doelen te realiseren en daarmee jullie maatschappelijke rol te versterken.
Klein? Stichting? Geen Achterban? Niet jullie omvang bepaalt, maar leden van Rabobank MSS. Het gaat om de creativiteit, doelgerichtheid en publiciteit van jullie campagne, dat hoeft niet groots te zijn! Zet in op de gunfactor van jullie bestedingsdoel. Je bent toch zeker wel maatschappelijk relevant? Zet daar op in en verover de harten van Rabobank leden. Vijf stemmen per lid, maximaal twee op één vereniging of stichting. Maak jacht op de zwevende kiezer of bundel krachten met anderen!
Wie mogen er stemmen? Alle leden -> 20.043 leden. Vóór 1 februari lid ? -> Begin maart stemkaart (online stemmen). Lid worden? Via www.rabobank.nl/mss (verwerking ± 1 week) Personen van 12 jaar en ouder. Stemperiode is van 15 maart t/m 31 maart.
Rekenvoorbeeld stemmen 5.000 leden stemmen, in totaal 25.000 stemmen. Waarde stem: € 100.000,-/25.000 = € 4,00 per stem. Per lid € 20,- Vereniging die 250 stemmen krijgt, ontvangt: € 1.000,- 7.500 leden stemmen, in totaal 37.500 stemmen. Waarde stem: € 100.000,-/37.500 = € 2,67 per stem. Per lid € 13,35 Vereniging die 250 stemmen krijgt, ontvangt: € 667,50
Na de stemperiode Na de stemperiode wordt bepaald hoeveel een stem waard is. Verenigingen en stichtingen horen op 14 april hoeveel stemmen ze hebben gekregen en welk bedrag ze ontvangen (in de grote kernen). In de week van 14 - 20 april worden clubs die niet aanwezig waren, geïnformeerd. De bijdrage wordt door de Rabobank overgemaakt op de rekening van de vereniging/stichting.
Rabobank Clubkas Campagne #clubhart #RaboMSS Tijdspad Aanmelden 15/1-15/2 Campagne voeren 15/2-31/3 Stemmen 15 t/m 31 mrt Cheques 14-20 apr 15 februari deadline aanmelden Start promotie door clubs Leden kunnen stemmen Vanaf 15 januari aanmelden Stemperiode gesloten Uitrekenen waarde stemmen Kickoff avonden Campagneperiode Cheque uitreiking jan 15 jan 1 febr 15 febr 1 mrt 15 mrt 31 mrt 14-20 apr januari februari maart April Rabobank Clubkas Campagne #clubhart #RaboMSS
Wat kan / mag / moet / wel / niet? Goed om te weten Wat kan / mag / moet / wel / niet? Wat mag een vereniging doen? • Een vereniging mag de Rabobank Clubkas Campagne promoten: vrijwillige keuze. • Verenigingen kunnen hun eigen achterban op de hoogte brengen van hun deelname aan de Rabobank Clubkas Campagne #clubhart. Wat hoeft een vereniging niet te doen? • Verenigingen hoeven geen leden voor Rabobank te werven. Wat ‘moeten’ verenigingen doen? • Voldoen aan de gestelde voorwaarden om deel te nemen. • Bestedingsdoel aangeven.
Wat doet Rabobank? Voor verenigingen en stichtingen: • 3 kick-off avonden. • Promotietas met hulpmiddelen (o.a. poster, flyers en raamsticker). • Digitale hulpmiddelen (o.a. logo’s, banner, online tool: personaliseren en downloaden promotiemiddelen Voor Rabobank Leden: • Ledenmagazine Dichterbij • Stembiljet (digitaal) naar alle leden met een persoonlijke stemcode. • Online stemmodule • Social media • Persberichten
Volg onze facebookpagina! Klikken maar!
Vragen?
Rabobank Clubkas Campagne Campagne voeren 15, 16 en 22 januari
Zet je vereniging op de kaart! Campagne voeren, hoe doe je dat?
Voorbeeldfilmpje https://www.youtube.com/watch?v=TWFUY-zbYFk
Bonus €2.000 voor de meest creatieve campagne!
Voorbeeldfilmpje https://www.youtube.com/watch?v=WLWkdZHq5gY
Bonus €2.000 voor de meest jeugdige campagne!
Voorbeeldfilmpje https://www.youtube.com/watch?v=A9d3PPcf3qY
Wat kun je doen? Goede campagneslogan helpt bv: Help ons renoveren, zodat we niet bij jou komen logeren! Vloggen (door bv jeugdleden) Acties: cake met QR code (na scannen op site om lid te worden). Inspiratie op Youtube Flyer Kantine inrichten Ledenbestand mailen Muziek maken bij lokale winkelcentrum Etc.
Samenvattend: Aanmelden: 15 januari – 15 februari Campagne voeren: 15 januari – 31 maart Stemmen: 15 – 31 maart Cheque uitreiking: 14 – 20 april
Vragen?
Meld jouw club snel aan via www.rabobank.nl/mss Veel succes!