Richtlijnen voortgangsrapport 2017/2018-2020 in te dienen uiterlijk 31 maart 2018 Socius, Brussel, 20 december 2017.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Evaluatie topmensen 10 december 2008
Advertisements

Inclusieve Kinderopvang De Vlaamse Beleidsaanpak.
14 juni 2011 Infomoment georganiseerd door het Toelichting bij het aanvragen en afrekenen van creatie- en spreidingsdossiers door Machteld De Smedt (Vlaamse.
Boekhouding.
Subsidiëring in het kader van het Kunstendecreet: Projectsubsidies: - Voor kunstenorganisaties, kunsteducatieve en sociaal-artistieke organisaties - Periodieke.
Nieuwe project-m.e.r.-regelgeving Project-m.e.r.-screening Dienst Mer
Inkomenstarief en kindcode voor ouders en opvang 22 november 2013
Nieuwe regelgeving geattesteerde kadervorming
Infomoment Oproep ontwikkelings- educatie oktober 2013.
Overzicht Waarom competentiemanagement Competentiemanagement binnen het provinciebestuur Hoe implementeren? Competentiemanagement binnen de verschillende.
CVO-IVV de Avondschool centrum voor volwassenenonderwijs PROJECT “gecombineerd onderwijs”
Convenant Opmaak strategisch plan operationeel actieplan 2008 Opmaak strategisch plan operationeel actieplan 2008.
EVALUATIE & PLANNING Ondersteuning kwaliteitshandboek IBO/KDV
22 VN – standaardregels als basis Herwerkt door ‘Zweedse Federatie van Personen met een Handicap’ Nationale regels toepasbaar op gemeentelijk niveau Methdodiek.
Vlaamse Regulator van de Elektriciteits- en Gasmarkt Ondernemingsplanning VREG Netwerk organisatiebeheersing – 24/03/2011.
Gecombineerd onderwijs Gecombineerd onderwijs Studiedag Talen 19 maart 2010.
“Digitaal Portfolio, meer dan een klapper”
Infosessie Brussel 7 en 12 december 2013 In samenwerking met ONE.
Hoe komen tot een realistische aanpak die werkt in de praktijk?
Financiële rapportering
8 november 2007 Studie- en informatienamiddag. W&O-Vlaanderen Brab_Ant Kempen_Limburg SoE-projecten.
Het aanvraagformulier Medegefinancierd door het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling (EFRO) Het document downloaden van de website van het Programma.
Toelichting op Informatiemodel AMW / Maatschappelijke Dienstverlening 2008 Bert van Putten KWIZ.
Gemeente Nijmegen Informatiebijeenkomst Hervorming gesubsidieerde arbeid 13 januari 2011 Mark van der Velden projectleider.
Informatiebijeenkomst subsidie cultuur 2013 – 2016 , 3e tender Raymond Tassenaar adviseur subsidieverlening 8 oktober 2014.
2014 EVALUATIES N+1.
Info- & discussiesessie m.b.t. het BUE-project 2004 over werkjaar 2003
Jeugdsportproject ‘De jeugd, de DOEkomst’. Inhoud Inleiding - Parantee vzw - Jeugdsportproject ‘De jeugd, de DOEkomst’ Doelstellingen van Parantee vzw.
Subsidiebeleid Barendrecht
Provinciale subsidies voor vergroening van schooldomeinen.
Bestek 2014/HFB/00/31576 : technisch beheer, onderhoud en totale waarborg van de technische installaties van en prestaties op afroep voor Dossin, Goswin.
Inspiratiedag Natuur Op School Welkom!. Inspiratiedag Natuur Op School Programma:  Toelichting bij het provinciaal subsidiereglement  Getuigenis de.
Welkom! Informatieve ouderavond mavo 4 11 januari 2016.
Vlaams Agentschap voor Personen met een Handicap1 Flexibel aanbod meerderjarigen (FAM) Infosessie bijdrageregeling.
Dekkingsplan ten behoeve van definitieve begroting
2015/HFB/OO/32006 Raamovereenkomst voor consultancy bij verandertrajecten in organisaties Opening d.d. 09/03/2015 Informatievergadering Facilitair Bedrijf.
Informatie bijeenkomst toewijzing instroomplaatsen arts M&G 27 april 2011.
Functionerings- gesprekken 2012 MCOpa 18 januari 2012.
Subsidieregeling opleidingen publieke gezondheidszorg november 2012.
Subsidiebeleidskader begeleiden van ex-gedetineerden voor wonen en werken 2015 Jennifer Day Hoofdkantoor DJI Project Re-integratie en Nazorg (ex-)gedetineerden.
Selectie proces CVVO Jeugdafdeling Weergave van de uitgangspunten en de selectie methode binnen de CVVO jeugdafdeling.
Wegwijs in meerjarenplanning Werking gemeente Steenokkerzeel.
WELKOM DICOS 1 JULI Verloven: wijzigingen Belangrijk! Op 1/9/2016 verandert niets Op 2/9/2016 komt zorgkrediet en kunnen bepaalde loopbaanonderbrekingen.
Evalueren ZESC 2016 Regio Scouting Zeeland | Versie 1.0.
Dienst Wonen - Stad Gent
Zorgplan 2015: Visie Visie: Toegevoegde waarde Transferverpleegkundige -Voorbereiden -Vertalen -Vlotte en vloeiende overgangen.
Aanvraagproces AMIF.
Werkgroep activering 2 april 2015.
Twee basisvoorwaarden Vier uitgangspunten
WELKOM ZORGINSPECTIE.
Energieaudit Grote Ondernemingen
Tijdelijke Werkervaring (TWE)
Naar een nieuw decreet voor het Vlaams cultuur-erfgoedbeleid
Infosessie lokaal woonbeleid Sociaal Woonaanbod
Financiële werking voor studentendiensten
Slimme Subsidies Broodje Burger 12/10/2017.
Visitatie- en beoordelingsprotocol
Infosessie oproep Nascholing Vlaamse Regering
Infosessie Nieuw decreet houdende de subsidiëring en erkenning van het sociaal-cultureel volwassenenwerk Sofie Taghon Barbara Beausaert Gent, 10 november.
20 januari 2010 BOUW INFORMATIE MODEL MEER DAN 3D ONTWERPEN.
Hervorming medefinanciering
Herregistratie-eisen profielarts donorgeneeskunde
Mediprima en Dringende Medische Hulp
De toelage voor participatie en sociale activering: cijfers 2017
DUURZAME INZETBAARHEID Voorlichtingsbijeenkomst ESF subsidie
Richtlijnen voortgangsrapport 2017/ in te dienen uiterlijk 31 maart 2018 Socius, Brussel, 20 december 2017.
FINANCIERING PROJECT SUBSIDIES Infobeurs 05/11/2018.
Zelfevaluatie.
Van decreet naar beleidsplan
Pilootprojecten Vorming Regionale Zorgplatformen
Transcript van de presentatie:

Richtlijnen voortgangsrapport 2017/2018-2020 in te dienen uiterlijk 31 maart 2018 Socius, Brussel, 20 december 2017

1. Voortgangsrapport 2017/2018-2020. Vertrekbasis. 1. Beschrijving 1. Voortgangsrapport 2017/2018-2020 Vertrekbasis 1. Beschrijving 2 Kritische reflectie 2. Financieel verslag 2017-2018 3. KIOSK 4. Overzicht documenten 2018-2020

1. Voortgangsrapport 2017/2018-2020 Artikel 67 van het decreet van 2017: SC-volwassenenorganisaties die voor de beleidsperiode 2016-2020 erkend en gesubsidieerd zijn op grond van het decreet van 2003, zoals van kracht voor de inwerkingtreding van het decreet van 2017, dienen voor de beleidsperiode 2016-2020 hun laatste voortgangsrapport in uiterlijk op 31 maart 2018. Stavaza uitvoering beleidsplan in 2017 Vooruitblik geplande uitvoering beleidsplan 2018-2020

Vertrekbasis voor de opmaak van het voortgangsrapport Beleidsplan 2016-2020 Erkennings- en subsidiëringsvoorwaarden van het decreet van 2003 Beoordelingselementen zoals geformuleerd in decreet van 2003 per werksoort (Zie ook artikel 60 §3 t.e.m. §8 in het decreet van 2017) -> Uitgewerkt in evaluatiecriteria in artikel 58 van uitvoeringsbesluit 2017 Bepalingen mbt uitkering subsidies zoals geformuleerd in art. 45 §3 en §4 decreet 2003 Uitgewerkt in evaluatiecriteria in artikel 59 van uitvoeringsbesluit 2017 Verantwoording jaarlijkse subsidie ikv uitvoering beleidsplan Aanwending reserves opgebouwd met subsidies Boekhouding volgens genormaliseerd boekhoudkundig stelsel

1. Beschrijving in welke mate doelstellingen beleidsplan in 2017 gerealiseerd werden en wat organisatie in 2018-2020 zal doen om doelstellingen verder te realiseren Op niveau van operationele doelstellingen, indien gewenst op actieniveau Licht actie/campagne/project 1x toe: vermijd herhaling, verwijs gericht Aligneren op nieuw decreet? ≠ beoordelingscriterium bij VGR en visitatie = vrijheid van organisatie VGR = werkinstrument Maximum 50 pagina’s Integraal opladen in KIOSK

Op basis van beoordelingselementen 2. Kritische reflectie o.b.v. beoordelingselementen & bepalingen mbt uitkering subsidies Zelfevaluatie vs kritische reflectie? Zelfevaluatie Kritische reflectie Conform art. 9; 4° van het decreet ‘het beleidsplan omvat (…) een zelfevaluatie van de werking van de voorbije jaren van de lopende beleidsperiode’ Onderdeel van voortgangsrapport (bepaald in protocol) Met oog op/ter voorbereiding van visitatie 2018 Op basis van beoordelingselementen

O.b.v. beoordelingselementen: Acties en resultaten: 2. Kritische reflectie o.b.v. beoordelingselementen & bepalingen mbt uitkering subsidies O.b.v. beoordelingselementen: Acties en resultaten: wat ondernomen en gerealiseerd? KIOSK invulveld 1 (2000 tekens) Reflectie: sterktes en mogelijkheden eventuele acties in functie van mogelijkheden KIOSK invulveld 2 (2000 telkens) Niveau van beoordelingselementen maar neem evaluatiecriteria zoveel mogelijk mee O.b.v. bepalingen mbt uitkering subsidies Niveau van evaluatiecriteria in KIOSK Invullen : bv. Licht toe waaraan de subsidie besteed wordt. (2000 tekens) Afvinken : bv. de boekhouding gebeurt volgens het genormaliseerd boekhoudkundig stelsel: ja/nee

2. Financieel verslag 2017-2018 Bestaande uit: Afrekening 2017 Balans van 31 december 2017 Verslag erkende accountant of bedrijfsrevisor Begroting 2018 Overzicht individuele bezoldigingen met vermelding totale loonkost/werknemer !!! Naast gesubsidieerde (o.b.v. decreet SCVW) werking nog andere activiteiten? -> identificeerbaar door aparte afrekening voor de gesubsidieerde werking Sjablonen voor afrekening, balans en begroting: www.sociaalcultureel.be Opladen in KIOSK

3. KIOSK: Vanaf januari 2018 een webtoepassing voor Digitalisering van uw dossier Uploaden verantwoordingsstukken en subsidieaanvraag Invullen sjablonen Schriftelijke communicatie tussen organisatie en overheid: Raadplegen briefwisseling van de overheid Opvolgen dossier doorheen proces (latere fase) Tool voor evaluatie en beoordeling Externe deskundigen raadplegen informatie Voorbereiden visitatie en beoordeling aanvraag !!! Strikte deadline 31 maart 23:59. KIOSK laat het niet toe om daarna nog documenten te uploaden.

4. Overzicht documenten 2018-2020 2019 2020 Voor 1 april: Voortgangsrapport 2017/2018-2019 Financieel verslag 2017-2018 Beleidsrelevante gegevens 2017 (SISCA°) Financieel verslag 2018-2019 Beleidsrelevante gegevens 2018 (SISCA) Indienen uiterlijk 31 december: - subsidieaanvraag 2021-2025 Financieel verslag 2019-2020 Beleidsrelevante gegevens 2019 (SISCA) ° SISCA blijft voorlopig ongewijzigd