NDdA Kunskapsskolan.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De bevlogen leerkracht
Advertisements

Digitale leermiddelen
Warme overdracht naar het voortgezet onderwijs
Welke koers vaart het Zuyderzee College?
in de nieuwe generatie mvt-leermiddelen
Portfolio
Informatieavond reizen Sint-Joriscollege voor leerlingen uit mavo 4, havo 4 en vwo 5.
Inzicht Resultaten KNAW rapport. Druk op scholen door maatschappelijke ontwikkelingen. Leraar komt onvoldoende toe aan pedagogische taak. Te weinig ‘time.
Biologie op maat! Greet Ellenkamp, Twickelcollege, locatie Borne
Workshop MT Opbrengstgericht werken Visie – Opbrengsten – Actie.
TOM keurmerk Marius Berendse.
De ondersteuningsbehoefte van de leraar, de leerling en de ouders
NLT modules en excellentiebevordering
Wat is passend onderwijs?
Carrouselbijeenkomst Rekenen en taal Doorlopende leerlijnen Wilma Willems – 14 april 2010.
Workshop Extra Leertijd Conferentie Children’s Zone 6 maart 2014.
Structuur in de brugklas Januari 2013 Welkom!. Plaatsing Plaatsing op basis van: Advies basisschool Onafhankelijke toets (bv. cito)
Informatieavond reizen Sint-Joriscollege voor leerlingen uit mavo 4, havo 4 en vwo 5.
GOED ONDERWIJS Eigen onderwijskundig concept (volledig leren), drie belangrijke pijlers: activerende didactiek; veel aandacht voor vaardigheden; volledig.
Afstemmen rekenonderwijs van v(mb)o naar mbo: hoe, wat, waarom? Harm van Son – 6 december 2011.
Voorgenomen besluit tot een scholenfusie SBaO door de besturen van voorgenomen besluit tot een scholenfusie SBaO door de besturen van Scala & WvO informeren.
Samen (leren) voor succes Samenwerking in de keten binnen Toptechniek in bedrijf Inspiratiemiddag M-Tech, 2 juni Rotterdam.
Welkom BAHÛRIM.
MEESTERPROJECT. Welkom Ronnie Peters | VL1A Joris Houben | VL1B Marcel Craenmehr | VB1A
School en samenleving kwartaal 1 schooljaar 2012/2013 docent: Pascal van Schajik medsite: schpa
Samen de krimp te lijf! Blijvend goed onderwijs in Drachtstercompagnie
Project 3 Week 6 Plan van aanpak af! * Wegens ziekte van Irene zijn workshops verplaatst naar week 7.
Kennismakingsavond HAVO 5 / Atheneum 6 Welkom coördinator H5/A6 = Dhr. J. van Dam.
1 INFORMATIE AVOND Overstap Primair Onderwijs naar Voortgezet Onderwijs Havo-Vwo-Gymnasium.
Gemeente Rotterdam 23 en 29 maart 2016 Informatiebijeenkomst Leren Loont! en beleidsregel. po, vo.
Welkom Dinsdag 2 april uur Andere schooltijden.
Vergadering directieraad Samenwerkingsverband V(S)O februari 2014.
DE UT EN JOIN LISA Business Information Management & Recordmanagement Petra de JongeDecos- 1.
WijWijs Ouderbetrokkenheid Portaal “First Impression”
Meer Kansen Met Ouders..... en de ontwikkeling van schoolspecifiek ouderbeleid 15 april 2010 Marion van de Sande en Amal Aakif Kenniscentrum Jeugd en Opvoeding.
VAKDIDACTIEK PEDAGOGIEK Bijeenkomst 2.1 Kopopleiding – Vakdidactiek Docent: Sanne van Kessel.
Ouderbetrokkenheid 3.0 Uw kind Onze leerling.
Gepersonaliseerd leren (GPL) vmbo-tl coaching. Coach  Relatie  Betrokkenheid  Eigenaarschap (tempo / niveau)  Overzicht  Uitdaging  Rust  Enthousiasme.
Gepersonaliseerd leren:
Executieve Functies op het Stedelijk Gymnasium
Een voorbeeld Software voor formatief toetsen, Kahoot
Presentatie EduCheck SOML
Hoe koppel je preventie voor kinderen aan een aanpak voor ouders?
de docent als didactische coach
Bijeenkomst 1.2 Ellen van den Boomen
Informatieavond 14 september Havo
Ouderbijeenkomst 20 juni 2017
Werkgroep OPP van SWV Apeldoorn PO
Welkom op de Lentiz | Dalton MAVO
Info avond Kunskapsskolan klas 1
Informatieavond Workshop ked-coaching 2 november 2016
WELKOM basisberoepsgerichte leerweg DE MARKE
Eindpresentatie module 5
Informatieavond klas
“Kwaliteitsverhoging door formatief evalueren” Werkkring conferentie: Van kwaliteitszorg naar kwaliteitscultuur 16 november 2017 Ramon Busch.
Innovatief leiderschap Ervaringsverhaal & lessons learned Jac
Informatieavond Schooljaar
December 25, 2018.
Ouderbetrokkenheid 3.0 Uw kind Onze leerling.
Naar studenten/leraren met eigenaarschap en zelfsturing
Activernde didactiek & passende werkvormen
Evalueren om te leren vs. evalueren van het leren
Voortgezet onderwijs in beeld
Succescriteria voor Spreekvaardigheid
Cijferloos lesgeven bij talen
Groeien als team - het teamcharter als hulpmiddel
Instrument om teamwerking tegen het licht te houden
Ontwikkelingen zichtbaar
Informatieavond 8 juli me.
Informatiebijeenkomst Buurtteams Amsterdam & Aanvullende ondersteuning Wmo 9 en 18 september 2019.
Transcript van de presentatie:

nDdA Kunskapsskolan

Kunskapsskolan? Opgericht in 1999 in Zweden Gepersonaliseerd leren in het PO en VO Naast Nederland actief in Zweden, UK, VS, India en de Arabische regio 15 000 leerlingen

KED-waarden + Iedereen is anders + Uitdagende doelen en heldere criteria + Bildung - zelfontplooiing + ‘Life is what I make of it’

Hoe? + Hoge verwachtingen + Regelmatig precieze feedback en feed forward + Eigenaarschap van doelen en proces + Keuze in methoden, hulpmiddelen en werkvormen om te voorzien in leerbehoeften

Programma reis zweden

Movie

Opvallend! *Geen bel *Docenten zijn de gehele dag onder de leerlingen (goede band met de leerlingen) *Telefoons inleveren *Leerlingen werken met papieren agenda *Alle leerlingen hebben een laptop *Iedere ruimte is functioneel/ wordt benut *Gebouw is opgedeeld in clusters *Open gebouw (leerlingen en docenten zijn zichtbaar voor elkaar)

Ook opvallend! *Veel samenwerking *Veel structuur *Geen huiswerk (tenzij…) *Weinig tot geen straf *Andere vorm van klassenmanagement *Veel afstemming tussen docenten onderling *Groepsgrootte maximaal 20 *Veel personeel werkt fulltime en geeft verschillende vakken (80%) *Iedere dag overleg

Dagindeling Tijd (kan variëren) Invulling 8:00 – 8:15 Overleg docenten 8:15 – 9:15 Coachingsgesprekken 9:15 – 9:45 Basegroup 9:45 – variabele lunchtijd – 15:00 Fixed lessons / Werkplaats 15:00 – 15:20 15:20 – 16:30

Begeleidingsdriehoek *Langetermijndoelen stellen in samenspraak met ouders. *Halverwege schooljaar mogelijkheid tot evaluatie/bijstelling *Ouders welkom bij coachingsgesprekken *Weinig mailcontact docent-ouders *Iedere week coachingsgesprek met leerling. *Ieder coachingsgesprek is maatwerk. *Bij afwezigheid van de leerling direct een bericht via systeem naar de ouders.

Hoe is dit te vertalen naar het Nederlandse onderwijssysteem en Notre dame?