ICT als didactisch middel

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
WAT IS FLIPPING THE CLASSROOM?
Advertisements

Inhoud Flipping the classroom? Waarom flippen? Praktische tips.
Ict - beleidsplan
WORKSHOP E-THEMA’S VIDEO, PRESENTATIE, INTERACTIEF DIGIDIDACT.COM.
Like! #Nt2: Aan de slag met nuttige toepassingen van sociale media in het NT2-onderwijs Yolande Spoelder.
ICT IN HET OLC De meerwaarde Mogelijkheden De schoolpraktijk.
Versterk het rendement van je onderwijs met T-PACK
Nieuwe media in het onderwijs: wat brengt de toekomst. prof. dr
Workshop E-thema’s met TPACK en Bloom Verkennen en ontwikkelen
Bijeenkomst 8 Summatieve toetsing
Kansrijke combinatiegroepen
ICT in het schrijfonderwijs
Eindtermen ICT 1. De leerlingen hebben een positieve houding tegenover ICT en zijn bereid ICT te gebruiken om hen te ondersteunen bij het leren. 2. De.
ICT geïntegreerd in het onderwijs
Verrijkte Content Helicon Studiedag 2013, Velp John Hanswijk.
Informatievaardigheden
Kritische dialoog: Digitalisering in het aanbod bewegingsonderwijs
DigibordColleges Het maken van weblectures via het digibord.
Workshop: Digitale bordlessen. Even voorstellen. Anthony Verwijst I-Coach en leerkracht op bs. de LenS. Ervaringen: bordwerkprogramma's, coachen/begeleiden.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 6, Blok 2.
Training digitale didactiek
Flipping the Classroom Woudschoten Chemie Conferentie 2015 Laura van de Raa.
“Differentiëren aan de hand van uitleg filmpjes.”
Bijeenkomst September 2015
Ontwerpen van E-modules. Inleiding Video en audio Deze e-module maakt gebruik van audio en video. Test hier je geluid en stel het juiste volume in. Als.
Omgaan met verschillen tussen leerlingen. Suzanne Vlug.
Differentiatie Vaksessie WISKUNDE. Het theoretisch kader van differentiatie.
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
Vakdidactiek Bijeenkomst 2 periode 2 16 november 2015.
Bijeenkomst 5.  Doelen  Wat hebben jullie bij thema vanmorgen gedaan?  Feedback geven en ontvangen op huiswerkopdracht  Van doelen naar leeractiviteiten.
Bijeenkomst 3.  Welkom en vragen  Terugblik thema  Doelen  Verwerken van het huiswerk  Leerdoelen formuleren  Taxonomie van Bloom  Huiswerk.
VAD bijeenkomst 1.2. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom 2.Huishoudelijke mededelingen 3.Test kwalificatie dossier 4.Terugblik en bespreken thuisopdrachten.
TERUGBLIK De koppeling naar de praktijk. Flipping the classroom.
Digitale vaardigheden in je les. Yvon Bom Kellebeek College.
Welkom! iPad in de brugklassen 26 mei De meerwaarde van de iPad in de les
Bijeenkomst 4: Van lesdoelen naar leeractiviteiten
Toetsing en toetsontwikkeling
Een tijdlijn maken met ICT
Studieloopbaanbegeleiding
Mysterie: Moord op de Romanovs
Docentvaardigheden ICT
Overgang van lagereschoolkind naar adolescent
Docentvaardigheden ICT
Docentvaardigheden ICT Mediawijsheid
Interactief oefenen, formatief toetsen
Opdracht voor Module 4 effectief en efficient lesgeven
Snappet.
Beeldcommunicatie in de GGZ
VAD bijeenkomst 1.7 Welkom, mededelingen
Met een schone lei Differentiëren in de godsdienstles
Instructie geven en uitvoeren
Les 4 De Docent: Voorbereiden op de les.
Gebruik digitaal schoolbord om lessen te presenteren
Laaggeletterdheid en de BPV
Welkom instructeurs!.
Kennisclip Web toepassingen
E-learning, E-health & Domotica
Arrangeren en Leermiddelenbeleid Utrecht, 13 december
Bijeenkomsten vakdidactiek
Online Plusonderwijs ontvangst.
Ondersteunen bij wonen
Vakdidactiek EP 2 bijeenkomst 2
E-health domotica E-learning
Omgaan met verschillen
Workshop duikcomputers
Cijferloos lesgeven bij talen
Opleiding Expert ICT & Media Susan van Soest
The Future Teacher 3.0.
NIEUW ONDERWIJS POORT COLLEGE
Transcript van de presentatie:

ICT als didactisch middel

Aan het eind van de studiedag hebben we het volgende bereikt: Je hebt kennis van verschillende theorieën omtrent ICT als didactisch middel Je weet hoe je ICT kunt koppelen aan het EDI-model Je kent het TPACK-model Je kent de digitale taxonomie van Bloom en kunt deze toepassen in een les Je kent de principes van Mayer en kunt deze toepassen in een les Je maakt kennis met de ondersteunende tools

ICT als didactisch hulpmiddel

ICT en het EDI-model

TPACK

Mayer - redundantieprincipe - multimediaprincipe - modaliteitsprincipe - ruimtelijke nabijheidsprincipe - personalisatieprincipe - coherentieprincipe - Principe van de individuele onderscheid

Kahoot gedurende de instructie Good practices Kahoot gedurende de instructie

Youtube gedurende instructie Good practices Youtube gedurende instructie

Snappet gedurende evaluatie Good practices Snappet gedurende evaluatie

Snappet gedurende evaluatie deel 2 Good practices Snappet gedurende evaluatie deel 2

Discussieer met elkaar Discussieer met elkaar. Welke meerwaarde had ICT in de voorgaande filmpjes?

Website http://ictenedi.wordpress.com

Bereid een les voor waarin je tijdens de instructie gebruik maakt van ICT en voer deze uit.

ICT als didactisch middel Deel 2

Terugblik op theorie: - EDI-model - TPACK - Bloom - Mayer Deel 2

Aan het eind van de studiedag hebben we het volgende bereikt: Je hebt kennis van verschillende theorieën omtrent ICT als didactisch middel Je weet hoe je ICT kunt koppelen aan het EDI-model Je kent het TPACK-model Je kent de digitale taxonomie van Bloom en kunt deze toepassen in een les Je kent de principes van Mayer en kunt deze toepassen in een les Je maakt kennis met de ondersteunende tools Je bespreekt de lessen na met collega’s Je kunt zelfstandig gebruik maken van de hulptools

Splits de groep in drietallen. - Bekijk de video van elkaars lessen Splits de groep in drietallen. - Bekijk de video van elkaars lessen. - Voorzie elkaar van Feedback - Bereid samen nieuwe lessen voor waarin je ICT inzet als didactisch middel voor instructie- en evaluatie

Zijn de doelen bereikt? Wie heeft er behoefte aan extra uitleg of ondersteuning?