ICT als didactisch middel
Aan het eind van de studiedag hebben we het volgende bereikt: Je hebt kennis van verschillende theorieën omtrent ICT als didactisch middel Je weet hoe je ICT kunt koppelen aan het EDI-model Je kent het TPACK-model Je kent de digitale taxonomie van Bloom en kunt deze toepassen in een les Je kent de principes van Mayer en kunt deze toepassen in een les Je maakt kennis met de ondersteunende tools
ICT als didactisch hulpmiddel
ICT en het EDI-model
TPACK
Mayer - redundantieprincipe - multimediaprincipe - modaliteitsprincipe - ruimtelijke nabijheidsprincipe - personalisatieprincipe - coherentieprincipe - Principe van de individuele onderscheid
Kahoot gedurende de instructie Good practices Kahoot gedurende de instructie
Youtube gedurende instructie Good practices Youtube gedurende instructie
Snappet gedurende evaluatie Good practices Snappet gedurende evaluatie
Snappet gedurende evaluatie deel 2 Good practices Snappet gedurende evaluatie deel 2
Discussieer met elkaar Discussieer met elkaar. Welke meerwaarde had ICT in de voorgaande filmpjes?
Website http://ictenedi.wordpress.com
Bereid een les voor waarin je tijdens de instructie gebruik maakt van ICT en voer deze uit.
ICT als didactisch middel Deel 2
Terugblik op theorie: - EDI-model - TPACK - Bloom - Mayer Deel 2
Aan het eind van de studiedag hebben we het volgende bereikt: Je hebt kennis van verschillende theorieën omtrent ICT als didactisch middel Je weet hoe je ICT kunt koppelen aan het EDI-model Je kent het TPACK-model Je kent de digitale taxonomie van Bloom en kunt deze toepassen in een les Je kent de principes van Mayer en kunt deze toepassen in een les Je maakt kennis met de ondersteunende tools Je bespreekt de lessen na met collega’s Je kunt zelfstandig gebruik maken van de hulptools
Splits de groep in drietallen. - Bekijk de video van elkaars lessen Splits de groep in drietallen. - Bekijk de video van elkaars lessen. - Voorzie elkaar van Feedback - Bereid samen nieuwe lessen voor waarin je ICT inzet als didactisch middel voor instructie- en evaluatie
Zijn de doelen bereikt? Wie heeft er behoefte aan extra uitleg of ondersteuning?