Slimme kleinverbruik meters E+G

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Elektronisch Medicatieoverzicht de koers
Advertisements

2013 EVALUATIES N+1. INLEIDING • Gelieve onze 2011 video te bekijken voor meer details aangaande het proces en de applicatie
Workshop SENS Zwolle, 22 november 2012
Projectmanagement Hoofdstuk 5 Maken van een Plan van aanpak Roel Grit.
PRESENTATIE AFSTUDEERONDERZOEK Robin van Leeuwen 2010.
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
Tuin – Timmer – Watermanagement Watermanagement Op het gebied van watertechniek zijn wij uitermate goed ontwikkeld en hebben wij u veel te bieden. Dit.
De kracht van MySolution
Team-Psych Online steun bij uw werk. Visie Wij geven persoonlijk advies via de mail zodat de klant zelfstandig verder kan om een oplossing te vinden.
D.I.S. Distributie Informatie Systeem P. Harink 4Efficiency Services i.o.v. AEP Industries Nederland BV QAD Gebruikersdag - Juni 2008.
WDH en EMD een ZEGEN voor de zorgprofessional?
EVALUATIE & PLANNING Ondersteuning kwaliteitshandboek IBO/KDV
Landelijke Basisregistratie Ziekenhuiszorg
© de vries business consultancy, 2008
procedures Duo werkplannen Viag 2010
2014 EVALUATIES N+1.
Rebound Rivierenland Agenda: Voorstellen Dag op de Rebound
Dordrecht Open Data Nu écht aan de slag! Dordrecht, maart 2015
Fase 3 Controleren van de voorraad en bestellen
Sales Tips.
Magister voor ouders.
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
Presentatie online- ledenadministratie Oud Limburgse Schuttersfederatie.
Kortsluiting op een 10/3kV transformator Managementsamenvatting onderzoek ernstig incident 24 september te Ommen Versie november 2012 “Ja, dit kan.
De Rode Knop van Viattence
Pemprl.
Spreker(s) dag maand jaar Evaluatiebijeenkomst Medicatiebeoordeling in het verpleeghuis.
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Kwaliteit en beleid Of hoe een leuk vak nog leuker gemaakt kan worden.
Prl. programma stand van zaken afspraken bezoek o meting coaching praktijkplan.
28 januari 2016 Digitale verzuimregistratie!. Registratie naar situatie Situatie 1 : AVO onderbouw In de onderbouw is er sprake van homogene groepen waardoor.
Een werkvergunning invullen
Gasunie is een van de grootste gasinfrastructuurbedrijven in Europa. Veiligheid heeft binnen Gasunie de hoogste prioriteit; het vormt de basis van onze.
Presentatie. Wie zijn wij? Sun & Wind energy solutions B.V. Geschiedenis Vestigingen CO 2 -neutraal Project: Benut je ZON.
Optimalisering inhoudelijke opname en ontslaggegevens.
Structuurborden. Visualisatie hulpmiddelen inclusief training en coaching op de werkplek. Om dagelijkse problemen vast te leggen, de voortgang te bewaken.
1 AUTORISATIES 29 november Agenda Krachtlijnen van de nieuwe autorisaties Procedure Autorisatie aanvraagformulier invullen Overlopen handleiding.
Gasunie is een van de grootste gasinfrastructuurbedrijven in Europa. Veiligheid heeft binnen Gasunie de hoogste prioriteit; het vormt de basis van onze.
Gisratio bij Waterschap Rijn en IJssel
Efficiënte controle van uw Payroll proces Om de controle van de salarisverwerking inclusief de opvolgende processen (betalingen, loonaangifte en journalisering)
1 MijnABP Ministerie van Defensie. Agenda Gemaakte opmerkingen n.a.v. eerdere presentatie 1.MijnABP geeft weinig specifieke informatie 2.Meetellingswaarde.
Paraaf1 G Algemene voorwaarden en reglementering autocontrole in/uitgang van de Vlaamse Visveiling NV te Zeebrugge/Oostende.
INFRA SERVICES I nrichting K apitale I ntensieve R etour Materiaal Planning Logistiek Versie 0.1, 17 december 2013.
INFRA SERVICES I nrichting S trategische S torings V oorraad Planning Logistiek Versie 0.1, 17 december 2013.
DOET & BAS 2016 Door: Susan Vrijkotte.
Functioneel Beheer Gebruikersondersteuning MISUT Onderwijs
Marktanalyse voor fysiotherapeuten. Marktanalyse voor fysiotherapeuten.
Nieuwe “aandraai-doordruk-verbinders”
“Het buigijzer van Jan Avontuur”
Toolbox implementatie
Excasso Voorstel wijziging Excasso Definitie/ doel: Controle op uitgaande betalingen tbv juistheid van de uit te betalen bedragen Probleemstelling In.
Digitale transformatie is de sleutel tot een nog succesvollere samenwerking Sven Eijck, 14 november 2017.
De Kwaliteit Verbetercyclus
De Kwaliteit Verbetercyclus
2015 Wijzigingen VIAG & VWI’s
Toolbox montage knelfittingen (EBS-TE)
Her-implementatie HAK ABB
Paula Terra Beleid en praktijk bij overdracht van patiënten, hoe brengen we die beter samen? Paula Terra
Help!!!!! Een klacht.
De Kwaliteit Verbetercyclus
Proces Opnames analyse
Aannemer Tijdelijk opslaan, afvoeren & transporteren van risicoklasse 1 asbesthoudende materialen Elektriciteit & Gas Procedure P B6.
Bemiddelingscommissie
Welke kastjes hebben we allemaal
Toolbox brief 4 – Flens montage
Presentatie switch naar gasloos bouwen
PRAKTISCH LEAN MANAGEMENT
We gaan een contract voor een klant aanmaken met een aantal tarieven
OPBR Duurzaam 16 september 2019
DCAT en uiteraard DCAT-AP-NL ....
Transcript van de presentatie:

Slimme kleinverbruik meters E+G Wijziging retourproces defecte uitgebouwde slimme meters

Het verbeteren van de slimme meter op basis van gemaakte analyses. Aanleiding: Defecte meters wordt niet en/of niet op voorgeschreven wijze ingeleverd; We kunnen geen goede/volledige analyse maken van de oorzaak van het defect; We kunnen de kwaliteit van de meters onvoldoende terugkoppelen op basis van bevindingen uit het ‘veld’. Doel: Doelgroep informeren over noodzaak en juiste wijze van het inleveren meters; Doelgroep te kunnen terugkoppelen wat er niet goed gegaan is tijdens het installatieproces; Het verbeteren van de slimme meter op basis van gemaakte analyses. * Recycle container i.v.m. MVO richtlijnen; terugkoppelen van installatie- en montagefouten (veiligheid)

Gecontracteerde aannemers (Infra Service en Klant & Markt); Doelgroepen: Gecontracteerde aannemers (Infra Service en Klant & Markt); Realisatie (bij meterwisseling betrokken medewerkers); E&A (bij standaard aansluitproces betrokken Uitvoerders); Logistiek (LSP beheerders en Business Partners); Klant & Markt (betrokken medewerkers); Enexis Training & Opleiding (ter kennisname). * Recycle container i.v.m. MVO richtlijnen; terugkoppelen van installatie- en montagefouten (veiligheid)

Welke meters sturen we terug? Het betreft: Zowel E als G slimme meters; Alleen kleinverbruik slimme meters. Wel: Alle meters die uitgebouwd worden naar aanleiding van een storing; Wel: Meters die defect zijn bij het inbouwen van de meter. Niet: Slimme meters die uitgebouwd zijn: verlichtingen, verzwaringen, vervallen aansluiting (sloop)

Wat kunnen we verbeteren? Op dit moment komen niet alle defecte slimme meters terug; Op sommige meters wordt met watervaste stift geschreven, hierdoor kunnen eventuele goede meters niet meer (her)gebruikt worden en de garantie vervalt; Op niet alle meters worden stickers geplakt; Vaak worden stickers niet of niet volledig ingevuld, bijv. niet (de juiste) reden van uitbouw (hierdoor kost het veel tijd om het onderzoek in Orthen nog een keer te doen); Stickers worden over de barcode geplakt of op de display of modem, dit levert problemen op bij het onderzoek!

FOUT!!

Fout: over de barcode + geen uitbouwreden! Fout: Over de klep! Fout: Over het modem!

Wat hebben we al gedaan? De registratie van de ingeleverde meters (in Orthen) is aangepast zodat een betere feedback gegeven kan worden aan de installerende partijen; De sticker wordt op onderdelen aangepast en zal door de kerngebruikers verstrekt worden. Tot dan dienen de “oude” stickers gebruikt te worden. N.B. het is nu al te achterhalen waar de meter vandaan komt, dit zit echter in een ander systeem waardoor dat zeer tijdrovend is. Wij zullen de informatie niet gebruiken om mensen terecht te wijzen maar juist om de kwaliteit te kunnen verbeteren!

Werkwijze Op alle slimme meters die defect zijn wordt een sticker geplakt; De stickers moeten volledig worden ingevuld; Sticker wordt op de achterkant van de meter onder de barcode geplakt; In het proces van melden en aanleveren van de meters verandert niets; Minimaal 1 x per maand dienen de verzamelde meters naar Orthen verstuurd te worden. Uitkomsten worden regelmatig teruggekoppeld, bijvoorbeeld via kerngebruikers.

Sticker op de goede plek en ingevuld!!!

Alvast bedankt voor jullie medewerking! Samen kunnen wij ervoor zorgen dat de kwaliteit van de meters en installatie zo goed mogelijk is! Mochten jullie tips of opmerkingen hebben laat het ons weten via: cm.slimmemeters@enexis.nl Inge Ramackers Thijs de Haas Hans van Heeswijk