VTH1 (verpleegtechnisch handelen) VP16T

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Startbijeenkomst Leren Leren in een professionele oefencultuur
Advertisements

De werkplaatsassistent
Opwarmer : zoek de 5 verschillen
Ochtend Presentatie - docenten Welkom terug! Hoe ging de uitvoering van de PvB? Wie heeft dit allemaal gedaan en wat waren de ervaringen?
Gesprekscyclus Quadraam
Vraaggericht werken.
Presentatie introductie BGL
1.
Competentie 1, 3, 15 en 16 Kwaliteit verbeteren
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 8.
Naam: Tim Klijn Klas: MBI M1 Datum:
Piet Dietvorst Clustermanager vmbo beroeps Cito
Proeve van Bekwaamheid
Farmaceutische zorg in NCare
HGW(handelingsgericht werken) De digitale klasagenda
Workshop “Beoordelen”
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Studieadviesregeling
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Pemprl.
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Praktijkervaring en reflectie
Praktijkervaring & Reflectie
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
WELKOM WERKBEGELEIDERS EN PRAKTIJKBEGELEIDERS WERKVELDOVERLEG MZ 28 OKTOBER 2014.
Opdrachten en eindopdracht
Pemwjk3. Programma tafeltjesronde over ruimte en materiaal Bespreek de inzichten die naar aanleiding van de tafeltjesronde over ruimte en materialen hebt.
LEERJAAR 1 SAW.  Introductie bijeenkomst Periode W3S1AR en W3S1BR van 8 Februari t/m 22 April  Minimaal 250 uur werken  Begeleiding door een MWB docent.
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken Bijeenkomst 4 29 februari 2016.
23 november  Doelen  Ophalen voorkennis Samenwerkend Leren  Jouw lessen: Activerende Didactiek  Opdracht verwerken theorie  Afronding ◦ Huiswerk.
09/11/2009 Interactie met studenten Workshop opleiding Psychologie 9 november 2009.
Observeren en begeleiden van kleine groepen
Anders kijken, anders doen
Met STAR(R) meer zicht op competentieontwikkeling
Les 1 zgk kwaliteitszorg.
Vervolgtraining masters 2017
Hoe plannen we onderzoekend leren in wiskunde?
Keuzethema: differentiatie
12 oktober 2017 Aanwezigen & je richten op deze les.
Hoe brengen opdrachten de beroepscontext het klaslokaal in?
Loopbaan en burgerschap les 2
Werkveldbijeenkomst BPV-terugkombijeenkomst A15a
Gaandeweg kiezen Rob Duijker en Martha Haverkamp
Duurzame inzetbaarheid
Welke rol speelt de EU bij de vrijmaking van de internationale handel?
Periode 4 – IBS 3 De gezonde kantine
Werkveldbijeenkomst Z&W 19 Juni 2018
Praktijktoets Eind LP 1 VP17U.
Honours programma: voor wie
Jij als werkplekbegeleider!
Jij als werkplekbegeleider!
Angerenstein: Methodiek en begeleiden Thema: 11
werkveldoverleg mz 28 oktober 2014
Werken in een arbeidsorganisatie
Het tweede LOS-gesprek
Schrijven Zakelijke brief: les 4.
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
VTH3 (verpleegtechnisch handelen) "postoperatieve zorg" VP16
Praktijktoets & mondelinge toets
Feedback Reinier Geurts.
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 4.
Vervolgtraining masters 2018
Een gesprek voeren Boek Begeleiden H14 en H15 (t/m par. 15.2)
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
ADL Les 1.
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Transcript van de presentatie:

VTH1 (verpleegtechnisch handelen) VP16T Praktijktoets VTH1 (verpleegtechnisch handelen) VP16T

Voorbereiding Je krijgt een casus 1 persoon doet de dagdienst en 1 persoon de late dienst. Je werkt samen de casus uit en bereid je ook samen voor. Het ziektebeeld werk je uit. Welke invloeden heeft het ziektebeeld op je zorgvrager m.b.t de persoonlijke verzorging en/of begeleiding. Welke aandachtspunten zijn er. Je maakt een werkplanning. (leren van elkaar). Ga het oefenen en evt. aanpassen. Deze uitwerking mail je een week voordat je de praktijktoets hebt, naar desbetreffende docent/instructeur.

Oefenen Aan de hand van de casus en desbetreffende medicijnlijst ga je oefenen. Zoek de desbetreffende protocollen erbij. Zorg dat je uitgeprinte observatie/scorelijsten meeneemt naar de praktijktoets zo kan de beoordelaar/observator deze lijsten invullen.

Uitvoering van de praktijktoets Jullie zijn gastheer/gastvrouw voor jullie simulant (dit zijn 4e jaars leerlingen) Vang deze dus op en wijs hem/haar de weg. 15 min. van te voren aanwezig zijn. Denk om de hygiëneregels / regels van skills

Wij beoordelen op de volgende competenties: Werkproces 1.2: Biedt persoonlijke verzorging en observeert gezondheid en welbevinden Competentie: Op de behoeften en verwachtingen van de klant richten. Op welke manier geef je ondersteuning aan de zorgvrager? Achterhaal jij de behoeften en verwachtingen van de zorgvrager en sluit je hierbij aan? Heb jij regelmatig gecheckt of de zorgvrager tevreden is? Competentie: Formuleren en rapporteren. Je geeft aan welke (observatie/aandachts-) punten je gaat rapporteren en waarom deze punten belangrijk zijn.

Werkproces 1.3: Voert verpleegtechnische handelingen uit Competentie: Instructies en procedures opvolgen Voer je de handelingen volgens protocol uit? Werk je veilig en hygiënisch? Competentie: Materialen en middelen inzetten Je kan aangeven welke materialen je nodig bent en hoe je de materialen moet gebruiken.

Werkproces 1.5 Begeleidt een zorgvrager Competentie: Aandacht en begrip tonen. Toon je belangstelling en begrip voor het fysieke en mentale welzijn van de zorgvrager? Kun jij je inleven in de gevoelens en standpunten van de zorgvrager? Heb je de zorgvrager met respect en geduld behandeld? Competentie: voorlichting, advies en instructie. Je geeft duidelijke en relevante voorlichting, advies en instructie.

Na de toets Evalueer met de zorgvrager, het feedback verwerk je in het verslag. Evalueer met de observator. Je geeft ZELF aan wat goed ging en wat beter zou kunnen. Hoe en waarom. Je krijgt van de beoordelaar tops en tips en deze verwerk je in het verslag. Schrijf zelf een reflectie over de gegeven zorg / jouw handelen. Doe dit direct na de toets, anders ben je het zo weer kwijt! Gebruik hiervoor het feedback formulier leerling Praktijktoets VTH1 Vitale functies en medicatie

Maak er een verslag van: Zie checklist verslag, deze is verwerkt in het feedback formulier leerling. Lever dit verslag uiterlijk een week na de toets in bij de docent/instructeur die aanwezig was bij de praktijktoets.

Onvoldoende-voldoende-goed? Tijdens de praktijktoets vult de beoordelaar (4e jaars leerling) een beoordelingsformulier in en gebruikt de observatie/score formulieren die passen bij de handelingen. (moet je ZELF voor zorgen→Vilans) Na de handelingen ga je evalueren met zorgvrager Na de handelingen ga je evalueren met de beoordelaar. Je geeft zelf aan bij de beoordelaar wat je goed vond gaan en wat je evt. anders zou doen de volgende keer en waarom. Van de beoordelaar krijg je tops en tips. Je krijgt nadien de beoordeling.

Dus doen: Handelingsplan en een uitwerking van de casus maken en deze 1 week van te voren bij de docent/instructeur inleveren Voorbereiden en oefenen voor de praktijktoets (observatie/scoreformulieren) erbij zoeken die bij de handelingen horen, die je moet uitvoeren. (VILANS) Uitvoering praktijktoets, REFLECTEREN! Direct na de toets feedbackformulier invullen Verslag maken, uiterlijk week na de toets mailen naar docent.

Mailadressen: Linda  ha. swarts@noorderpoort. nl Renate  rrs Mailadressen: Linda  ha.swarts@noorderpoort.nl Renate  rrs.zwiers@noorderpoort .nl Zijn er nog vragen?