Visie en strategie Les 4: strategie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Identiteitsverankering
Advertisements

Beleidsplan sc Victoria ’04
Bedrijfsverbetering met de Code
Communicatie en draagvlak
Welkom bij ROHDE & GRAHL. ROHDE & GRAHL Amersfoort Onze missie ROHDE & GRAHL draagt bij aan het succes van haar relaties door het ontwikkelen van unieke.
Initiatief Bijstellen Analyse Evaluatie Probleemstelling Netwerken
Grenzen aan vrijwilligerswerk?. SGL Stichting gehandicaptenzorg Limburg Zorg beter met vrijwilligers 21 november 2013.
Nationaal Innovatie Event
Binden en verbinden van mensen of personeel…
Logical Framework Approach
Workshop Onderzoeksvaardigheden
BPR van het Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen
Aanpak kindermishandeling: de hoogste prioriteit Joep Verbugt Voorzitter Branche Bureaus Jeugdzorg MO Groep.
Onderzoek doen in de eigen praktijk: op zoek naar een onderzoeksvraag en werkhypothese Workshop conferentie Lessen uit onderzoek 28 januari 2010 Els Kuiper.
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
Doelstellingen formuleren
Leiderschap bij verandering of verandering in leiderschap
NOV Conferentie 7 oktober 2008
Leesvoorkeurenonderzoek
Organisatie in verandering De implementatie van digitaal werken
Leren: wat houdt ons soms tegen...?
Schrijven met een strategie
Marketing Marketingoriëntatie
Visie & Strategie.
Les 4 – Kan ik meer met media?. Inhoud van de les Invullen werkblad Wedstrijd: de ‘Media challenge’ Presentatie plannen Beoordeling Invullen van de mediacompetenties.
Visie & Strategie.
Visie & Strategie.
Tatiana Constandse John Ouderling.
VORMING MANAGEMENTTEAM. Inhoud vorming managementteam 1. Hoe kan een mantelzorgvriendelijke organisatie er uit zien? 2. Naar een mantelzorgvriendelijk.
Week van de intern begeleider
ONTWIKKELEN VAN EEN MANTELZORGVRIENDELIJKE VISIE
 A-94 A-94.
Pedagogisch werken in de wijk Les 3 Kwartaal 1. Wat gaan we doen? Opdrachtformulering van Helma Plan van aanpak maken Onderzoeksvaardigheden.
50.
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
Bijeenkomst 3.  Welkom en vragen  Terugblik thema  Doelen  Verwerken van het huiswerk  Leerdoelen formuleren  Taxonomie van Bloom  Huiswerk.
Hoe zet je leerlingen aan het werk?
MODULE 3 GESPREKSTECHNIEKEN. INHOUD 1.Soorten open vragen en het belang er van 2.Tips bij het voeren van gesprekken 3.Regels van feedback 4.Valkuilen.
Werkdruk en de mr Annemieke Schoemaker Trainer/adviseur.
LL. HvHK_Kuurne Organisatieontwikkeling >> Strategische planning.
Intranet en dan… Hoe beheer en ontwikkel je een intranet in een complexe organisatie als de Universiteit Utrecht?
Derde training Verloop traject Systematisch werken
Studieloopbaanbegeleiding
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Wegen van waarden en randvoorwaarden
Les 1 zgk kwaliteitszorg.
LOB Waar ben je trots op?.
Titel Stap 1 Aanleiding Stap 2 Als we niets doen Stap 4 Aanpak
Afstemmen op elkaar doorheen voorbereidend gesprek
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Studiedag 11 april 2017 Groene Welle Zwolle
Workshop Organisatorische slagkracht
Visie en strategie Les 2: Visie verdieping.
Visie en strategie Les 3: Visie verdieping.
Visie en strategie Eindopdracht.
Visieontwikkeling Les
Visieontwikkeling Les 5: 7 juni 2017.
Lokale Energie Agenda.
Oorcheck op het mbo 8 Over Gehoor & gehoorschade
Methoden om te werken aan continue verbetering
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Inspelen op innovaties
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 4.
Methodisch handelen Week 2. Methodisch handelen Week 2.
Wft vakbekwaamheidsbouwwerk
ALS-DAN-plan. Lessenserie: Voeding – mbo 2 Vak: burgerschap 2 Lesuren: Eten is overal ALS-DAN-plan.
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Transcript van de presentatie:

Visie en strategie Les 4: strategie

Doel van de les Aan het einde van de les kun je vertellen welke vragen met de strategie kunnen worden beantwoord.

Strategie Beschrijving van wat er concreet gedaan moet worden om de visie waar te maken. Een plan van aanpak Concrete doelen

Strategie De volgende vragen moeten ermee beantwoord worden: Hoe gaan we onze resultaten te bereiken? Op welke manieren is het mogelijk onze doelen te realiseren? Welke maatregelen moeten we nemen? Op welke manier willen wij dit uitdragen? Hoe zorgen we ervoor dat wij voortdurend leren?

Valkuilen strategie Vaak is het niet de strategie die faalt, maar de realisatie van de onderliggende doelen. Het verschil tussen strategie versus tactiek moet helder blijven. Vaak wordt de visie van de organisatie niet goed vertaald naar de medewerkers. Gevolg is dat medewerkers niet precies weten waarvoor ze werken en daardoor een eigen invulling gaan geven aan de gestelde doelen. Strategie en doelen vergen heel heldere formuleringen.

Jumbo formule https://www.jumbo.com/content/missie/ De missie van Jumbo is dus gegeven. Ga in drietallen aan de slag om voor Jumbo een visie en een strategie te formuleren. Bedenk ook hoe Jumbo bijvoorbeeld vernieuwend zou kunnen zijn Doe dit op een A3 vel. Aan het einde van de les worden de plannen door de groepen toegelicht.