Groenstrook In 1995 geen plaats voor 2e Tol bij logistieke bedrijven

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
United Nations Office for the Coordination of Humanitarian Affairs Augustus 2007 BEZET PALESTIJNS GEBIED Fragmentatie van de Westbank.
Advertisements

Ontwikkeling Noordrand Zevenbergen
Horstermeerpolder.
"Oranjebuurt, wonen en leven in een beschermd stadsgebied"
Stadserf over Erfpacht Eigen grond voor iedereen Thom van der Boon Schiedams ondernemer.
ALV dorpsbelangen Wat deden we?  Verkeer en Vervoer  Kinderopvang  Kruisweg  AED  Communicatie w.o. info bord en website  Speeltuin  Dorpsvisie.
1.Geschiedenis tot nu toe. 2.Wat is er al voor elkaar? 3.Belemmeringen/kansen 4.En wat wenst u nu en hoe wilt u zich er voor inzetten? 5.Tenslotte…. Waar.
Rijnwoude Kernberaad 2008 Koudekerk aan den Rijn Peter Bakker 30 september 2008.
Vitamine G1 Effecten van een groene omgeving op gezondheid, welzijn en sociale veiligheid J. Maas.
Ruimte rond de A2 Discussiestuk gemeentelijke nota
Bewoners Collectief Nieuwegein Welkom.
Ruimteconferentie Ruimte voor werken
§ 20: Verkeer en inrichting
'Bewoners kiezen voor kwaliteit buitengebied‘ Inleiding Peer Verkuijlen BMF Tilburg 3 februari 2010.
De Veilig in elke Vezel campagne is een initiatief van VERAS en VVTB ter bevordering van de veilige verwijdering van asbest in Nederland. Deze campagne.
The limit beyond. Doel Change the world Verleden Heden Out of the box denken!!
Klimaatbeleid & Ruimtelijke Ordening raakvlakken, meerwaarde en kansen Lokale Klimaatagenda.
14 oktober 2008Werkgroep “t nauwe Gein” Introductie werkgroep “’t nauwe Gein” Bewoners Kerkstraat, Stationsstraat, Gein-Noord, Gein-Zuid Aanmelding klankbordgroep.
HOV door Noordvest-Molenbuurt
Hoofdstuk 1 Arme en rijke Nederlanders.
Amersfoort groenvisie Thema bomen
Stedelijk en landelijk gebied
Financieel perspectief dijkversterking
3/4 vmbo 1 Arm en Rijk § 6-8.
Workshop PAS Gevolgen voor gemeenten Menno Heil 12/23/2015.
1 Richting nieuwe Woonvisie Den Helder Raadscommissie S&B 23 november 2015.
Parkhaven, wonen waar de stad tot rust komt…..? Een zesbaans weg, auto’s & 1800 bussen per dag!
Wat is oud? Inleiding door: Arie Stolk redactielid Geron.
Bestemmingsplan Buitenwatersloot voormalig Combiwerk Presentatie voor de Commissie Ruimte Verkeer en Wonen 27 oktober 2014.
Agenda locatie 3 ■ Sociaal veilig ontwerp en beheer ■ Beeldkwaliteit en landschappelijke inpassing ■ Technische veiligheid ■ Beheer en onderhoud ■ Kosten.
EINDPRESENTATIE WERKGROEP DORPSVISIE: 14 maart 2016 Dorpsvisie Zuidwolde.
Bestemmingsplan Bedrijventerrein Voederheil II Gemeente Landerd Voorbereidende Vergadering van de gemeenteraad 6 december 2011.
Van individueel via gemeenschappelijk beheer havens Twentekanalen naar … BOH
Verstedelijkingsafspraken Drechtsteden presentatie t.b.v. bezoek minister Van der Laan d.d. 9 februari 2009.
-- (Presentatie start om uur) -- Herstructurering Vlietlocatie e.o. en Sluispolder West Informatiebijeenkomst 6 oktober 2014.
Gaswinning en aardbevingen Historie 50 jaar gaswinning Groningenveld Slochteren – Loppersum Nog circa 50 jaar voor de boeg.
Op uw gezondheid! Maarten HoornHans Damen projectleider Platform31senior jurist Rho adviseurs.
Kinderarbeid door de eeuwen heen Tijd van burgers en stoommachines.
PROGRAMMA WDO Bestemmingsplannen en MER DK IV + A16/N3 Raadscommissie Fysiek 17 november 2015.
Informatie avond Phoenix 7 juli 2011 WERKEN op “Voederheil II” in Zeeland.
Opdracht bouw je eigen technologische huis van de toekomst:
Informatiebijeenkomst aanbesteding bouwveld 2.2
Herstructurering Bedrijventerreinen Oostflank Brunssum
Duurzaam Idskenhuizen
Werkzaamheden aan Geepstraat Steurweg, Makreel-straat, Spieringstraat
Horstermeerpolder.
Een nieuwe ladder voor duurzame verstedelijking
Hartelijk welkom Contactmiddag 1.
Kennedybaan geschiedenis
Groenstrook In 1995 geen plaats voor 2e Tol bij logistieke bedrijven
Voorafgaand aan de aanwijzing door provincie
Openbare vergadering 17 december 20:00 uur
Hartelijk welkom Contactmiddag 1.
Pilots Gelderse Gezondheidswijzer
WERKEN op “Voederheil II”
Programma begroting 2018 SGP fractie gemeente Noord Beveland
Opdracht bouw je eigen technologische huis van de toekomst:
Gemeentelijk Rioleringsplan Haarlem voor periode 2018 t/m 2023
Blok 1 Wonen in een stad Deelvraag:
Omgevingsveiligheid en de Omgevingswet
Hartelijk welkom Contactmiddag.
Infoavond particulieren: saneren asbestdak
De gemeente Vierweg.
Over de lijn Utrecht Openingsdia
Samen sterk!.
Samen sterk!.
Harmelen, 25 april 2019 Henk Brandenburg
Waar staat de Groene Buffer voor?
100% Subsidie Ontwikkeladvies 2019.
Transcript van de presentatie:

Groenstrook In 1995 geen plaats voor 2e Tol bij logistieke bedrijven Groenstrook 100 meter en bouwhoogtes vastgelegd max 8 meter Sigaar uit eigen doos 40 meter tuin is al van bewoners Oude bomen met groenstrook is karakter van 2e Tol. Onacceptabel dat dit moet verdwijnen.

A16-N3 parallelbanen A16 komt met 2 banen (25 meter!!!) richting onze huizen. Talud parallelbanen komen tegen de bebouwing aan te liggen Bomen van 50 jaar worden over een kilometer gekapt Een zware onvoldoende voor luchtkwaliteit, fijnstof en zicht

Gronddruk Talud Alle huizen in het gebied zijn niet onderheid en de veenachtige grond zal grote consequenties hebben op de fundering van de huizen RWS deelt mede dat de huizen opgemeten worden en bij mogelijke schade hersteld worden. Vooraf dient alleen uitgesloten te worden. Deze schade is achteraf onherstelbaar. Het Talud komt tegen de bebouwing aan te liggen en zal daar schade aan onder vinden. Onderzoek voor gevolgen huizen dient vooraf genomen te worden en dient geregeld en vastgelegd te worden.

Werkgelegenheid en Logistiek Relatief weinig werkgelegenheid t.o.v. regulier bedrijventerrein Er is geen behoeft komende jaren aan logistieke bedrijven (max 50 Ha) in heel ZHZ Moerdijk veel geschikter voor logistiek DK4 is uiterlijke schijn voor duurzaamheid. De duizenden vervuilende (vracht) vervoer bewegingen passen niet in een duurzame toekomst Logistiek op DK4 maakt de buurtschap 2e Tol NIET MEER LEEFBAAR! en wordt een financiële strop voor de Gemeente Dordrecht.

Gezondheid en Veiligheid bewoners In alle plannen worden de gevolgen voor de leefomgeving 2e Tol afgedaan als: “Het wordt minder” punt!!!! 24 uurs economie in een woonomgeving is absoluut onacceptabel!! Er is overleg met de gemeente maar onze leefomgeving krijgt geen enkele handreiking. Aardige gesprekken maar schiet niet op. Gemeente dekt zicht in met de MER zegt; het kan daar nog wel Wethouder geeft aan dat we met de politiek verder moeten om ons enigszins tegemoet te komen, de zet is aan de politiek.

Resumerend bij eventuele doorgang. Zorg dat de bewoners meer groen krijgen achter de woningen Pas bouwhoogtes aan naar maximaal 8 meter achter de woningen Stop met deze zeer vervuilende en stinkende logistieke bedrijvigheid Er dient een gedegen grondonderzoek plaats te vinden voor de grondbelasting. De beste oplossing voor Dordrecht:

Behoud natuur-en landbouw op het eiland ten zuiden van de Wieldrechtse Zeedijk!