ZorgkaartNederland.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het programma In voor zorg
Advertisements

DE EERSTE LIJN IN HET NIEUWE REGEERAKKOORD
SAN themabijeenkomst patiënttevredenheid ‘Door Cliënten Bekeken’ Jan Benedictus, sr beleidsmedewerker ’12.
Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.
Openbaarheid van meetresultaten Jon Schaefer 24 april 2007.
Business concept SMART-consultants
Meer rendement uit advies Hoe kom ik van A naar Beter? Matthias Meijer.
Visie op zorg Yvonne van Kemenade.
De CQ-index in vogelvlucht
Ir.drs. A. van der Star MSHE UMC Groningen
Kan de consument echt gaan kiezen? CKZ 24 april 2007.
Zorgbrede transparantie en keuze-informatie
Presentatie van resultaten van de CQ- index Diana Delnoij 20 maart 2008.
Investeer in inzicht in de praktijk van (niet)kiezende zorggebruikers Presentatie Onderzoeksforum 3 februari 2009 Dr. Kor Grit.
Zichtbare Zorg Voor zichtbare kwaliteit van zorg
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
Presentatie MijnGGD voor GGD NL
Casuïstiekbespreking Dementie en palliatieve zorg
Zorg Prestatie Monitor “Patiënt ervaring metingen”
Wmo-bijeenkomst Reinaerde
Transitie langdurige zorg
De ‘Zichtbare-schakel’-wijkverpleegkundige: een hele zorg minder Kosten-batenanalyse in opdracht van ZonMw Workshop effectieve innovaties in wonen, zorg.
Lid van de club. Doel deelproject 1 Verklaren individuele en/of geografische factoren de participatie in sportlidmaatschap Hoe inclusief zijn sportverenigingen.
Hervorming langdurige zorg
Workshop ondersteunen eigen regie van de patiënt: Jeroen Havers Angela de Rooij 4 december 2014.
Zeggenschap voor zorgvragers
Van zorgen voor naar zorgen dat
Informatiebijeenkomst Zichtbare Zorg Ziekenhuizen Femke Vlems Deelprojectleider Zichtbare Zorg Ziekenhuizen VIKC, 12 februari 2009.
Persoonlijke Assistentie
Inhoud presentatie Trends Doelen regeerakkoord Meerwaarde Wlz
Ruimte voor verpleeghuizen
Scherm van Ede Valleiconferentie Netwerk Geriatrie 3 december 2015
Ervaringen met implementatie van beeldschermzorg "Een deur naar de rest van de wereld" Irene van Duijvendijk Adviseur Zorg ICT & Innovatie 15 oktober 2015.
Wetenschap voor iedereen Wetenschap toegankelijk maken voor een breed publiek Amito Haarhuis Adjunct-directeur Science Center NEMO 9 december 2015.
1 “Innovatieplaats Cure” Experimenteer met minder regels.
Hulpmiddelen voor bepalen activiteiten
Van AWBZ naar Wlz Betekenis voor wooninitiatieven Themabijeenkomst platform wooninitiatieven 17 oktober 2015 Roland Beukers Directie langdurige zorg.
Ontmoeten, inspireren en genieten bedrijfsplan Dordrechts Museum en Simon van Gijn 24 maart 2009.
Patiëntervaringssonderzoek CQI-Z Drs. Ana Prieto Lestegas Marktonderzoeker Afdeling Marketing&Communicatie.
Presentatie verdiepende kwaliteitsinstrumenten LSR Bestuurdersbijeenkomsten Benchmark gehandicaptenzorg Op 30 mei, 5 en 7 juni.
Auteur: Paul Poortvliet Datum: 22 februari 2011 Informeren van de patiënt Ervaringen uit Nederland.
Abrona eigen wijz(e) workshop Cliëntenraadpleging Abrona/Vilans.
Optimalisering inhoudelijke opname en ontslaggegevens.
CQ-index Kwaliteitsdag 9 januari 2012 CQ-index Ontwikkeling Stand van zaken Toepassing.
Convenant ‘Extra investeringen Langdurige Zorg ’ Peter Kruithof directie Langdurige Zorg.
Samen verzekerd van goede zorg André Rouvoet, voorzitter Zorgverzekeraars Nederland Congres Arts en Organisatie – 10 juni 2016.
Programma vandaag Economieprogramma Onderneem ! Jaarrooster Kennis ophalen De Grote Verandering Stage-opdracht.
Samen de psychische gezondheid in Nederland verbeteren
Lean Six Sigma - Verbetermanagement
Het Vernieuwde Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg
Introductie Zorg & Technologie
Protopics Samenwerkende zorgverleners Rondom patiënten in zorgnetwerk
Verrichtingenthesaurus
De patiënt als regisseur van de zorg
ZorgkaartNederland En toezicht op de zorg
De waarde van Zorgkaart Nederland
Marketing in het Verzetsmuseum Wat is marketing Marketing in Verzetsmuseum Doel van de marketing Eerdere doelen PR vragen Doel, strategie Marketing.
over verbouw en nieuwbouw
ZIVVER introductie implementatieaanpak
Bibliotheek, ouderen en sociaal domein Rotterdam, 26 april 2018
Vernieuwd Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg
Zelfevaluatie Raad van Toezicht
Informatie Inkoop Langdurige Zorg Volwassenen in Rotterdam
Procesondersteuning binnen de sociale zekerheid
Regel nu de beste zorg.
KOH staat voor Kwaliteit en Ontwikkeling Huisartsenzorg Hét expertisecentrum voor geaccrediteerde nascholing en taakherschikking in de eerste lijn.
[powerpoint openen, openen]
100% Subsidie Ontwikkeladvies 2019.
Rol van de NVZF rondom het thema: stimuleren van beweeggedrag in ziekenhuizen Nederlandse Vereniging voor Ziekenhuis Fysiotherapie Maart 2018.
‘Gezondheid’ verandert… Wat betekent dat voor paramedici?
Transcript van de presentatie:

ZorgkaartNederland

Agenda Wat is ZorgkaartNederland? Waarom ZorgkaartNederland? Facts & Figures Kritische vragen Hoe werkt ZorgkaartNederland? Wat zeggen de ervaringen op ZorgkaartNederland? Wat betekent ZorgkaartNederland voor u? Wat krijgt u? 3

ZorgkaartNederland Opgericht op 1 december 2009 Uitgegroeid tot grootste zorgervaringssite van Nederland Patiëntenfederatie Nederland Adviesraad: ActiZ, KNMG, KNMP, LHV, NVZ en de Federatie van Medisch Specialisten 3

ZorgkaartNederland Naast ervaringen ook objectieve (keuze- en kwaliteits)informatie Aandoeningen –pagina’s Vergelijkingshulpen Keurmerken Wachttijden ziekenhuis Sterftecijfers Rapporten IGZ 3

Waarom ZorgkaartNederland? Sluit aan bij maatschappelijke trends 3

Waarom ZorgkaartNederland? Zorgvragers helpen kiezen tussen een breed aanbod van zorgaanbieders Zorgvrager een veilig en betrouwbaar platform geven Creëren van openheid in de zorg Inzicht geven in wat goed gaat en wat verbeterpunten zijn Verbindende factor tussen zorgvrager en zorgaanbieder 3

Waarom ZorgkaartNederland? 3

Waarom ZorgkaartNederland? Belangrijke input voor sector- en trendanalyses Feedbackmechanisme motor achter verandering / verbetering

Kritische vragen Zwartmakerij? Anonimiteit? Echte patiënten? Betrouwbaarheid? 3

Hoe werkt ZorgkaartNederland? Uitgebreid redactieproces ter waarborging van kwaliteit en betrouwbaarheid

Wat zeggen de waarderingen? Betrouwbaarheid 9 ervaringen voor een individuele zorgverlener 30 ervaringen voor een zorgorganisatie Representativiteit Steekproef komt overeen met CQ-index Risicobeheer Onderzoek IGZ en IQ Healthcare naar functie reviews in risicobeheer

Wat betekent ZorgkaartNederland voor u? 3

Wat betekent ZorgkaartNederland voor u? Mensen zoeken op: Beroepen Aandoeningen

Wat betekent ZorgkaartNederland voor u? Integratie met Woonz:

Wat betekent ZorgkaartNederland voor u? Tal van marketingmogelijkheden: Laat zien dat u transparant bent en open staat voor de stem van uw patiënt / cliënt Mogelijkheid om uw organisatie te presenteren / profileren Zorgt voor extra bezoekers door verwijzingen naar o.a. uw afspraakmodule

Wat betekent ZorgkaartNederland voor u? Mogelijkheden tot kwaliteitsverbetering:

ZorgkaartNederland Beheerpakket

Wat krijgt u? Online beheeromgeving Rapportages/ Analysetools Data download Profielpagina E-mail alerts Directe responsmogelijkheid Marketing pakket

Wat krijgt u? Online beheeromgeving

Wat krijgt u? Rapportages / Analysetools

Wat krijgt u? Mogelijkheid om uzelf te presenteren Profielpagina overkoepelend en per locatie Persoonlijke zorgverlenerspagina’s Openingstijden Afspraken maken Plaatsen van videomateriaal

Wat krijgt u?

Wat krijgt u? Interactie

Wat krijgt u? Marketingondersteuning mogelijk middels widgets, flyers, posters, visitekaartjes, advertenties, banners, brochures, wachtkamerscherm animaties, API’s Mogelijkheden tot (betaalde) interview/belteams Ondersteuning middels redactie, technisch beheer en adviseurs

Kosten

Referenties

Vragen? adviseurs@zorgkaartnederland.nl

V&V specifieke slides

Liefdevolle zorg voor onze ouderen “Het vergroten van transparantie binnen de verpleeg- en verzorgingshuizen; Door 70.000 ervaringen op te halen tot eind 2017”

Liefdevolle zorg voor onze ouderen Inzichtelijk maken kwaliteit verpleeg- en verzorgingshuizen Draagt bij aan transparantie in de sector Grootschalige inzet ZorgkaartNederland interview- en belteams Kosteloos ZorgkaartNederland interviewteam op locatie en telefonisch

Vragenlijst ZorgkaartNederland

Vragenlijst ZorgkaartNederland Thuiszorg

Vragenlijst ZorgkaartNederland (V&V)

V&G specifieke slides

Project Gehandicaptenzorg op ZorgkaartNederland Hoofddoel: Vergroten van keuze informatie Inzicht ervaringen binnen VG- & LG-sector (Wlz). Onderdeel van kwaliteitsagenda ‘Samenwerken aan een betere gehandicaptenzorg’ van het ministerie van VWS

Project Gehandicaptenzorg op ZorgkaartNederland Subdoelen: Vragen in het waardeerformulier passend maken bij de VG- & LG-sector. Ervaringen ophalen binnen VG- & LG-sector. Plan van aanpak voor het aanpassen van de vragen: Deskresearch Topiclijst / concept nieuwe vragenlijst Focusgroepen Analyse van de focusgroepen Aanpassen vragen (richtdatum 1 september 2017 )

Project Gehandicaptenzorg op ZorgkaartNederland Plan van aanpak voor het ophalen van ervaringen: Onafhankelijke interviewers worden opgeleid. Richtdatum najaar tot eind 2018 worden ervaringen opgehaald binnen de Wlz-zorg. Starten met een pilot in Rotterdam i.v.m. experiment persoonsvolgende bekostiging. Andere locaties/ geïnteresseerden kunnen zich ook aanmelden. Aanbieders krijgen na afloop geanonimiseerde rapportages van ervaringen + trendrapportages voor eigen kwaliteitstrajecten.