Managen van een onderneming

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De ideeën van Kaplan & Norton over de Balanced Scorecard
Advertisements

Bedrijfsverbetering met de Code
25 maart 2010 Van Harte Welkom. Welkom
Budgettering voor KMO’s: Agenda
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Uitstekende organisatie en een doortimmerd marketing concept.
10 tips voor een gouden start Groeitips
Business planning Hoe kijken investeerders naar business plannen
Hoofdstuk 17 Persoonlijke verkoop en sales promotion
Bedrijfspresentatie Promavise
Planning Budgetten Break-even analyse
Aanzet tot strategisch denken
KICK-OFF PROJECT HVA APPS B.V.
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Marketing Opportunities. Nieuwe Positionering/Merkmissie Living Technology.
ENGAGE 4 RESULTS CAFE 23 JANUARI 2014 MEDIAHUIS. ICT NEEDS BUSINESS ■ BELANGRIJK OM VOELING TE HEBBEN MET BUSINESS ☐ ‘Start with the end in mind’ ■ SUCCESS.
Talentmanagement in de Technische Dienst
Workshop 3 Hoe bepaal ik als ondernemer mijn niche?
Hoofdstuk 10 Concurrentievoordeel creëren
Marketing Organisatie Marketing Product product TW positionering Klant doelgroep Promotie promotie Omzet.
SOCIALE INNOVATIE EN DIVERSITEIT
Business Marketing Management
Hoofdstuk 9 Werkkapitaalbeheer.
Management & Entrepreneurship 4 6 oktober 2014 Karen Sikkema
Ster van Succes.
Het nut van Business Planning
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Rabobank …… en AOC-plaatsnaam
4. Online strategie Internet scorecard
Wanneer doet een bedrijf het goed online?
Rabobank ….. en AOC-plaatsnaam
10 tips voor een gouden start Ivo Bols 10u30 – 11u15.
Training voorbeeld voor
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
Bedrijfsnaam Bedrijfsplan. Missie Vertel hier jouw missie op lange termijn. Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Waar heb jij de laatste 6 maanden, als consument een top klantenervaring gehad?
Strategische Businesspartner
Les: Ondernemings plan 2. LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
{ Bedrijfsnaam Bedrijfsplan.  Vertel hier jouw missie op lange termijn.  Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Elektronisch factureren: de volgende stap in online zaken doen Datum 14 september 2006.
Workshop Verkiezing student-ondernemer maart 2013 Albert Kraaij Kamer ST 3.77 Tel. 070 – (ma en do)
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Indeling van hoofdstuk 2 Ontwikkelen van een marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Hoofdstuk 2 Ontwikkelen marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren van marketingdoelstellingen.
Daarvoor moet je opvallen! MEER OMZET?.  Waarom heb ik een reclame bureau nodig / schoenmaker blijf bij je leest  Wie zijn Reclamebureau Lansingerland.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
W ELCOME T O JCN N ETWORKING B USINESS The business for any one.
New –Tech: zijn we er klaar voor?
Financieel Plan deel.
Studieloopbaanbegeleiding
Verbeterdialoog bijeenkomst Team
Touroperator SunShine
[Bedrijfsnaam] Bedrijfsplan.
Indeling van hoofdstuk 2
What will you do to change the
Direct 3. De DM-cyclus 30/07/2018 Direct 3. De DM-cyclus.
Waarom zou je als reseller/partner
Direct Uitwerken concept DEM
Marketing Week 2, les 1 Enquêtevragen maken.
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
Dwaande met je bedrijf Spreker: Auke Algra.
Dwaande met je bedrijf Ondernemersvaardigheden
Klantentevredenheidsbevraging Partena Kinderopvang
Examen SPL kerntaak 1 Periode 7 Marketing.
Tijd voor registratie in de strijd voor kwaliteit
Touroperator SunShine
Presentatie van: Logo van je bedrijf.
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Transcript van de presentatie:

Managen van een onderneming Bernd W. Mintjes

Voorstellen: Founder van de Maxwell Group Ruim 20 jaar geleden gestart met investeren Investeerder in > 200 bedrijven Verbonden aan de Entrepreneurship Academy

Wat kun je leren van een investeerder? Selectie Aansturing Focus

Criteria van een investeerder: Sustainable Compatative Advantage Easy way to market Verdienmodel Strategie Team

Aansturing: Stap 1: Strategie bepalen Stap 2: Prioriteiten bepalen Stap 3: Targets (KPI) bepalen Stap 4: Plan maken en doelen stellen

Strategie voldoet aan twee zaken: Wat je doet is belangrijk in de ogen van bestaande en nieuwe klanten (men heeft er geld voor over) Het is onderscheidend van jouw concurrenten

Big Hairy Audicious Goal (BHAG) (groots en dapper doel)

BHAG: Jouw ultieme doel Er zijn alleen de BHAG en jaardoelen (geen middellange termijn) Vertaal jouw doel naar een jaardoel

Prioriteiten: Twee groepen prioriteiten: Medewerkers, klanten en aandeelhouders Omzet, marge, inkoop en kwaliteit Uit beide groepen kies je !

Bij groep 1 gaat het om:  Aangaan, aantrekken In stand houden Of ontwikkelen Bij groep 2 gaat het om: Beter, sneller of goedkoper

Een bedrijf heeft nodig: Prioriteiten: 3 belangrijkste doelen en 1 top prioriteit per kwartaal Gegevens: kpi per persoon, cijfers op tijd en helder (smart) Ritme: dagelijks, wekelijks en per kwartaal. Wie overlegt met wie?

Prioriteiten: Zet de drie belangrijkste prioriteiten op een rij Kies de top prioriteit

Focus: Strategy Cash People Execution

Strategie: BHAG en strategie communiceren Bepaal het 100 dagen doel Formuleer een KPI voor iedereen (elke dag 1 klant)

Cash: Cash is King: Liquiditeit is alles Werkkapitaal max en min 3 maanden Cash Conversion Cycle Verkort de liquiditeit in uw bedrijf: Verkort betalingstermijn Leg geld niet vast bij groei Factureer vroeg, betaal laat

People: Wie ben jij ? De tweede man A players en B players Beloning variabel Voorbeeldgedrag

Execution: Succes is ritme Daily, Weekly en Quaterly 3 mailbakjes, beheers je mail Meten is weten NPS

Net Promotor Score (NPS) 1 maatstaf voor succes “Hoe waarschijnlijk is het dat u (organisatie x) zou aanbevelen aan een vriend of collega ?” Schaal 0-10 Promoters: respondenten die een score 9 of 10 hebben gegeven. Neutrals: respondenten die een score 7 of 8 hebben gegeven. Criticasters: respondenten die een score 0 t/m 6 hebben gegeven. De score wordt als volgt berekend: NPS = % promoters - % criticasters

One Page Strategic Plan Mijn BHAG is:   Mijn hoofdstrategie is: Mijn marketingstrategie is : Product: Prijs: Plaats: Promotie: Doelen 01-01-2020 31-12-2017 KPI’s Actie lijst People Strategy Execution Cash

Contactgegevens: Bernd Mintjes mintjes@maxwellgroup.nl 06-53494540 Of via Linkedin