De ontwikkeling van een beoordelingsinstrument PZIP - project Muziek De ontwikkeling van een beoordelingsinstrument
Uitvoerende groepsopdrachten in de onderbouw van het VO zo mogelijk objectieve beoordeling individuele leerling muzikale interacties mogelijkheid van self- en peer assessment
Theorie van Benjamin Brinner Ontwikkelingsfases uit Musical Futures Gangbare methoden Muziek op maat Podium Intro
Brinner: Knowing Music, Making Music interactief netwerk interactief systeem interactieve klankstructuren interactieve motivatie
Musical Futures fase omschrijving totaal ontwikkelingsbeeld vanuit het informeel leren omschreven in zeven ‚levels’ instrumentale vaardigheden omschreven in drie moeilijkheid niveaus
de praktijk maximaal 7 groepsopdrachten directe feedback summatief beoordelen op het moment
de student-docenten inhoud herkenbaar beoordeling traditioneel op papier summatief door de docent vorm onoverzichtelijk te veel tekst meer rubrieken gewenst
Aanpassingen flexibele digitale versie meer categorieën mogelijkheid voor directe feedback inbouwen van een summatieve telling in de rubrics