Direct aftrap C-propedeuse, studiejaar , blok 2

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Introductie V2 en V3 Maandag 2 september – 15.00
Advertisements

PROFIELWERKSTUK Hoe kunnen wij je helpen?.
Het doen van onderzoek in klas 4
Fantasiedier AV1A / AV1B Opdracht 1, Blok 2.
C I C A project. C I C A Studiejaar , tweede semester “Laat duizend bloemen bloeien”
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
Wiki: Medmec04 les 6 (lesweek 7) Engagement The game called life
Wiki: Medmec04 les 5 Engagement The game called life
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER
Al doende leren training docenten
les 12 - tekstplan, wikispaces
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les 11 - Google I-C1#, datum.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 1.
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
Studeren Rotterdam, 28 augustus Studeren Rotterdam, 28 augustus 2008.
Medmec04 Engagement.
Minor Internet Marketing
Beroepsopdracht 4 In het cluster Talen.
Praktijkonderzoek 2 Rotterdam Academy.
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 1 Kwartaal 1, schooljaar 2015/2016 Klas: VQR2A Docent: Petra van der Zee.
Project Serious Games Hogeschool Rotterdam – Mediatechnologie en Libanon Lyceum Rotterdam – Technasium In samenwerking met de Openbare Montessorischool.
Project: Oriëntatie op het beroep Marie-Joze van Raak - Docent SPH - jaar 1 coördinator
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
KWARTAAL 2 JAAR 2 SLC. vandaag Programma kwartaal 4 Opdrachten Werkbezoeken eindgesprekken.
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hr.nl/vrije Project: Oriëntatie op het beroep.
PROJECT 3 PEDAGOGISCH WERKEN IN DE WIJK Bijeenkomst 1, week uur Kwartaal 1, schooljaar 2014/2015 Klas: VQR2A Docent: Madeleine Meurs Mail:
Pemwjk3. Programma tafeltjesronde over ruimte en materiaal Bespreek de inzichten die naar aanleiding van de tafeltjesronde over ruimte en materialen hebt.
Pilot Cursus Vakverbreding Toetsing 2008 Les 1 A.Materialen: A.Materialen: Reader is te vinden op Reader is te vinden op
Technisch schrijven 18 november 2016.
Technisch schrijven 21 november 2016.
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Voorlichting klas Welkom (i.h.b. de ouders van de instromers)
Technisch schrijven september 2017.
Gameprogrammeren: Introductie
Groepswerk Eén werk! = Eén cijfer?.
Direct les 4 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
Direct aftrap C-propedeuse, studiejaar , blok 3
Direct les 6 C-propedeuse, studiejaar , blok 3
23/07/2018 Direct Doelgroepgericht schrijven (I) Semester 1, blok 1, studiejaar
23/07/2018 Direct Doelgroepgericht schrijven (1-2) Semester 1, blok 1, studiejaar
Direct les 8 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
23/07/2018 Direct 6. Doelgroepgericht schrijven (I) Leerlijn Communicatie, studiejaar , blok 2.
Convergeren: keuzes maken
Direct les 9 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
Direct les 9 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
Direct 4. Waarnemen 29/07/2018 Direct 4. Waarnemen Leerlijn Communicatie, studiejaar , blok 3.
Templates in MailChimp (1)
Direct 3. De DM-cyclus 30/07/2018 Direct 3. De DM-cyclus.
Direct les 4 C-propedeuse, studiejaar , blok 2
Direct 5. Juridische aspecten
Direct 2. De DM-cyclus 07/08/2018 Direct 2. De DM-cyclus Leerlijn Communicatie, studiejaar , blok 3.
Direct les 8 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
Direct 3. Direct Marketing Media
05/09/2018 Direct 6. Doelgroepgericht schrijven (2) Leerlijn Communicatie, studiejaar , blok 2.
Direct 1. Marketing /08/2018 Direct 1. Marketing 2.0.
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Direct Uitwerken concept DEM
Direct aftrap C-propedeuse, studiejaar , blok 3
Direct les 8 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
Mediaplanning – bijeenkomst 6
Les 2: gegevens samenvatten
Les 1 7 Mei Werkveldoriëntatie Les 1 7 Mei 2018
Product van TU Delft, SEC
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Les 3: regels en afspraken met de klas
Product van TU Delft, SEC
ADL Les 1.
Kenniskring OPP Brenda Roepert en Amber Pompe Onderwijsadviseurs
EEN REKENSPEL ONTWERPEN
Transcript van de presentatie:

Direct E-Mail: aftrap C-propedeuse, studiejaar 2012-2013, blok 2 24/07/2018 Direct E-Mail: aftrap C-propedeuse, studiejaar 2012-2013, blok 2 Anne Coppens, Ralph Niels, Nynke Verhoeven

Programma van vandaag Voorstellen: wie = wie ? Introductie course DEM 24/07/2018 Programma van vandaag Voorstellen: wie = wie ? Introductie course DEM Klassen samen Wat gaan jullie doen? Competenties en indicatoren Beoordeling Literatuur Inhoud, planning, organisatie Afspraken

Wie is wie? anne.coppens@han.nl ralph.niels@han.nl 24/07/2018 Wie is wie? anne.coppens@han.nl ralph.niels@han.nl nynke.verhoeven@han.nl

Klassen samen en werken in tweetallen 24/07/2018 Klassen samen en werken in tweetallen C1P en C1R samen 1 a 1,5 uur hoorcollege in D1.06 Aan het werk in D1.06 en D0.10 Altijd twee docenten en regelmatig drie tegelijk De campagne, plan en DEM maken jullie in tweetallen

Alwéér een communicatieplan? 24/07/2018 Wat gaan jullie doen? Theorie bestuderen (uitleg in hoorcolleges) Aan de slag met de opdracht: “Bedenk een marketingcampagne voor een bedrijf, leg dat vast in een communicatieplan waarin de Direct E-Mail centraal staat, bedenk de DEM en realiseer de DEM.” Alwéér een communicatieplan?

Competenties en indicatoren (1) 24/07/2018 Competenties en indicatoren (1) Competenties: analyseren, ontwerpen, realiseren, evalueren, communiceren Ana1.1 Je kent de belangrijkste principes van direct marketing 2.0 en past ze toe in je DEM Ana1.2 Je analyseert bestaande DEM’s en verbindt hieraan conclusies voor je eigen DEM

Competenties en indicatoren (2) 24/07/2018 Competenties en indicatoren (2) Competenties: analyseren, ontwerpen, realiseren, evalueren, communiceren Ont1.1 Je ontwerpt creatieve concepten in overeenstemming met je creative brief (=campagne/communicatieplan). Ont1.2 Je motiveert en beargumenteert de gemaakte keuzes bij het tot stand komen van je DEM.

Competenties en indicatoren (3) 24/07/2018 Competenties en indicatoren (3) Competenties: analyseren, ontwerpen, realiseren, evalueren, communiceren Rea1.1 Je segmenteert je klantenbestand overeenkomstig je doelgroepen waarbij je meerdere criteria gebruikt. Je kunt hierbij de theorie over databases correct toepassen. Rea1.2 Je schrijft doelgroepgerichte teksten volgens de opgegeven richtlijnen. Rea1.3 Je maakt verschillende versies van je DEM en test en verstuurt deze. Je houdt hierbij rekening met de specifieke eisen van verschillende e-mailclients. Rea1.4 Je zorgt er voor dat de inhoud van de mail persoonlijk is en dynamisch geladen wordt uit een gegevensbestand, en daarbij afgestemd is op de doelgroepen

Competenties en indicatoren (4) 24/07/2018 Competenties en indicatoren (4) Competenties: analyseren, ontwerpen, realiseren, evalueren, communiceren Eval1.1 Je meet de respons en kunt deze gegevens interpreteren.

Competenties en indicatoren (5) 24/07/2018 Competenties en indicatoren (5) Competenties: analyseren, ontwerpen, realiseren, evalueren, communiceren Comm1.1 Je past de grammaticale regels van het Nederlands foutloos toe.

Beoordeling Toets Communicatie (individueel) cijfer (30%) Toets Realisatie (individueel) cijfer (20%) Communicatieplan (duo) cijfer (20%) Demonstratie (duo) cijfer (30%) Overdrachtspresentatie (duo) vink Doelgroepteksten (individueel) vink

Verplichte literatuur 24/07/2018 Verplichte literatuur Postma, Paul, (2011), Handboek Direct Marketing 3.0 Online & Offline, Amsterdam: Kluwer Byttebier, Igor, (2003) Creativiteit Hoe? Zo!, Tiel: Lannoo. Zesde druk.

… en deze hebben jullie al: 24/07/2018 … en deze hebben jullie al:

Inhoud Beroepstaak Opzet van de course Ontwerp, realiseer en evalueer een direct e/mail Opzet van de course De communicatielijn De creatieve lijn De realisatielijn Je werkt vanaf het begin in tweetallen Samenstelling en keuze onderwerp: in creatieve lijn

Realisatie Zorg dat je voor de eerste les realisatie (vrijdag- middag 16-11) de volgende software op je laptop geïnstalleerd hebt: Microsoft Excel (vanaf versie 2007, voor Windows of OSX) HTML-editor zoals Dreamweaver

Planning Tot week 5: 1 Communicatie, 1 Creativiteit en 1 Realisatie In week 5: overdrachtspresentaties Vanaf week 5: 1 Communicatie en 2 Realisatie Week 8: eindpresentaties Week 9: toetsen Communicatie en Realisatie

Huishoudelijke mededelingen 24/07/2018 Huishoudelijke mededelingen Direct Mail op HAN Online (Scholar): Publicatie lessen en ander materiaal Woensdag van 9.00 tot 12.00 Communicatie D1.06 Donderdag van 9.00 tot 12.00 Creativiteit D1.06 Vrijdag van 13.00 tot 16.00 Realisatie D1.06 Start met hoorcollege, daarna practicum. Start lessen: woensdag en donderdag om 9.00 uur (tot 12.00 uur), vrijdag om 13.00 uur (tot 16.00 uur) Te laat? Wachten tot practicum begint! Aanpassen per docent / klas

Werken in tweetallen Vorm direct na de aftrap tweetallen Mail je tweetal naar: nynke.verhoeven@han.nl uiterlijk 13.00 uur vandaag!

Vragen?