Welkom bij consultatie- bijeenkomst Aanbesteding WMO begeleiding 2018-2019
Agenda Opening 1.Inleiding 2. Aanbesteding 3.Tarieven 4. Inhoudelijk en administratief 5. Wat verwachten wij van U? 6. Overige vragen 7. Hulp nodig? Afsluiting
1. Inleiding Waarom aanbesteding? Huidige overeenkomsten lopen af Nieuwe overeenkomsten voor 2018 met optie tot verlenging 1 jaar, dus tot eind 2019 Zoveel mogelijk de voorwaarden gelijk houden als vorig contract Echter, waar echt nodig aanpassingen plegen (beperkte herziening)
1. Inleiding Vorm van bestuurlijk aanbesteden Alle huidige bekende zorgverleners zijn uitgenodigd Staan ook open voor aanbiedingen nieuwe zorgverleners Met alle geschikte aanbieders wordt een overeenkomst gesloten Na afloop deze overeenkomsten: door fusie tot Beekdaelen geheel nieuwe overeenkomsten aangaan
1. Inleiding Voor we beginnen: principes van consultatiebijeenkomst In elke aanbesteding moet gemeente beslissingen nemen Willen graag goed geïnformeerd zijn (goede opdracht= goed contact tussen opdrachtgever en opdrachtnemer) Wegen als overheid alle belangen af Doen daarom geen toezeggingen mbt opvolging input consultatie Zijn altijd dankbaar voor jullie inzichten!
2. Aanbesteding Nieuwe wetten: bij aanbestedingen dient alles digitaal te verlopen Gekozen is voor het platform ministerie EZ: TenderNed Zorgverlener dient zich altijd in te schrijven/aanmelden TenderNed Publicatie aanbesteding is medio oktober Wie heeft hier ervaring met inschrijven via TenderNed?
3. Tarieven WMO zorg Verschil tussen indexering Onderbanken/Nuth In nieuwe overeenkomsten in ieder geval eenduidige tarieven Huidige tarieven worden in nieuwe aanbesteding uitgangpunt, echter: Wat zijn inzichten over kostenontwikkelingen ? Welke aanpassing zou toepasselijk zijn naar uw mening?
4. Inhoudelijk en administratief Voor huidige aanbieders voor gemeenten Nuth en Onderbanken verandert in dit opzicht niet veel in nieuwe overeenkomst Administratieve processen blijven grotendeels gelijk U blijft uw factuur sturen naar Nuth of Onderbanken net als nu Vraag: zijn er onderdelen van het inhoudelijke of administratieve proces die binnen dit beperkte kader kunnen/moeten worden aangepast?
5. Wat verwachten wij van U? Als eerste uw medewerking (dank daarvoor!), maar ook directe inzet In te leveren documenten op papier via de post of bezorging en digitaal via TenderNed U kunt nu al zaken oppakken om na de publicatie voldoende tijd te hebben: Aanmelden bij TenderNed (indien u nog geen account heeft) Nieuwe recente kopie en scan van uw inschrijving bij KvK Nieuwe verklaring van de Belastingdienst die aangeeft dat u belasting en sociale premies afdraagt (let op: dit duurt 6 weken of langer, graag morgen deze aanvraag verzenden zodat u deze verklaring op tijd heeft.)
6. Vragen van uw kant? Heeft u wellicht nog vragen die u niet eerder heeft kwijt gekund?
7. Hulp nodig van ons voor U? Wij kunnen als daar behoefte aan is nadere uitleg geven over inschrijving op deze aanbesteding en TenderNed Dit voorkomt stress bij u als inschrijver en leidt tot een soepeler en efficiënter aanbestedingsproces Wie van u heeft behoefte aan dergelijke ondersteuning? Op welke wijze zou u dat het liefste hebben?
Afsluiting Wat hebben we besproken vandaag? En verslag van vandaag zal worden nagestuurd op basis van de intekenadressen. Zit ook een kopie van de sheets bij. Emailadres voor vragen: AanbestedingWMO@nuth.nl