multinationaal | multitalig | multigelaagd KA2 project

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
DAG VAN DE VAKDIDACTIEK Ijveren voor nijverheid!
Advertisements

De ondernemende School Agentschap NL 21 november 2013 Best practices Reflecties visitatiecommissie Dr. L. Lenssen.
Van LLP Grundtvig naar Erasmus Onder voorbehoud van officiële goedkeuring door het Europees Parlement, de Europese Raad en de Europese Commissie.
Beurzen voor studenten Studie en stage Erasmus+ Actielijn 1 - Individuele leermobiliteit Versie november 2013.
geschiedenis Start Digitalis augustus 2011 Deskundigheid Individueel Geborgenheid Inspirerend Twee stromen Actief Laagdrempelig Innovatief Samen.
Wat komt er zoal bij kijken?
HET DENDRON COLLEGE.
Strategische partnerschappen 2014 – 2020
RYCKEVELDE 12 NOVEMBER 2009 Comenius Monitoring Day EUROPESE UITWISSELINGEN PEDAGOGISCHE IMPACT DOELSTELLINGENRESULTATEN 12/11/20091 Comenius Monitoring.
Van Comeniusprojecten Guy Tilkin Landcommanderij Alden Biesen.
Teachers of the 21st century iearn conferentie juli 2009 Doelen: Effectief partnerschap op lokaal, regionaal en internationaal niveau tot stand brengen.
Presentatie Slimmer werken in het voortgezet onderwijs Startbijeenkomst 16 juni 2009 / maatregel 8: zie
Kwaliteitszorg in het Schotse onderwijs
Studiedag voor zorgcoördinatoren en zorgteams 18 november - Brussel
Taalbeleid op school: in de leer bij Brussel?
Strategische partnerschappen Erasmus+ Actielijn 2 - Samenwerking voor innovatie en goede praktijken Versie november 2013.
Beurzen voor personeel Training Erasmus+ Actielijn 1 - Individuele leermobiliteit Versie november 2013.
ELO’s. ELO voor leerlingen en leerkrachten website gratis of betalende ELO’s specifiek Activerende werkvormen ELOnauten studiewijzerInteractief lesmateriaal…projecten.
Docentontwerpteams en self-efficacy
1 Mobiliteit duurzaam maken GRENSVERLEGGERS 2012 professionalisering door internationale mobiliteit. Onderwijsinspectie.
INTERNATIONALISERING VAN A TOT Z voor het secundair onderwijs Gent, 12 mei 2009.
INTERNATIONALISERING VAN A TOT Z voor het basis- en secundair onderwijs Gent, 11 maart 2010.
Study visit Helsinki 17/10 – 21/10/2011 Better working Skills Through Lifelong Adult Education Chris du Pont.
GRENSVERLEGGERS 2012 Maakt Mobiliteit de loopbaan aantrekkelijk?
W AT ALS …. S EKSUELE EN RELATIONELE ONTWIKKELING Groep 10 Gedrags-en maatschappijwetenschappen Isabelle Rots.
Joke Voogt Nnoal themabijeenkomst 13 december 2011
moderniseren van het curriculum.
Europese subsidiemogelijkheden Ellen Hanselman. Leven Lang Leren Programma Wat is het? Wat zijn de mogelijkheden? Waarom deelnemen? Hoe werkt het?
Aanvragen van een KA2/S2S-partnerschap in het schoolonderwijs (2015)
PEDAGOGISCHE GEMEENSCHAP
Het ontstaan van een visie? Er is een behoefte: – Van de ouders – Van het team Inspiratie door anderen (artikels, studiedagen, oproepen, nieuwsbrieven,…)
STEL: In team in de klas: aan de slag met duo-stages in de lerarenopleiding! ENW-project 01/09/ /08/2014 Sprekers: Ilse Ruys (Arteveldehogeschool)
Open ramen – vakdidactiek voor praktijkonderwijs hout
Vakmanschap is Meesterschap Samen Leren in Meesterschap
BMC 4/18/2017 CULTUUREDUCATIE IN HET DNA VAN DE SCHOOL? Motto Cultuur als basis (april 2015) Hans van Dael (partner BMC) 4/18/2017.
De school in Europa - Europa in de school
KA 1 project: BE02-KA Het ontwikkelen van een e-safe e-learning leeromgeving.(platform) Groeien naar een tabletschool Gebruik van tablet.
ERASMUS+ CLIL en Internationalisering. ERASMUS+ : subsidieprogramma.
Studiedag Basisonderwijs Provincie Vlaams-Brabant 12/11/2015 Departement Onderwijs en Vorming WAT IS STEM?
M-decreet Een korte toelichting.
ETwinning Belgium Flemish Community EPOS 2013 EPOS 2016.
VOLWASSENENEDUCATIE GENT, 27/10/2015 ERASMUS +. ERASMUS VET Volw vorming Volw vorming Hoger Ond School Ond JeugdSport KA1 Nascholing / Leermob.
Leer kracht Workshop over competenties van
Op weg naar een design for all? UNIVERSEEL ONTWERP IN DE KLAS 1.
WAT KAN ERASMUS+ ONDERWIJS EN VORMING VOOR U BETEKENEN?
EPALE electronic platform for adult learning in Europe
Een voorbeeld Software voor formatief toetsen, Kahoot
Internationalisering op school
Wat is de Amsterdamse MBO-Agenda?
KA2 – "The Future Teachter 3
BMC 5/9/2018 CULTUUREDUCATIE IN HET DNA VAN DE SCHOOL? Motto Cultuur als basis (april 2015) Hans van Dael (partner BMC) 5/9/2018.
Coördinatoren VV 19 januari 2017.
Wat verwachten scholen van het middenveld en parochies?
Fase 1: Redenen moeizame overgang … volgens werkveld …
Workshop internationalisering
De didactische meerwaarde van flipping the classroom
Informatiebijeenkomst
Versterken samenwerking lerarenopleidingen scholen
GO! Campus De Vesten Herentals
Leiding geven aan school ontwikkeling
Het omgevingsboek van de school (en het inschakelen van experten)
Informatieavond.
Internationale samenwerking
STRATEGISCHE PARTNERSCHAPPEN
LNO²- congres Naar een gedragen verankering van
Ouderavond voor ouders en verzorgers van de leerlingen van CBS de Tarissing
MOOC IN CLIL Kathy Demeulenaere
Opleiding Expert ICT & Media Susan van Soest
We doen het samen Co-teaching.
Dertien factoren beïnvloeden de implementatie van Zill
Transcript van de presentatie:

multinationaal | multitalig | multigelaagd KA2 project Strip to identity multinationaal | multitalig | multigelaagd KA2 project 2014-2017 www.striptoidentity.eu

Activiteiten op 4 niveaus Transnationale projectmeetings + gemeenschappelijk projectwerk met leerlingen tijdens mobiliteiten met leerlingengroepen Individuele leerlingenmobiliteiten (LTLMs) Gemeenschappelijke leermobiliteiten voor leraren Langdurige individuele stafmobiliteiten In cijfers: 250 projectdeelnemers met reisbewegingen 800 niet-reizende deelnemers Prezi presentation

EFFECTen op 4 niveaus Strip to Identity comic book dispenser TPMs: schooldirectie en coördinatoren versterken elkaar Gezamenlijk projectwerk: werken aan eindproduct & 21st-century skills ILMs: leerlingen studeren in de partnerscholen (leerovereenkomst + e-learning) JSTMs & LTITMs: leerkrachten versterken elkaar (uitwisseling methodes, didactische tips…) INSPIREREND + katalysatoreffect

inauguration at the Brussels Parlamentarium (5/5/2017) Strip to Identity comic book dispenser inauguration at the Brussels Parlamentarium (5/5/2017) STRATEGIsChe IMPACT 1 TPMs: directie en coördinatoren = team traditionele frontaal lesgeven vs. projectmatig en innovatief onderwijs (co- en teamteaching) verandering in evaluatie: competentiegestuurd vernieuwing curriculum: Internationaal Project- management (vroeger secretariaat-talen) 2 Gezamenlijk projectwerk: stripverhaal gebruik maken van 21st-century skills klemtoon op lees- en schrijfvaardigheden 3 JSTMs voor leerkrachten uitwisseling goede praktijken: Mentimeter, Kahoot, Pixton, Office365, “terugkijkportfolio”, CLIL… 4 LTITMs voor leerkrachten klemtoon op leerlingen met speciale noden pedagogische initiatieven: coteaching, differentiatie

verdere DISSEMINATIe 1 Nationaal Agentschap EPOS 2 Beleidsmakers uitnodigingen voor conferenties gezamenlijke inhuldiging Parlamentarium 2 Beleidsmakers Guimardstraat, Lieven Boeve pedagogische begeleiding inspectie 3 Scholengemeenschap inspiratie en expertise voor KA1 en KA2-aanvragen gebruik en aanpassing strip “De Witte” in lagere scholen en CVO 4 Ouders en leerlingen nieuw geloof, vernieuwd zelfvertrouwen nieuwe vooruitzichten: hoger onderwijs hernieuwde aandacht voor leerstoornissen

multinationaal | multitalig | multigelaagd KA2 project Strip to identity multinationaal | multitalig | multigelaagd KA2 project 2014-2017 www.striptoidentity.eu