Diepteverwerking P2 (onderdeel van EA4X0)

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Advertisements

Feedback geven en ontvangen
Werkvormen als vanzelf
Hogescholen in Dialoog
GAAN Gewoon Anders Ambulantisering Nieuw
Kwaliteit van bestaan. Ondersteunen..
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Medialandschap Blok 2, week 4 College #3.
Media & Creativiteit Jaar 1 les 8 Het creatieve proces.
VLECHTWERKEN IN PRAKTIJK LOOPBAANONTWIKKELING Bea Janssens
Welkom! Media & Creativiteit Les 3
Congres Appreciative Inquiry
Stagebegeleiding Bijeenkomst 3 Blok 2.
Leerproces SDV leerlijnen ontwikkellijnen Doel: POP van de leerling
Onderzoeksvaardigheden 3
Praktijkervaring en reflectie
Praktijkervaring & Reflectie
Communicatie 2 – kw 2 Les 1.
Week 3  Inleiding attitude interview  Oefenen met attitude interview a.d.h.v. de practicum-vragen.
Communicatie Les 3 Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije.
Happy new year Goede voornemens.... Waardenlijst Neem de waardenlijst door. Omcirkel de vijf voor jou belangrijkste waarden van de groep waarop je werkt.
Opdrachten en eindopdracht
COACHEN; zelf aan het werk! HELICON MBO Den Bosch W43
Conflicthantering DT Bijeenkomst 2: Conflictstijlen. Hafida El-Gharbaoui Med.hro.nl/gharh.
Pemwjk3. Programma tafeltjesronde over ruimte en materiaal Bespreek de inzichten die naar aanleiding van de tafeltjesronde over ruimte en materialen hebt.
Reflecteren.
Bijeenkomst September 2015
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken Bijeenkomst 4 29 februari 2016.
Bijeenkomst aandachtsfunctionarissen Sociale netwerk versterking - Sociaal kapitaal - 10 maart 2016 PF Gezin & Omgeving.
Workshop Girls’ Talk+ Annelies Kuyper. Girls’ Talk+: een groepsprogramma voor meiden met een licht verstandelijke beperking (LVB) ter voorkoming van onbedoelde.
Thema 4: Begeleiden van leerlingen met dyslexie Sociaal-emotionele begeleiding.
Start Oriëntatie Stage/ Werkplekleren
Training 3 Kennis van programma van de student en kunnen werken met de instrumenten (bv. werken met leerwerkplan, rubric, evaluatieformulier), Binnen verschillende.
Anders kijken, anders doen
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Training voor gevorderde werkplekbegeleiders
Sterker communiceren = relaties versterken
Daphne Keller 30 augustus 2017
Storyline EMD Daphne Keller.
Martin Creed – Museum Voorlinden
Diepteverwerking (onderdeel van EA4X0)
Behavior Based Safety Warehousing
BVMBO: Aan de slag met collegiaal leren!”
Diepteverwerking (onderdeel van EA4X0)
Diepteverwerking P2 (onderdeel van EA4X0)
Diepteverwerking P2 (onderdeel van EA4X0)
Diepteverwerking P2 (onderdeel van EA4X0)
Lunchbijeenkomst EA2X Daphne Keller
Diepteverwerking P2 (onderdeel van EA4X0)
Diepteverwerking P2 (onderdeel van EA4X0)
Koppeling visie en praktijk
Workshop “de coachende praktijkopleider”
23 november 2017 bijeenkomst 2; wpl1 RijnIJssel, Utrechtsestraat, Arnhem Jacqueline van der Zee en Jacques de Goede.
Leidinggeven voor eerste verkoper
BOM-model PV 25/03/2014.
Jij als werkplekbegeleider!
Intervisie.
Jij als werkplekbegeleider!
Daphne Keller 29 augustus 2018
Introductie intervisie
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Portfolio, Logboek en Casus
gesprekstechnieken Les 2
Stages in klare taal Daphne Keller - stagecoördinator
Jij als Werkplekbegeleider!
Lunchbijeenkomst EA2X Daphne Keller
Loopbaan Oriëntatie en Begeleiding
Storyline EM2X Daphne Keller.
Taallab 3.0 Online geletterdheid
Kenniskring OPP Brenda Roepert en Amber Pompe Onderwijsadviseurs
Transcript van de presentatie:

Diepteverwerking P2 (onderdeel van EA4X0) educatieve minor Intervisie 3 28 September 2017 Daphne Keller Bram Vaessen

Diepteverwerking P2 - 28 september 2017 Inhoud bijeenkomst Terugblik thema Herhaling intervisie Inventarisatie casus Oefening intervisie LOS OP Huiswerk Terugblik Diepteverwerking P2 - 28 september 2017

Thema Identity workshop start Eerste indruk? Wat kun je ermee?  “huiswerk” Diepteverwerking P2 - 28 september 2017

Diepteverwerking P2 - 28 september 2017 Intervisie? Model (Jeroen Hendriksen, handboek Intervisie) Casus/vraag Structuur Van en met elkaar leren Diepteverwerking P2 - 28 september 2017

Diepteverwerking P2 - 28 september 2017 Spelregels Doel: Uitwisselen, reflecteren en leren Basis Gelijkwaardigheid, veiligheid en respect Afspraken Aanwezigheid Voorbereiding Vertrouwelijk Luisteren Feedback geven Verantwoordelijkheden Gespreksleider Wat neem je mee? Diepteverwerking P2 - 28 september 2017

Diepteverwerking P2 - 28 september 2017 Hoe zit je erbij? Diepteverwerking P2 - 28 september 2017

Diepteverwerking P2 - 28 september 2017 Terugkoppeling Casus Hoe is het gegaan? Ervaringen van anderen Diepteverwerking P2 - 28 september 2017

Diepteverwerking P2 - 28 september 2017 Methode LOS OP Lokaliseer of kies het problem of de situatie. Observeer, orden en definieer problem of situatie. Stel vragen over alle onderdelen van het problem. Opper mogelijke oplossingen, kies er een uit en verfijn deze. Pas de oplossing toe en controleer de resultaten Diepteverwerking P2 - 28 september 2017

Diepteverwerking P2 - 28 september 2017 Lokaliseer Benoem probleem helder en eenvoudig Heb jij het gekozen of heeft het jou gekozen? Eenvoudig of ingewikkeld? Enkelvoudig of meervoudig? Emotionele associaties Clusteren op prioriteit Diepteverwerking P2 - 28 september 2017

Diepteverwerking P2 - 28 september 2017 Observeer Wat is je uitgangspositie? (omstandigheden, hulpmiddelen, huidige toestand) Wat is je doel? (gewenst eindresultaat na succesvolle voltooing) Welke beperkingen zie je? (belemmerende factoren of obstakels) Uitgangspositie Diepteverwerking P2 - 28 september 2017

Diepteverwerking P2 - 28 september 2017 Stel vragen Waarom wil je het oplossen? Waarom is het een probleem? Waar treedt het probleem op? Wanneer treedt het probleem op? Wie is/zijn erbij betrokken? Hoe gebeurt het? Vraag helder Diepteverwerking P2 - 28 september 2017

Diepteverwerking P2 - 28 september 2017 Opper Heb je een soortgelijk probleem gehad? Hoe heb je dat opgelost? Gebruik feiten, cijfers, modellen etc. Logisch redeneren en deduceren Zoek analogiën Intuïtie en gevoel Vergroten, verkleinen, vervangen, verwijderen  Oplossing kiezen en verfijnen Diepteverwerking P2 - 28 september 2017

Diepteverwerking P2 - 28 september 2017 Pas toe Actieplan Test op kleine schaal Pas toe en controleer Diepteverwerking P2 - 28 september 2017

Diepteverwerking P2 - 28 september 2017 Huiswerk Thema: Identity vervolg Intervisie: Logboek ePortfolio Reflectie op casus Actie intervisie Vooruitblik: Thema & Intervisie: Portfolio/reflectie Zorg dat je leerwerkplan is goedgekeurd door WPB, (SO) en IO Schrijf een systematische reflectie: Schets de situatie, wat je hebt gedaan, je gevoel, je volgende stap  week voor bijeenkomst inleveren bij IO. Tussentijdse (zelf)evaluatie Diepteverwerking P2 - 28 september 2017

Diepteverwerking P2 - 28 september 2017 Terugblik Informatie Opzet bijeenkomst Intervisie Vragen? Diepteverwerking P2 - 28 september 2017