Psychologie Informatieverwerkingsproces

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Contrast- en kleurbewerking Image- adjustments en Adjustment Layers.
Advertisements

Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Media en creativiteit •Mail: •Wiki: • vakgroep: Media.
Het zoeken en vinden van trends
Trek een stukje van een ansichtkaart uit de hoge hoed.
Een lessenserie van drie lessen
Voorbereidende les Praat je Plaatje
Trends Research Medmec01-5 les 2 Thema: Rubriceren
MedMec01 les 5 Mail: Wiki: vakgroep: Media en creativiteit.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Instrument Empowerment Workshop “Marokkaanse Vrouwen in Beweging BSI dag; 27 mei 2004 Anneke Hiemstra.
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les 11 - Google I-C1#, datum.
Les maatschappijleer Donderdag 20 oktober 2011.
Reggy, Sharine, Freek, Yoeri, Maaike.  Betere tekenvaardigheid, een vastere hand, basisprincipes kunnen toepassen en meer leren over figuren en contrasten.
Marketing College 13 Wat weten we nog?.
OFC28 mediawijsheid les 4.
Opdracht: permanente evaluatie Renault Fluence Z.E.
Wat doet een magneet?.
“Reclame maken voor een eigen restaurant”.
Module Waarnemen, observeren en rapporteren Les 1.
Ondernemen moet je doen
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
 ‘Hoe maak ik een goed filmpje?’ En hoe kan ik hem gebruiken?
SCHIJN EN WERKELIJKHEID ZIJN DROMEN BEDROG?. INTRO
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Cliënt en mediawijsheid Hoe mediawijs ben jij? MZ blok 4 Les 1.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf verkopen!
Cursus 1.2 Werken met een Atlas Klas 1 BK Lesweek 5
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf presenteren!
Ontdekkingen in de zomer
HOOFDSTUK 6 Goed voor het milieu?
Consumentengedrag Leren I
Cursus 1.2 Werken met een Atlas Klas 1 KGT Lesweek 5
Les 5 IBS 2 Waarneming en verwerking van informatie.
MO302B Noud, Ralf, Sanne en Lotte
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Maslow Behoeftenpiramide.
Psychologie Conditioneren
Sporen van Gods karakter
Meer stille autobanden
Verlies & Rouw September les 3 Mirjam Enderle.
Psychologie Motivatie, behoeften en waarden
23/07/2018 Direct Doelgroepgericht schrijven (1-2) Semester 1, blok 1, studiejaar
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
Les 5 IBS 2 Waarneming en verwerking van informatie.
Project-les “de ontkieming”
College 2 Hoofdstuk 3 Hoofdstuk 4.
Les 5: Het marketingplan
12 oktober 2017 Aanwezigen & je richten op deze les.
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Consumentengedrag Les 1: Introductie
Doel: De leerling kan, aan het einde van de les, benoemen hoe blootstelling en interpretatie van invloed zijn op het koopproces van de consument. Ook kan.
Een instructie schrijven
Huiswerkopdracht Politiek
Psychologie Informatieverwerkingsproces
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Basics over communicatie
Consumentengedrag Les 2: Consumentengedrag (paragraaf 1.1 – 1.3)
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Gedragsproblemen en stoornissen
Communicatie Les 2.
Jongens en meisjes …verschillende rollen
Hoofdstuk 2 Wat gaan we doen? Terugblik Doel van vandaag Nieuwe stof
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
Marketing Week 2 Les 2 (maandag 4 december 2017)
Hoofdstuk 8 Wat gaan we vandaag doen? Opening Terugblik Doel
voorbeeld volgende bladzijde terug
Onderzoek naar beweging PIZ deelnemers
Transcript van de presentatie:

Psychologie Informatieverwerkingsproces Begin van de les: Lokaal donker, lampen uit, herkenbaar nummer aan wat iedereen kent, bekende parfum of geur verspreiden. Laten zien dat informatieverwerking op verschillende manieren gaan. Komt later terug bij zintuigelijke gewaarwording.

Inhoud

Stimuli Welk woord zit er in stimuli? Wat zou dat doen met de informatieverwerking?

Hoeveel reclame uitingen zie je op deze foto? Duidelijke reclame uitingen ongeveer tussen de 29 en 74Naar mate je vaker kijkt zie je er waarschijnlijk meer.

Stel je eens voor… Een rondje over Time Square Hoeveel reclame uitingen kom je dan tegen?

Actieve blootstelling Passieve blootstelling Exposure ‘Blootstelling’ Actieve blootstelling Consument is actief op zoek Passieve blootstelling Consument wordt verleid Zintuigelijke gewaarwording? Herkenbaar?

Inspelen op de behoeftes van de consument. Aandacht Inspelen op de behoeftes van de consument. Behoefte, motivatie, interesse Attitude (komt terug in andere les), waarden Gewenning, zorg dat je vernieuwend blijft!

Gestaltpsychologie

Stimulusfactoren van invloed op de aandacht Kleur Grootte en intensiteit Positie in het medium Nieuwheid en contrast Beweging

Wie merkte deze Pokémon op?

Test je stimuli Hoe vaak gooien de mensen in het witte T-shirt naar elkaar over?

Bedenk hoe je de theorie van vandaag gaat toepassen op je product? Opdracht Bedenk hoe je de theorie van vandaag gaat toepassen op je product? Hoe maak je je product passend bij de doelgroep? Hoe trek je de aandacht van de consument? Hoe gaan jullie dat doen met jullie product? Wat maakt het uniek? Welke stimuli ga je stimuleren?