De eerste les Goedgekeurd door CKO vakgroep < ... >

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
School Coach Student Docent/ Professional Lerende Persoon.
Advertisements

StartDOCUMENT Petje op petje af Muziek van holland spot of fimpje.
Reflectie-portfolio beoordelen
Kom verder. Saxion. Leergang digitale didactiek in een ICT rijke omgeving.
Workshop 27/05/2009Dienst voor Studiebegeleiding en Onderwijsvernieuwing Workshop: syllabi –evaluatieactiviteit.
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
Inleiding Mediakunde. Inleiding Mediakunde Situering Mediakunde “Van leerkrachten wordt verwacht dat zij vlot kunnen omspringen met allerlei apparatuur.
Werkvormen voorstellen theorie werkvormen cursus werkvormen
Het T-pack model en de iPad
Begeleiden van het B-leerproces
Thema 1 Inleiding op Onderwijskunde Aanpak van de cursus
11 juni 2008 Infosessie DSKO's1 Toelichting en bespreking voorstel 0-niveau DSKO’s 11 juni 2008.
SCHRIFTELIJK STUDIEMATERIAAL INLEIDING Annemie Borremans, maart 2005.
Workshop MT Opbrengstgericht werken Visie – Opbrengsten – Actie.
Differentiëren in MBO-niveau 1 bouw
1 Docentenhandleiding De integratie van verantwoord ondernemen Studie-avond Syntra West 13 september 2007 Marijke De Prins.
FLOW WEP Toepassing bij [corporatie].
“de eerste les” Goedgekeurd KCO Situeer de bijdrage van uw vak in het bereiken van de doelstelling en de OLR van de opleiding (competentie-matrix)
Introductie Typ hier de titel van uw opleidingsonderdeel.
E FFICIËNTIE MASTER D OCENT HGZO Onderwijs Innovatie Project: Wytze van der Zee, Stijn Mentzel, Leah Schoffelmeer, Marloes Ter Stege, Tamara Lust, Froukje.
Presentatie Beoordelingsporfolio
Training digitale didactiek
Werkvormen in de klas Onderwijsassistent Leerjaar 2 Periode 3, week 1
Netwerk kinderzorg 19 maart 2015.
Thema 1 Inleiding op Onderwijskunde Aanpak van de cursus
Studieadviesregeling
Het motiveren van leerlingen in het VO
thema 2 Bijeenkomst oktober 2015
Praktijkervaring en reflectie
Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hr.nl/vrije Project: Oriëntatie op het beroep.
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
Wjk.
Programma Vaststaande workshop  Link/relatie met opleiding Taalexpert:  Toepassen van taalbeleid op de aanwezige niveaus:  leerling – groep – school.
Programma Vaststaande workshop  Link/relatie met opleiding Taalexpert:  Toepassen van taalbeleid op de aanwezige niveaus:  leerling – groep – school.
Bijeenkomst September 2015
Doelmatigheid Introductie Doel workshop: Zichtbaar maken hoe het thema “doelmatigheid van zorg” expliciet binnen de opleiding revalidatiegeneeskunde aan.
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
INHOUD PRESENTATIE  Aanleiding: brief staatssecretaris Zijlstra  Kernpunten cultuureducatiebeleid ‘13-’16  Voorwaarden vanuit rijksoverheid  Cultuurloper.
VAD bijeenkomst 1.2. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom 2.Huishoudelijke mededelingen 3.Test kwalificatie dossier 4.Terugblik en bespreken thuisopdrachten.
ECTS fiches Aanleiding WIE: Alle instellingen op Associatieniveau WAT: Vernieuwde structuur ECTS fiches  Vernieuwde KU Loket toepassing 
Elektronische Leer Omgeving “de rode draad in het onderwijs” bron: A. Van der Hoeff.
WELKOM!. Wat is infocyclus? Infocyclus binnen BTC en link met DGD Infocyclus = Algemene inleiding over actuele mondiale vraagstukken en uitdagingen gelinkt.
Duurzame transmurale nascholing. Opzet nascholing Competentie: professionaliteit. Leerdoelen: Verbeteren ICC huisarts-specialist Verhogen wederzijds begrip.
Bijeenkomst 1.2 Vakdidactiek. Inhoud bijeenkomst 1.2  Themabijeenkomsten vanmorgen  Doelen voor vandaag  Einddoelen  Uitleg leertaak 1 + opdrachten.
09/11/2009 Interactie met studenten Workshop opleiding Psychologie 9 november 2009.
Werken met de koppelkaart pendelen tussen theorie en praktijk Astrid Wijnands Hannah Wielenga 21 april 2016.
WELKOM!. Wat is infocyclus? Infocyclus binnen BTC en link met DGD Infocyclus = Algemene inleiding over actuele mondiale vraagstukken en uitdagingen gelinkt.
Rob Goossens De Werkomschrijving.
Rapucationmethode Kennismaking, Vriendelijke houding, Talentontwikkeling.
Communicatie Les1.
Aanpak opleidingsonderdeel KLASMANAGEMENT EN REFLECTIE
Onderwijsdag Faculteit Geneeskunde en Gezondheidswetenschappen WELKOM
Les 4 De Docent: Voorbereiden op de les.
De laatste les Goedgekeurd door CKO
De eerste les Goedgekeurd door CKO vakgroep < ... >
De eerste les Goedgekeurd door CKO
Didactiek Lesformulier.
Oorcheck op het mbo 7b (werk) Over Gehoor & gehoorschade
Van leerdoel tot les Door Femke Loos.
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Marketing Week 1, les 1 (dinsdag 12 september 2017)
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Relevante en passende onderwijsmaterialen selecteren
ADL 31 mei 2016 Berthe/Mirjam.
De laatste les Goedgekeurd door CKO
Onderwijsmaterialen module: “Ontwerp je eigen eHealthapp.”
Typ hier de titel van uw opleidingsonderdeel
De eerste les Goedgekeurd door CKO
Methodisch handelen Week 6 les 5. Methodisch handelen Week 6 les 5.
Opdracht 2 bij EX16/20: Ondersteuningsplan vaststellen en onderbouwen
Transcript van de presentatie:

De eerste les Goedgekeurd door CKO 4.09.2014 vakgroep < ... > onderzoeksgroep < ... > De eerste les Goedgekeurd door CKO 4.09.2014

Situering van uw opleidingsonderdeel Situeer de bijdrage van uw vak in het bereiken van de doelstelling en de OLR van de opleiding (competentie-matrix); Verduidelijk de plaats van uw vak in de opleiding; Geef aan wat de eventuele relatie is van uw vak tot de andere vakken (horizontale en verticale coherentie)

Bespreking van de studiefiche Wie is de verantwoordelijk lesgever? Zijn er medelesgever(s)? Meewerkers aan het onderwijs? Gastsprekers? Geef de ‘rode draad’ aan doorheen de cursus (en wie zal daarom tot wat bijdragen?) Geef aan welk (leer)materiaal zal gebruikt worden voor de verschillende onderdelen en op welke plaats deze beschikbaar zijn (minerva? …)

Bespreking van de studiefiche (2) Geef aan welke didactische werkvormen worden gebruikt Geef zo nodig aan wat de relatie is tussen de verschillende onderdelen en/of werkvormen Ga dieper in op de evaluatievorm, de eventuele eindscoreberekening en weging (géén toepassing meer van giscorrectie vanaf AJ 14-15)

Afspraken met studenten Expliciteer de verwachtingen t.a.v. - opdrachten / werkstukken - practica/stage - aanwezigheden - …