Hoe kunnen wij ict stumileren in het onderwijs
Eén van de grote uitdagingen van het onderwijs is om te bevorderen dat de meerderheid van de docenten ICT op een strategische en didactische goede manier gebruikt. Docenten verdienen daarbij ondersteuning. Maar je zult hen ook moeten betrekken bij de vormgeving van die ondersteuning. Waar het echter om gaat, is dat ICT op een strategische manier wordt ingezet. Dat betekent dat ICT moet bijdragen aan strategische doelen zoals het vergroten van de flexibiliteit van het onderwijs of aan het verbeteren van de kwaliteit van het onderwijs. Verder moet ICT vooral op een didactisch goede manier worden ingezet: de effectiviteit van het leren wordt verbeterd, of de efficiëntie en/of aantrekkelijkheid worden vergroot zonder dat dit ten koste gaat van de effectiviteit.
Your text here
compenseren
Digitaal prentenboek
Remediëren Als een leerkracht probeert om door middel van gerichte hulp problemen te verhelpen, dan heet dat remediëren. Nadat een leerkracht bijzonderheden in het gedrag of werk van een kind signaleert, stelt hij een handelingsplan voor het kind op. Hierin staat hoe de leerkracht het probleem wil oplossen en hoe hij dat wil bereiken. Bij leerproblemen kan de leerkracht na afloop van het remediëren een toets afnemen om te kijken of het doel bereikt is. Het remediëren wordt meestal door de leerkracht of de RT-er gedaan.