Hoe kunnen wij ict stumileren in het onderwijs

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ervaringen in samenwerking
Advertisements

Wat gaan we doen ? Leerlingenzorg? Iets nieuws? Of……weer hetzelfde….?
ICT IN HET OLC De meerwaarde Mogelijkheden De schoolpraktijk.
Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl 2 november 2007 Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl P.M.Bloemendaal.
Experimenteren met ict in het mbo Loek Nieuwenhuis, Irma van der Neut, Kirsten de Ries IVA, Tilburg University 23 april 2012.
CCZ gaat “exclusief en duurzaam” digitaal Leerlingen met hun eigen IPad de digitale onderwijswereld in.
Algemene inleiding over de overstap naar de middelbare school
Versterk het rendement van je onderwijs met T-PACK
Een sociale weg naar gemengd onderwijs
Thema 3: Begeleiden van leerlingen met dyslexie Inzet ICT-middelen
Nieuwe media in het onderwijs: wat brengt de toekomst. prof. dr
De toekomst van de Cyberschool Gaan we de goede kant op? Praktijkonderzoek van Kim Tran, Dianne Maasdijk & David van Diepen.
SAMENWERKING FOCUS - FONTYS
ICT gebruik bij docenten Darco Jansen
Domstad Samen deskundiger Presentatie Velon 12 maart 2007 Elleke Verwaijen Paul Veringa.
OUDERS VOOR INCLUSIE. WIE ZIJN OUDERS VOOR INCLUSIE ? Vereniging van en voor ouders Voor alle ouders van kinderen, ongeacht hun handicap We zijn vooral.
IOIO Jos Tolboom Programmaleider NIOC2004. IOIO?
Opleiden van medewerkers
ICT in het Onderwijs bij TBM
Jullie zijn ‘dag in dag uit’ bezig kleuters te stimuleren in hun ontwikkeling, hen uit te dagen nieuwe horizonten te verkennen, ze op te voeden tot creatieve,
Verlengde Instructie Groepen 3.
1zorg-route.
Eindtermen ICT 1. De leerlingen hebben een positieve houding tegenover ICT en zijn bereid ICT te gebruiken om hen te ondersteunen bij het leren. 2. De.
ICT in onderwijs: We moeten vaart maken!
Pass’t Montessorionderwijs ?
Een kansrijke veilige school!.  Het Stroink is een openbare Daltonschool.  Openbaar betekent dat de school open staat voor iedereen met respect voor.
Van groep 8 naar klas 1 Paul Koolen muziekdocent
Zorgplicht in passend onderwijs
Het LWOO op de HJZ De kinderen Doelstelling Inrichting onderwijs
Dossier Empowerment.
Voortijdig schoolverlaten
Basisscho ol Op De Horst Ervaringsgerich t Onderwijs Afstemming.
Solidariteit op onze school Enkele suggesties voor gesprek.
PESTEN JULIANASCHOOL.
Hoe verantwoord je je Financiële positie ?
Hoe volgen wij de kinderen?
Presentatie doelgroep Jeugd Door Rianne Brouwers en Lieke Hoefs.
Kerntaak 2.1 competentie-indicatoren E, F & G NATASCHA SHEFIRA KUBRA KIMBERLEY ARMINE.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Leeswijzer bij de bijlagen   In deze bijlagen bij het NVZ-strategiedocument Zorg voor 2020 zijn de belangrijkste grafieken en brondocumenten voor u geselecteerd.
QUICKSCAN BELEID. HELP!!  leerling moet er zelfstandig mee aan het werk kunnen.
Projecten van de Universitaire lerarenopleiding Rijksuniversiteit Groningen Omgaan met verschillen in de klas.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
De collecte is voor Red een Kind. Red een Kind geeft toekomst aan kinderen in armoede een verbindt hen met mensen in Nederland Helpt kwetsbare kinderen.
Jo Tondeur, Jasmine Hacquaert (UGent) Jeroen Thys (Groep T) Luc Vandeput (KHLeuven) Wouter Hustinx (PHLimburg) Velov/A’pen, februari 2012 iTeacher Education:
Doelen realiseren met media
Groep 3 Hoe volgen wij de kinderen?
Taal- en Interactievaardigheden in de Kinderopvang
Studieloopbaanbegeleiding
Ouderbijeenkomst 20 juni 2017
Doelen behalen met activiteiten
Marketing in het Verzetsmuseum Wat is marketing Marketing in Verzetsmuseum Doel van de marketing Eerdere doelen PR vragen Doel, strategie Marketing.
Academische Masterclass Publieke Gezondheid en Veiligheid 2016 Ouderbetrokkenheid Tessa Visser ‘t Hooft Lida Samson 1.
Doelen behalen met activiteiten
Wat leren docenten en onderwijsondersteuners online van goede voorbeelden van ICT-gebruik en hoe waarderen ze dit online leren? Gerard Baars
Kwalitatief goed onderwijs voor ALLE kinderen!
Bring your OWN device (byod)
CIO 3.0: een gemeentelijk perspectief op de digitale transformatie
Interactief oefenen, formatief toetsen
Koersobservatie door leerkrachten van het veranderteam
Gepersonaliseerd leren
Kwalitatief goed onderwijs voor ALLE kinderen!
ONDERWIJS EN ARBEIDSMARKT
Activernde didactiek & passende werkvormen
Jonge kinderen met een ontwikkelingsvoorsprong
De collecte is voor Red een Kind.
Meld u aan als lid van de Ouder Advies Raad (OAR)
Voorlichting Dyslexie
Onderwijskundige visie BS De Regenboog
Onderzoekend leren Werkt onderzoekend leren (OL)?
Transcript van de presentatie:

Hoe kunnen wij ict stumileren in het onderwijs

Eén van de grote uitdagingen van het onderwijs is om te bevorderen dat de meerderheid van de docenten ICT op een strategische en didactische goede manier gebruikt. Docenten verdienen daarbij ondersteuning. Maar je zult hen ook moeten betrekken bij de vormgeving van die ondersteuning. Waar het echter om gaat, is dat ICT op een strategische manier wordt ingezet. Dat betekent dat ICT moet bijdragen aan strategische doelen zoals het vergroten van de flexibiliteit van het onderwijs of aan het verbeteren van de kwaliteit van het onderwijs. Verder moet ICT vooral op een didactisch goede manier worden ingezet: de effectiviteit van het leren wordt verbeterd, of de efficiëntie en/of aantrekkelijkheid worden vergroot zonder dat dit ten koste gaat van de effectiviteit.

Your text here

compenseren

Digitaal prentenboek

Remediëren Als een leerkracht probeert om door middel van gerichte hulp problemen te verhelpen, dan heet dat remediëren. Nadat een leerkracht bijzonderheden in het gedrag of werk van een kind signaleert, stelt hij een handelingsplan voor het kind op. Hierin staat hoe de leerkracht het probleem wil oplossen en hoe hij dat wil bereiken. Bij leerproblemen kan de leerkracht na afloop van het remediëren een toets afnemen om te kijken of het doel bereikt is. Het remediëren wordt meestal door de leerkracht of de RT-er gedaan.