Meer stille autobanden

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
seminar lerende politie organisatie 11 september 2007 Apeldoorn
Advertisements

Goochelen met googlen Workshop Taalacademie ITTA 24 januari 2014 Amersfoort Peter den Hollander Docent Nederlands Docent Communicatievaardigheden Directeur.
Vrijwilligers & motivatie
Risico’s en gevaren van techniek
Prof. Dr. Michel Walrave, K.U.Leuven, Dept Communicatiewetenschappen
‘Nee zeggers’ – bewoners die niet meedoen
Hogescholen in Dialoog
Motiveren Leidinggeven Blz. 143.
Hoe kom je er achter hoe gezond een product écht is?
Onderwerp Vraagstelling Theorie Methodiek verslaglegging
1 Is úw CAO OPTIMAAL? Optimaliseer uw CAO met CAOptimaal® van HS Arbeidsvoorwaarden Optimaliseer uw CAO met CAOptimaal® van HS Arbeidsvoorwaarden Bètaversie.
Parlementaire democratie
Van De Leemkolk, L. (15 oktober 2012). Coming of the ancestors. Geraadpleegd op 24 december 2012, op Ünzüle Saglam.
Hoofdstuk 7 Motiveren van medewerkers
Het Rekenkamerrapport en de Luchtkwaliteit Raadsinformatieavond, 6 sept Jan Korff de Gidts Kracht van Utrecht-initiatief.
Workshop Reflecteren 3 februari 2011
Academische vaardigheden - C1.5
2/9 - Hoe werkt een gemeente ? - Voor- en nadelen van een burgemeestersreferendum - René van Diessen - Jan Waaijer - Uit het nieuws.
KEUZE MENU Photos Videos Articles Artists HOT 100 BILLBOARD 200 GENRES INTERNATIONAL ALL CHARTS BBMA’S 2013.
Rotterdam zonder MBO verzuim
Crossmediale Communicatie
Keuze van de VMBO leerling
Onderzoek ervaringen van cliënten, jobcoachen en trajectbegeleiders met uitzendarbeid beeldvorming van uitzendconsulenten en werkgevers over het ATB-netwerk.
Sasja Wolters Toegepaste psychologie
Prestatiemeten Herald Immink 24 juni Prestatiemeten Herald Immink 24 juni 2014.
Onderzoek doen een methodische aanpak
Dossier Empowerment.
Sport in de samenleving!
Afstudeeronderzoek Suzanne Doolaard
De SixPack Format en leerlijn onderzoeks- en informatievaardigheden
Bijeenkomst September 2015
Social work Week 2.
SPH voltijd Onderzoeksvaardigheden voltijd jaar 1 Werkcollege week 4.
Determinanten en andere beïnvloedende factoren bij medicatiegebruik
EJP accountants & adviseurs Casebespreking: Consultancy rapport Groep 7 Dennis de Bruyn Jehan van Iersel Erwin van Helden.
Reflecteren.
Kennismaking M&O “Een eerste indruk”. Onderwerpen.  Persoonlijke ervaringen.  Motivatie  Beweegredenen.  Verwachtingen  Leervraag.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Het opstellen van goede onderzoeksvragen
Psychosociale behoeftepeiling versus aanbod van zorg aan adoptief-pleegkinderen met FAS(D) Margreet Wolthuis, student toegepaste psychologie.
Informatievaardigheden Sectorwerkstuk TLH – Zwolle – Mw. G. Scheper Schitteren in Zijn licht.
Kansen en knelpunten voor lezen in het vmbo Onderzoek door CED-Groep en DUO Marketresearch in opdracht van Stichting Lezen.
Meer Kansen Met Ouders..... en de ontwikkeling van schoolspecifiek ouderbeleid 15 april 2010 Marion van de Sande en Amal Aakif Kenniscentrum Jeugd en Opvoeding.
Slimmer organiseren Evalien Verschuren, Bonnie Visser Haike Jacobs, Ellen Loykens CJG Beijum, Molendrift.
Workshop Hoe vergroot ik mijn Gunfactor ?. Hoe vergroot ik mijn Gunfactor ? Why.
Monitoring De Nieuwe Band Resultaten monitoringsonderzoeken 2010.
Nieuwe opzet onderwijs. Huidige situatie onderwijs op Commanderij College: Methode bepaalt grotendeels: Welke onderwerpen worden behandeld Op welke wijze.
Consumentengedrag Beslissen
Laat jezelf ZIEN bij je sollicitatie
Bandenbewustzijn Nederlandse Automobilist 2013 – 2016 Adriaan Heino
Lesbrief Markt en overheid
Wie ben ik?  .
Profielproduct Naam auteur(s) Erwin Udo MSc. Vakgebied
Onderzoek bij garages in Utrecht
Belangrijkste conclusie impactstudies
Presentatie resultaten scriptie in opdracht van het GvRM en
Eerste bijeenkomst dinsdag 16 mei 2016
Psychologie Informatieverwerkingsproces
Psychologie Motivatie, behoeften en waarden
Plannen voor 'Post-Authorisation Efficacy Studies' (PAES's)
Presentatie: wat is WE CAN Young?
Psychologie Informatieverwerkingsproces
Criminaliteit in het buitengebied
Vijf krachten van de transformatie
Afkoppelen hemelwater bedrijven Noord- en Midden-Limburg Bijeenkomst 25 januari 2018 Presentatie onderzoek ‘afkoppelen hemelwater bedrijven Noord- en.
Natuurliefhebbers en wandelaars  komen er graag omdat het er mooi is en diverse natuur Geschiedenisliefhebbers  willen graag de tastbare sporen uit.
Evaluatieonderzoek.
Blended Leermodule: Onderzoeksstrategieën
Ouderenmishandeling in migrantenfamilies
Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren
Transcript van de presentatie:

Meer stille autobanden Marieke Casteleijn Toegepaste Psychologie Hogeschool van Amsterdam

De huidige situatie en attitude tegenover de stille band De consumenten De huidige situatie en attitude tegenover de stille band

Inhoud Doel Hoofdvraag en deelvragen Resultaten Belangrijkste bevindingen Advies aan de gemeente Aanbeveling Inhoud

Doel Achterhalen wat de huidige situatie is Hoe het gebruik van stille autobanden gestimuleerd kan worden Doel

Hoofdvraag en deelvragen Hoofdvraag: Wat kan de gemeente Utrecht doen om het gebruik van stille autobanden onder autogebruikers in Utrecht te stimuleren? Deelvragen: 1. Wie zijn de autogebruikers in Utrecht? 2. Wat zijn de kenmerken van stille autobanden in vergelijking met niet stille autobanden? 3. Wat is er al bekend over stille autobanden onder de autogebruikers in Utrecht? 4. Welke factoren zijn van invloed op de keuze van de autogebruikers met betrekking tot de aanschaf van stille autobanden? 5. Op welke wijze kunnen de gevonden factoren worden beïnvloed door de gemeente Utrecht? Hoofdvraag en deelvragen

Belangrijkste bevindingen Weinig kennis Mannen weten vaker van het bestaan van stille autobanden Europees bandenlabel niet of weinig herkend Er wordt te weinig informatie gegeven om een bewuste keuze te kunnen maken Men weet niet goed waar er informatie gevonden kan worden Men denkt dat stille autobanden duur zijn Voor- en nadelen niet duidelijk Meer advies garagehouders Belangrijkste bevindingen

Belangrijkste bevindingen Laten keuze snel over aan leasemaatschappij of autogarage Denken van te voren niet lang na voordat ze beslissing maken Kiezen van autobanden wordt niet als belangrijk ervaren De belangrijkste motivatie was veiligheid Belangrijk om geluidsoverlast terug te dringen Men vindt het niet leuk naar autogarages te gaan Kiezen van autobanden is niet leuk Mensen die het kiezen wel als leuk ervaren, vinden de keuze ook belangrijk Belangrijkste bevindingen

Hoofdvraag: Wat kan de gemeente Utrecht doen om het gebruik van stille autobanden onder autogebruikers in Utrecht te stimuleren? Kennis vergroten De doelgroep bereiken via de perifere route naar overtuiging De motivatie om voor stille autobanden te kiezen duidelijk maken Het kiezen van autobanden leuker maken Barrières wegnemen Advies aan de gemeente

Aanbeveling Campagne ontwikkelen Kennis vergroten Entertainment Education Bekende boodschapper Betrouwbaarheid boodschapper Saaie onderwerpen  inzetten bekend persoon Autoriteit Wederkerigheid

Concrete uitwerking TV-spot: Brief met gift: Via Entertainment Education kennis vergroten Max Verstappen Voordelen benoemen Veiligheid belangrijke motivatie Leuke en positieve sfeer Verwijzing naar site met informatie Brief met gift: Brief met informatie om kennis te vergroten Sleutelhanger van een autoband  wederkerigheid

Concrete uitwerking TV-Spot RTV Utrecht Tijdens de bandenwisselweken Nadeel: Alleen bewoners van Utrecht