Train your brain.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Negatieve getallen Klas 1 | Hoofdstuk 4
Advertisements

Hoe kun je informatie het beste in het geheugen opslaan?
Test je geheugen. Instructies Werk uit het hoofd. Hou pen en papier klaar, maar gebruik die niet voordat dit gevraagd wordt! Straks zie je één voor één.
Welkom!.
PowerPointslides maken
TIBETAANSE PERSOONLIJKHEIDSTEST
Welkom op de informatieavond
De beste manier om woorden aan te pakken…
Paragraaf 7 over Criminaliteit: gevolgen, oorzaken en bestrijding
Waar letten we op tijdens de het maken van de presentaties?
INTERACTION DESIGN Week 8.
MET DANK AAN COLLEGA’S IN DEN LANDE ! vee 2012
TIBETAANSE PERSOONLIJKHEIDSTEST
Differentiatie in het geschiedenisonderwijs
Allemaal beestjes Wereldoriëntatie les 2. Planten- en vleeseters.
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’
Het debat.
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’
Nothing Is As It Seems Lesson 4 Romeo and Juliet.
De dag vóór het examen Schrijf de data en uren waarop je examen moet doen op een groot vel papier en hang het goed zichtbaar op! Leg alles wat je voor.
Meervoudige intelligenties.
Gemaakt voor alle leerlingen voor de basisklassen van het 3 e leerjaar.
@ allesvoorengels.nl. 1. Pak een lijntjesblaadje van mijn bureau 2. Zet de tafels uit elkaar 3. Leg dit op je tafel: - 2 zwarte / blauwe pennen - Leesboek.
Oic even weken..
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 2 kwartaal 2.
NETWERKBIJEENKOMST Dinsdag 2 NOVEMBER.
PERSONEELSMANAGEMENT PPT 8 Onderdeel : communicatie.
Woordjes leren.
Geheugen Experiment ‘Onthouden en Vergeten’ Deel A.
Centraal Examen Nederlands
BETER LEREN LEREN VOOR SCHOLIEREN. BLOK 2 WAT ONS BREIN LASTIG VINDT en waar we allemaal last van hebben.
Welkom! In deze studie zijn we geïnteresseerd in het vermogen van mensen om taken uit te voeren met een deel van het lichaam dat normaal niet voor die.
Welkom! Informatieavond september en 17 januari schooljaar Groep 3.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Welkom! In deze studie zijn we geïnteresseerd in het vermogen van mensen om taken uit te voeren met een deel van het lichaam dat normaal niet voor die.
Les cours de Français HB groep.
Spreekbeurt Hoe maak je dat?.
LES 7 METEN EN MEETKUNDE IN RECEPTEN
Creatief schrijven.
Rekenbingo Negatieve getallen
Deze les Even herhalen: hoofdrekensommen Grafieken aflezen waar moet je ook alweer op letten? Stapeldiagram sportdag bespreken Voorbeeldexamenvragen Uitleg.
Educatieve info woensdag 8 februari.
Week 1, les 5.
Welkom! In deze studie zijn we geïnteresseerd in het vermogen van mensen om taken uit te voeren met een deel van het lichaam dat normaal niet voor die.
Vind jou beste leer manier.
Welkom! Informatie avond groep september en 16 januari schooljaar
Lotgenoten Bijeenkomst 3.
Houd je aandacht erbij! Trainers: Jan de Groot Henk Torreman.
Psychologie van het leren
Houd je aandacht erbij! Trainers: Jan de Groot Henk Torreman.
Lezen in groep 3 Okt 2017.
Houd je aandacht erbij! Trainers: Jan de Groot Henk Torreman.
Welkom! In deze studie zijn we geïnteresseerd in het vermogen van mensen om taken uit te voeren met een deel van het lichaam dat normaal niet voor die.
Thema 6 : Vreemde talen leren
Ik heb mijn boek uit… Wat nu?.
Examentraining.
volgende bladzijde terug
SPREKEN: HET BETOOG Betoog: een spreekbeurt waarin je een standpunt inneemt ten aanzien van een stelling en dat standpunt verdedigt. Formuleer een duidelijk.
tafel van 1 tafel van 1 x 1 = 1 x 1 = 1 2 x 1 = 2 3 x 1 = 3 4 x 1 = 4
De praktijk: kinderen van 0 tot 4 jaar
Semantisatieverhaal: Ik wil in de toekomst graag op vakantie naar China. De toekomst dat is de tijd die nog moet komen. Daarom ben ik nu op Chinese les.
Rekenen Les 2: Oriëntatie.
Tellen met kaarten.
tafel van 1 tafel van 1 x 1 = 1 x 1 = 1 2 x 1 = 2 3 x 1 = 3 4 x 1 = 4
Tellen met kaarten.
Proeftoets Kruiswoordpuzzel.
Heet iedereen welkom en geef aan dat de bijeenkomst erg belangrijk is
STUDIEHULP VOOR SCHOLIEREN DEEL 1 Beter Leren
Digitale toetsen Quayn.
Transcript van de presentatie:

Train your brain

https://www.youtube.com/watch?v=OBYavHFuscE

1. Zintuigelijke indrukken worden even vastgehouden, maximaal circa 1 seconde, waarin de prikkel in verband gebracht kan worden met eerdere en latere informatie. 2. Het korte-termijngeheugen of werkgeheugen houdt informatie iets langer vast, een halve minuut of langer als we herhalen of bewust proberen het te onthouden. Ook dit systeem speelt een belangrijke rol bij spreken, luisteren, lezen. 3. Het lange-termijngeheugen kan informatie vasthouden van minuten tot levenslang.

Het korte-termijngeheugen kan niet meer dan 7 (plus of min 2) ‘brokken' vasthouden. (dat aantal is bij mensen niet groter dan bij dieren, trouwens). Je kunt dit zelf vast stellen door de volgende oefeningen te doen

De projecteert de woorden op een scherm (beamer, overhead) zodat de hele klas zijn geheugen kan testen. Pak een pen en neem papier Test 1: Je ziet zo meteen een reeks getallen. Je krijgt even de tijd om ze te lezen. Dan verdwijnen de getallen en moet je deze op papier opschrijven. Let op: Het gaat niet om de volgorde!! Test 2: Daarna zie je een reeks letters Test 3: De laatste test zie je een reeks woorden.

6 12 16 4 26 11 5 13 21 7

Q C V G A M P Y

Hond Kat Konijn Goudvis Dier Huis Boom Straat Pad Deur

Resultaat Geef het blaadje aan je buurman! Hij/Zij telt de goede antwoorden en schrijft in laatste hokje het de score van test 1,2,3 Twee lln verzamelen de blaadjes en berekenen de score: minimum, gemiddelde en maximum Worden cijfers, letters en woorden even gemakkelijk onthouden? Geef een verklaring. Klopt het dat iedereen 5 tot 9 dingen heeft kunnen opschrijven? Hoeveel had je er zelf? Heb je er ‘ezelsbruggetjes' bij gebruikt? Score gemiddeld Test 1: getallen Test 2: letters Test 3: woordjes