Efficiënt en nauwkeurig leren werken

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Algemene Weetjes Over Tekst verklaren en het CSE.
Advertisements

Het schrijven van een practicum verslag
Het tweede werkstuk.
Tips voor een goede PowerPointpresentatie
Introductie tot het mentaal lexicon
ACADEMISCH SCHE VAARDIGHEDEN - C1.3 SIMONE OSKAM MSC CU C243A.
Mediatheek en IVG.
Leswijzer Nieuwsbegrip
THEMA: Het creatieve proces
Hoofdstuk 1 De betekenis van onderzoek in het bedrijfsleven en zijn management – opzet van dit boek Methoden en technieken van onderzoek, 5e editie,
ICT en Didactiek Willem Bustraan EFA
Trainingspresentatie
Management van Bibliografische Informatie DOELEN ALGEMEEN: leren zoeken van wetenschappelijke literatuur SPECIFIEK voor dit blok: –literatuur zoeken over.
Ginckels Walter Projectmedewerker Educatie
De inleiding van de les Functie? Aanpak?.
Informatievaardigheden. Niveau 2. Gevorderd. Academiejaar 2010 – 2011 Els Martens & Carl Demeyere.
Informatievaardigheden Ecologie-2 (NCP-20503) september/oktober 2012 Corrie van Zeist, Liza Bruggenkamp, Marco van Veller, Wouter Gerritsma en Ans Brouwer.
Over WebQuests Een korte presentatie Met kennisnet.nl sta je er nooit alleen voor.1 Definitie WebQuest Een WebQuest is een onderzoeksactiviteit.
Trainingspresentatie
Informatievaardigheden NCP Ecologie II
Beschouwing – De Laatste Tips
Werkstukken en rapporten
Samenvattingen van de EU- wetgeving: een inleiding 2008.
Presentaties van het werk tot nu toe Tijdschrift Film Online product.
Presentatie Theresialyceum.
Overzicht ViP’s* ViP-1: structuur 1
Flipping the Classroom Principe: Studenten doen het huiswerk op school en volgen de colleges thuis Doel workshop: Ervaren hoe Flipping the Classroom werkt.
Communica tie 3 Docent: Hafida El-Gharbaoui H. Kwartaal: 3 Les: 2 Kamer: L
Typ hier de titel Geef hier extra gegevens op. Inleiding n Doel van de discussie n Iets over uzelf.
ECENT conferentie, Utrecht 12 mei 2011 Hoe lio’s voor te bereiden op omgaan met excellente leerlingen? Ton van der Valk, curriculumcoördinator JCU.
Grammatica leren. Inleiding Ook de grammatica kun je leren. De grammatica zijn eigenlijk de spelregels van de taal. Regel kun je leren en toepassen. Hieronder.
Kennen en kunnen Wat je moet kennen en kunnen voor de SO Woordenschat H1 t/m H4 1. Woordraadstrategieën: -zoek een synoniem; -zoek een omschrijving of.
Wetenschap & Technologie en zaakvakonderwijs [naam trainer]
Wensen uit de praktijk Vernieuwing en belangrijkste kenmerken Nieuwe digitale omgeving Toetsen Leerlijn Inhoud Pakketsamenstelling en prijsoverzicht Service.
Brainstormen in het ixperium Les over goede onderzoeksvragen.
MEDIAWIJSHEID LES 5 Laura van Vught. INTRODUCTIE o Deze les: Samenvatten lessen Mediawijsheid o Volgende week (16/1): SO lessen Mediawijsheid Leerstof.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Beroepenwerkstuk.
Naam van bedrijf Ondernemingsplan.
3F maken van een verslag.
Personeelstraining Typ hier uw thema.
Algemeen Dit is de ondertitel.
* Personeelstraining Typ hier uw thema *.
Efficiënt en nauwkeurig leren werken
Natuurkunde-project Typ hier de titel van je project Jouw naam
Algemeen Dit is de ondertitel.
Eindopdracht Robinson
Trainingspresentatie
Titel van presentatie van training
Titel wetenschapsproject
Fabels en feiten 2de bachelor psychologie
Trainingspresentatie
Titel van presentatie van training
Nederlands 4h6 30/12/18
SPREKEN: HET BETOOG Betoog: een spreekbeurt waarin je een standpunt inneemt ten aanzien van een stelling en dat standpunt verdedigt. Formuleer een duidelijk.
Project English BOL niveau 4.
Schooljaar [voeg jaar in] [Naam van school] Naam leerkracht Klas
Titel van wetenschappelijk project
Titel van trainingspresentatie
Visie op het economieonderwijs
Evaluatie [Projectnaam]
Wetenschapsbeursproject
Voeg hier een foto van het product in
* Personeelstraining Typ hier uw thema *.
Lessenserie kubisme les 4 Zelfwerkles
Bronnenonderzoek.
Belangrijke begrippen ‘Lezen’
Algemeen Dit is de ondertitel.
Toedienen meststoffen
Transcript van de presentatie:

Efficiënt en nauwkeurig leren werken Cursus Efficiënt en nauwkeurig leren werken

Inleiding Baken de leerstof af Vertel wat de leerdoelstellingen zijn Probeer na te gaan wat de achtergrond van het publiek is en waar hun belangstelling naar uitgaat

Agenda Vertel welke onderwerpen aan de orde komen Vermeld hoe lang elk onderwerp zal duren

Overzicht Vertel het onderwerp in grote lijnen Vertel wat de samenhang is tussen de onderwerpen

Terminologie Verklarende woordenlijst Geef een definitie van gebruikte termen

Onderwerp één Geef een beschrijving Geef een voorbeeld Geef oefeningen om het leereffect te versterken

Onderwerp twee Geef een beschrijving Geef een voorbeeld Geef oefeningen om het leereffect te versterken

Samenvatting Vat de leerdoelstellingen samen Geef aan hoe het geleerde in praktijk kan worden gebracht Vraag om feedback over de cursus

Meer informatiebronnen Andere cursussen Vermeld boeken, artikelen en elektronische bronnen Adviesbureaus, diversen