ADL 31 mei 2016 Berthe/Mirjam.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Jongeren blijken vaak wel te weten wat gezond is, maar het ook uitvoeren is een volgende stap. We maken namelijk de hele dag door keuzes en worden continue.
Advertisements

Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les Navigatie I-C1#, datum.
Profielwerkstuk.
INSTRUCTIE 1: Verzamel zoveel mogelijk verschillende soorten gekleurd papier en pakpapier. Vergeet geen zwart en wit papier. Zorg dat ieder van jullie.
Aardrijkskunde.
Welkom! Media & Creativiteit Les 4/5
Functionaliteit en decoratie Interactieve les 17 juni 2009 Gemeente Museum Den Haag Leo van Rutten – rk basisschool De Fontein.
Almere in vogelvlucht!. Doel v/d les? Voorkennis activeren over Almere/Flevoland.
Moraliteit Les 1 Ethiek – Moraliteit – Les 1 Datum:
STagebegeleiding Bijeenkomst 8 Blok 2.
Training digitale didactiek
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Liefde en relaties.
X-stream les 4 WELKOM. Wat gaan we deze les doen?  Korte terugblik vorige les  Doelen van deze les  Digitale identiteit  Online samenwerken  Eindopdracht.
Welkom bij Aardrijkskunde. Indeling van de les Kennismaken met elkaar, Kennismaken met het vak, Filmpje, Opdrachten, Afsluiting.
Noordhoff Uitgevers werkt voor de docent 1 Gebruikers van MW h/v in gesprek met auteurs Welkom.
TRANSACTIONELE ANALYSE Kwaliteit van de hulpverleningsrelatie.
Waarom? Als je straks klaar bent met studeren ga je werken. Of je nou voor jezelf begint of in loondienst gaat, het is belangrijk om iets te doen.
1 Zie de mantelzorger Op weg naar zin in mantelzorg Tim van Iersel Geestelijk verzorger | ethicus.
23 november  Doelen  Ophalen voorkennis Samenwerkend Leren  Jouw lessen: Activerende Didactiek  Opdracht verwerken theorie  Afronding ◦ Huiswerk.
‘Dit vind ik ervan!’ 2.0 Cliënten vertellen wat zij belangrijk vinden
Brainstormen in het ixperium Les over goede onderzoeksvragen.
Cliënt en mediawijsheid Hoe mediawijs ben jij? MZ blok 4 Les 1.
Cliënt en mediawijsheid Les 8 en 9, Domotica. domotica  Domotica wordt steeds meer toegepast in de zorg, en gebruikt om mensen langer thuis te laten.
Vakinhoudelijk leiderschap, in een tijd van verandering
Je spreekbeurt Leuk dat je jouw spreekbeurt over handicaps gaat houden! Veel mensen weten namelijk niet zo goed wat het is om met zo’n beperking te.
Cursus 1.2 Werken met een Atlas Klas 1 BK Lesweek 5
Verzorg jezelf: Do´s & Don´ts
Beleid en regelgeving Les 2.
ADL Les 3 31 mei 2016 Berthe/Mirjam.
Communicatie Les1.
Anatomie en Fysiologie
Ontwikkelingspsychologie 16september
Vragen, wat voor vragen?.
Wat wil ik, en wat heb ik daarvoor nodig…?
Levensboek Format.
Les 2 “Drie methodieken” thema 9.3. en 9.4.
Werkwoordspelling Doel: persoonsvormen in de t.t..
ADL, les 2 31 mei 2016 Berthe/Mirjam.
DA dag april 2016.
ADL (6) 31 mei 2016 Berthe/Mirjam.
Doelen behalen met activiteiten
Sociaal Maatschappelijke Dimensie – 1.1 Jezelf zijn
Mijleer Les 1.
In gesprek met elkaar Gebruik eventueel rode en groene kaartjes waarmee mensen kunnen aangeven of ze het eens of oneens zijn met de stelling.
Kwaliteitszorg Les 4.
Cliënt en Veiligheid.
De Kwaliteit Verbetercyclus
Gesprekstechnieken 12 mei 2017.
De Kwaliteit Verbetercyclus
Visie ontwikkeling les 4
Vaardigheden Interviewen
E-learning, E-health & Domotica
Begeleiden Les 5.
Begeleiden Les 7.
Ondersteunen bij wonen
ADL 31 mei 2016 Berthe/Mirjam.
Intensieve begeleiding
E health, Domotica en E-learning
Liefde en relaties.
ADL Les 1.
Social media Wat deel je wel en niet?.
SHOWTIME EARTH ROCKS.
ONDERNEMEND LEREN LES: OUD SPEELGOED.
Welkom!.
ADL Les 1.
Doelen Aan het einde van de les weten jullie:
Burgerschap Thema: politiek
Wat leer je allemaal op school?
Observeren rapporteren
Transcript van de presentatie:

ADL 31 mei 2016 Berthe/Mirjam

ADL Kennismaken: groep en docent Verwachtingen Lessenserie ADL toelichten Toetsing toelichten: Aanwezigheid/inzet/resultaat

ADL Voorkennis activeren: Wat houdt ADL in en wat valt er allemaal onder. Door een digitale mindmap, via www.padlet.nl

ADL Persoonlijke verzorging Je kunt jezelf iedere dag douchen en aankleden. Dan kun je toch ook een oudere cliënt, iemand met een beperking of een baby verzorgen? Dat lijkt misschien zo, maar cliënten hebben meer of andere dingen nodig dan jijzelf. Hoe jij cliënten kunt ondersteunen bij hun persoonlijke verzorging, is het onderwerp van dit thema.

ADL Opdracht: Jullie gaan met elkaar discussiëren over de stelling: als je jezelf kunt verzorgen, kun je ook een ander verzorgen. Bepaal of je het eens bent met de stelling of juist niet en bedenk waarom je het er eens of oneens mee bent. Voor de spelregels: zie http://welzijn.angerenstein.nl/bronnen/#/Maatschappelijk%20zorg/Ontwikkeling%20en%20omgeving Opdrachten Thema persoonlijk verzorging Opdrachten

ADL Behandelen van de theorie 12.1

ADL Terugkomen op de les Doorkijkje naar volgende week Voor de volgende keer, extra kledingstuk meenemen, bijvoorbeeld een trui en of blouse