Training: Inloggen en Zoeken Deze training leert je in een paar stappen hoe je als professional kunt inloggen en zoeken in de sociale kaart. Lees de teksten in deze instructie en klik op de knoppen en de links als dat wordt gevraagd tijdens de uitleg. Klik nu hier
Het webadres (URL) om bij de sociale kaart te komen is: https://landelijk.socialekaartnederland.nl Op de plek van het woord landelijk tik je de naam van de gemeente waar jij als professional een account hebt. Kijk naar het omcirkelde internetadres in dit voorbeeld. Klik nu rechts boven in de zwarte balk op: inloggen als professional
Klik op de onderstaande knop ‘Terug’ om het nog een keer te proberen. Oeps… Dat was fout Klik op de onderstaande knop ‘Terug’ om het nog een keer te proberen. Terug
Als professional moet je eerst 1 x registreren voor je kan inloggen. Dat registreren gaat via ‘Account aanmaken’. Als je het wachtwoord bent vergeten, kun je dat via de link Wachtwoord vergeten weer opvragen Klik nu op de link Account aanmaken. Via deze knop een nieuw wachtwoord maken. Je krijgt dan een mail om je wachtwoord te herstellen.
Klik op de onderstaande knop ‘Terug’ om het nog een keer te proberen. Oeps… Dat was fout Klik op de onderstaande knop ‘Terug’ om het nog een keer te proberen. Terug
Vul hier je persoonlijke- en inloggegevens in. Gebruik bij Inloggegevens je emailadres van je werk. Het wachtwoord mag je zelf verzinnen. Moet wel uit minimaal 8 tekens bestaan waarvan 1 hoofdletter en 1 cijfer. In dit voorbeeld is alles al ingevuld. Klik nu op de knop Registreren
Klik op de onderstaande knop ‘Terug’ om het nog een keer te proberen. Oeps… Dat was fout Klik op de onderstaande knop ‘Terug’ om het nog een keer te proberen. Terug
Klik op de link in de mail Als je dit scherm ziet, krijg je een mail in je mailbox. Doe dan als volgt: Ga naar je mailbox Klik op de link in de mail Ga daarna terug naar het inlogscherm van de sociale kaart (In deze instructie kom je zo meteen in het inlogscherm). Klik nu op de knop ‘OK’ jouw emailadres
Als je een account hebt aangemaakt, kan je in het vervolg direct inloggen met die gegevens. In dit voorbeeld zijn al gegevens ingevuld. Klik nu op de knop ‘Inloggen’. Als je de melding krijgt dat er al een account is met het emailadres. Vraag dan een nieuw wachtwoord.
Je kunt vanuit dit scherm altijd beginnen met zoeken via Dashboard. Als je voor het eerst hebt ingelogd, zie je dit scherm waarin staat dat je organisaties favoriet kunt maken. Klik op de knop Begin met zoeken
Bij het ‘Werkzaam in’ veld tik je een postcode of een plaatsnaam Bij het ‘Werkzaam in’ veld tik je een postcode of een plaatsnaam. Als het systeem je locatie herkent, staat er al een postcode. In dit voorbeeld zoeken we een welzijns-organisatie. Bij het veld ‘zoek op trefwoord’ krijg je tijdens het tikken van het woord ‘welzijn’ automatisch een lijstje met suggesties te zien. Je klikt in dit voorbeeld op het woord ‘welzijnswerk’ uit het lijstje.
Je ziet dat er 33 organisaties ‘werkzaam’ zijn in Stichtse Vecht Je ziet dat er 33 organisaties ‘werkzaam’ zijn in Stichtse Vecht. Je kunt ook alleen de organisaties laten tonen die echt in Stichtse Vecht zijn gevestigd. Klik in het omcirkelde gedeelte om verder te gaan. Je kunt het zoekresultaat niet alleen verfijnen met ‘gevestigd in’ maar ook met de opties aan de linkerkant. Je ziet ook meteen aan het cijfer achter het filter hoeveel organisaties van de ’33’ die er nu zijn, overblijven als je op een van die verfijningsmogelijkheden klikt.
In dit voorbeeld ga je onderstaande organisatie nader bekijken. Klik nu op ‘Welzijn Stichtse Vecht’ .
Je kunt ook eigen contactpersonen en notities maken bij een organisatie, bijvoorbeeld de naam van je contactpersoon en een 06-nummer en emailadres. Deze contactpersonen en notities kun je ook delen met je collega’s. Klik voor een voorbeeld op ‘Notities’. e Onder de knop ’Algemeen’ zie je een beschrijving van de gekozen organisatie.
Klik hier om verder te gaan Je kunt nu zelf een Persoonlijke notitie toevoegen aan deze organisatie. In dit voorbeeld is dat al gedaan. Of je kunt zelf ook een tekst toevoegen in het gedeelte: Gedeelde notitie Dit betekent dat jouw collega’s deze informatie ook kunnen zien. Klik hier om verder te gaan
Je kunt binnen deze organistaie zelf een contactpersoon toevoegen met naam, functie, 06-nummer en emailadres. Klik op de link: ‘Contactpersonen’
Als je een of meerdere contactpersonen wil toevoegen, moet je deze organisatie wel eerst toevoegen aan je favorieten. ’ Klik hier om dat te laten zien’
Klik nu op de knop ‘Favorieten’ in de bovenste zwarte balk. Als je op de link Aan favorieten toevoegen klikt dan zie je dat het blauwe sterretje geel wordt. Dat is het teken dat de organisatie aan je favorieten is toegevoegd.
Klik op de link ‘Welzijn Stichtse Vecht’ om een categorie aan te maken Je ziet nu dat de organisatie aan je Favorieten is toegevoegd. Je kunt ook nog een categoriemap aanmaken om deze stichting in te zetten.
Voeg nu een categorie toe. Bedenk zelf een naam Voeg nu een categorie toe. Bedenk zelf een naam. In dit voorbeeld kiezen we de naam: wijknetwerk. Klik op: ‘Voeg hier een categorie toe’
Klik op ‘Favorieten’ In dit voorbeeld is als categorie het woord ‘Wijknetwerk’ getypt. Met een klik op ‘Enter’ Is de categorie automatisch toegevoegd.
Klik hier om verder te gaan Je ziet nu dat de categorie ‘Wijknetwerk’ is gemaakt. Klik hier om verder te gaan
Klik hier om verder te gaan Je kunt in Favorieten ook zoeken naar je contactpersonen en hun gegevens. Vul bijvoorbeeld de naam van Kees Houdijk in. Klik hier om verder te gaan
Je ziet dat als resultaat dan de organisatie Welzijn Stichtse Vecht overblijft. Klik op de link ‘Welzijn Stichtse Vecht ’
Klik hier om verder te gaan Je ziet bij de adresgegevens nu ook de informatie van Kees Houdijk verschijnen. Klik hier om verder te gaan
Dit was de training Inloggen en Zoeken. Bedankt voor het meedoen. Je weet nu hoe je kunt inloggen als professional. Je hebt geleerd hoe je kan zoeken in de Sociale Kaart. Je weet hoe je jouw eigen contactpersonen en notities aan een organisatie kan toevoegen. Je weet hoe je favorieten moet toevoegen, eventueel met een categorie. In de training Cliëntsessies leer je hoe je informatie uit de Sociale Kaart voor jouw klant op een rijtje kunt zetten. Samenstelling van deze training: Jan Wapenaar (MEE Rotterdam Rijnmond) in samenwerking met Richard Hampsink (MEE Amstel & Zaan)