Aanpak opleidingsonderdeel KLASMANAGEMENT EN REFLECTIE

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
FAQ over wiskunde Heb ik wel voldoende uren wiskunde gehad in het middelbaar? Welke wiskundevaardigheden moet ik beheersen? Wat is de inhoud van de cursussen.
Advertisements

Rekenen in groep 1 en 2 Bijeenkomst 2
Dienst Time Out Projecten
Bijeenkomst 3 Hoe bouw je een les op en hoe houd je hierbij rekening met het leren van leerlingen?
Het is zo simpel dat het eigenlijk stom zou zijn als je niet meedoet! Template livegang-document t.b.v. CrowdBEAT.
Begeleiden van het B-leerproces
Thema 1 Inleiding op Onderwijskunde Aanpak van de cursus
Thema 1 Inleiding op Onderwijskunde Aanpak van de cursus
Licenties Pedagogische wetenschappen Algemeen opzet Scriptiesemiaries.
Thema 1 Inleiding op Leren en Instructie Aanpak van de cursus
Organisatie cursus. WELKE opdrachten maken? WELKE opdrachten maken? HOE die opdrachten maken? HOE die opdrachten maken? Hoe worden de PUNTEN verdeeld?
Algemeen didactische principes van e-leren Wouter Hustinx Coördinator ICTO-expertisecel
Vernieuwing verzorging
Groep 10 Gedrags- en maatschappij wetenschappen (Isabelle Rots) 2012 – 2013 Seksuele & relationele ontwikkeling.
SCHRIFTELIJK STUDIEMATERIAAL INLEIDING Annemie Borremans, maart 2005.
Multimediatoepassingen
ELIS – Multimedia Lab Internettechnologie Rik Van de Walle Vakgroep Elektronica en Informatiesystemen (ELIS) Faculteit Ingenieurswetenschappen Universiteit.
Vakinhoud Christophe Huygens Beveiliging van netwerk en computer- infrastructuur H04G5A.
De inleiding van de les Functie? Aanpak?.
De hindernissen die personen met een handicap ervaren bij alle aspecten van het dagelijks leven Voorstelling van de resultaten van de consultatie (transversale.
“de eerste les” Goedgekeurd KCO Situeer de bijdrage van uw vak in het bereiken van de doelstelling en de OLR van de opleiding (competentie-matrix)
1 e-Books & i-Papers Rik Min researcher Centre for Telematics and Information Technology (CTIT) & Faculty of Educational Science and Technology (EDTE)
Netwerknamiddag 7des en Se-n-Se
Stagebegeleiding Bijeenkomst 10 en 11 Blok 3.
Computers in scheikunde onderwijs Nataša Brouwer en Wolter Kaper AMSTEL Instituut NVON Congres 2002.
Groep 10 Gedrags- en maatschappij wetenschappen (Isabelle Rots) 2012 – 2013 Seksuele & relationele ontwikkeling.
WORKSHOP werkvormen en media koppeling didactische principes
Thema 1 Inleiding op Onderwijskunde Aanpak van de cursus
Groep 10 Gedrags- en maatschappij wetenschappen (Isabelle Rots) 2012 – 2013 Seksuele & relationele ontwikkeling.
Op de informatieavond van de groepen 5
Inspiratie Blended Learning 24 juni Interactief? Teach what you preach…
Werken in de keten. Wat is werken in de keten SHL opdrachten.
Bijeenkomst September 2015
verhoudingen – breuken – procenten - kommagetallen
2 Examentraining 6 e editie Tweede Fase Clarije van IJssel-Groffen.
Keuzeworkshop 3 “ouders betrekken bij taalbeleid, hoe doe je dat?” Robertjan de Wilde Docent/Trainer C-lion.
Alternatieve evaluatie- procedures in hoger onderwijs. Waar gaat het nu over? Martin Valcke Onderwijsdag AUH - 18 januari 2016.
Evalueren in afstandsonderwijs (blended learning) Martin Valcke Onderwijsdag AUH - 18 januari 2016.
Administratie inrichten Van bouwstenen tot instructie schrijven.
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken
Welkom! Op de informatieavond van de groepen 6. Wat gaan we bespreken?  Even voorstellen…  Vakken  Overige activiteiten  Huiswerk  Rapportage  Algemene.
1 Bètavakvernieuwing na Ange Taminiau, Berenice Michels, Pascal Marsman.
Krachtige STEM-leraren vormen: naar een multidisciplinair didactiektraject als OPO binnen de lerarenopleiding Heleen Bossuyt & Nele Vandamme.
Historische praktijk 3 (BA 3 geschiedenis) Inleiding, Marc Boone 14 mei 2008.
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken
Zodat talent en ontwikkelbehoeften elkaar ontmoeten 2 juni 2015
De profielvak-cspe’s 2017, , 2023 en later
Belang bewegingsonderwijs met kleuters
Eerste bijeenkomst (!) Jaar november 2016.
De eerste les Goedgekeurd door CKO vakgroep < ... >
De laatste les Goedgekeurd door CKO
De eerste les Goedgekeurd door CKO vakgroep < ... >
De eerste les Goedgekeurd door CKO
Lectora als ontwikkeltool voor interactieve multimedia programma’s
Ouders en school samen Maart 2016
Fabels en feiten 2de bachelor psychologie
Mens & Maatschappij D-Toets
3x3 evaluatie Effectief evalueren.
13/02/2017 Klinische simulaties Pijler 3 - introductie
De laatste les Goedgekeurd door CKO
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
INTRODUCTIE academiejaar
De eerste les Goedgekeurd door CKO
department Educational studies
MOOC IN CLIL Kathy Demeulenaere
Herstellend handelen – hergo introductie
Welkom op de voorlichtingsavond van klas 5 vwo.
Transcript van de presentatie:

Aanpak opleidingsonderdeel KLASMANAGEMENT EN REFLECTIE

Structuur Waar vind je wat? Drie pijlers Minerva Handboek Online cursus Drie pijlers Zes werkcolleges Een praktijkopdracht Klinische simulaties

Waar vind je wat? Minerva Handboek On-line cursus

Minerva

Minerva Essentieel voor: Aankondigingen Verspreiding documenten Opladen van uw praktijkopdrachten

Handboek Brengt alle theoretische basis samen m.b.t. de zes thema’s. Is een eBook; vanaf 1 maart is code actief waarmee je ook interactieve inhouden kan verkennen. Basis voor het open-boek examen.

Online cursus http://kr1617.weebly.com/

Online cursus http://kr1617.weebly.com/ Integreert alles wat je moet “doen” bij deze cursus. Drie pijlers.

Drie pijlers

Drie pijlers Eerste pijler Tweede pijler Derde pijler Alle evaluatiecomponenten = 20/20 Examen

Eerste pijler Zes werkcolleges Vier gastsprekers Uitwerking theoretische basis Basis voor open-boek examen (zie vb) 2 juni 2017 – 13u00-17u00

Eerste pijler Handboek Uitwerking theoretische basis voor het examen Vanaf 1 maart: eBook, dan wordt code actief. Score eerste pijler: 10/20

Tweede pijler Praktijkopdracht Toepassing van theoretische basis in de context van het ontwerp van een eigen les. Voorbereid in een groepssessie (zie planning) Drie verschillende sessie: Ma studenten Score tweede pijler 5/20

Derde pijler Klinische simulaties Concrete leerervaring rond de competentie “Leerkracht als partner van ouders” Eigen planning en aanpak Score derde pijler: 5/20 Zie extra uitleg Karen De Coninck

Samenvattend Drie pijlers Student kan zich niet onttrekken aan een onderdeel van de evaluatie Theoretisch examen Praktijkopdracht Klinische simulaties Strakke planning: plenair, groepen en individueel

Aanpak opleidingsonderdeel KLASMANAGEMENT EN REFLECTIE