Stap 1: stel een doel Doelen stellen
Stap 2: formuleer een doelgroep Bepalen wat je doelgroep is Nadenken wat jou doelgroep kan vragen
Stap 3: ontwikkel je social selling-propositie Je why zit erin verweven Het speelt oplossingsgericht in op de pijnpunten van je potentiele klant Het bevat relevante UBR’s (Unique Buying Reasons) of ESP’s (Emotional Selling Points) Het creëert waarde voor jouw markt Jouw kennis, specialisme en jouw eigen visie zitten hierin verweven Het moet onderscheidend zijn ten opzicht van je concurrentie De focus ligt niet in eerste instantie op de producten en diensten
Stap 4: kies je juiste social-mediakanalen Jouw prospects begeven zich op dit kanaal Je hebt feeling met het medium of verwacht er feeling mee te kunnen krijgen De content die jij straks gaat kiezen, sluit aan bij deze social- mediakanalen Werk je bij een organisatie waar kanalen al volledig ingericht zijn? Kijk dan wat hier goed bij aansluit en wat de beleidsregels zijn.
Stap 5: creëer killercontent Video Visuele content E-marketing Webinar Tekst
Stap 6: maak een contentkalender Het zorgt voor consistentie richting je doelgroep Evenementen, feestdagen en vaste activiteiten staan vaak voor het hele jaar gepland. Je kunt content hierop afstemmen of er rekening mee houden. Door te plannen betrek je anderen erbij en gaat het meer leven, doordat je samen de planning en het proces bespreekt. Je bouwt historie op en het geeft inzicht. Het geeft inzicht in de verdeling van de soorten content die je hebt gedeeld.
Stap 7: doe aan leadnurturing Oud -nieuw
Stap 8: voer warme acquisitie Hoofdstuk Eigen gevoel Veel voorbeelden Makkelijk leesbaar Gratise-variant Online omgeving
De rest komt de volgende keer