Infosessie: Raamovereenkomst SLS/2017/007/4163

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
OPMAKEN VAN EEN HUURCONTRACT en plaatsbeschrijving
Advertisements

Zaken doen met een gemeente Juridisch kader Unizo infoavond 26 september2013 Sint-Niklaas Frederick Ongena.
OPMAKEN VAN EEN HUURCONTRACT
Procedure: hoe een offerte indienen?
e-Procurement in Antwerpen; het belang van een stimulerende gangmaker
E-tendering Informatiesessie voorjaar Inhoud Algemene situering De uitrol: organisatorische aanpak Het juridische kader De applicatie.
© Digipolis e-Procurement van A(anbesteding) tot Z(elf indienen)
Bestedende beheerder Een eerste stap naar budgethouderschap.
BXL 1476 – LOGIES, MAALTIJDEN EN VERHUUR VAN CONFERENTIERUIMTEN AAN DE ALGEMENE INFORMATIECYCLI INFOSESSIE
Opfrisser Aanbestedingsrecht Werkgroep Leveranciersselectie Polo. G. van der Putt 9 december 2008.

Inkoopprocedures UT Diensten en Leveringen
Belangrijkste gevolgen van het Bao voor de inkooppraktijk
C o m m e r c i ë l e & J u r i d i s c h e a a n b e s t e d i n g s s p e c i a l i s t e n I n s t r a t e g i s c h e a l l i a n t i e m e t C o r.
My Rent demo 1 KAB1 demo 1 : OPMAKEN VAN EEN HUURCONTRACT model Kamer van Arbitrage en Bemiddeling.
INFOSESSIE STAGE & STAGEREGISTRATIE
& STAGEREGISTRATIE INFOSESSIE STAGE
E-Procurement van A(anbesteding) tot Z(elf indienen)
My Rent demo 1 TA1 demo 1 : OPMAKEN VAN EEN HUURCONTRACT model Test Aankoop.
1 ADMINISTRATIEVE VEREENVOUDIGING Persoonlijke toestand en verklaring op erewoord.
17 juni 2014 en 2 juli 2014 D.J.P. (Douwe) van de Goorberg BBA Concern inkoper CPD Informatiebijeenkomst TenderNed UOV De Kring.
e-Procurement voor bedrijven
Subsidie individueel vervoer:
1 INFOVERGADERING “RC VOOR HET LEVEREN VAN RELATIEGESCHENKEN, TOMBOLAPRIJZEN EN WEGGEEFARTIKELEN”
Het Facilitair Bedrijf (HFB) partner in overheidsopdrachten.
Info-sessie CD Selectie van leveranciers van diensten met betrekking tot licenties, implementatie, advies, opleiding en/of onderhoud van software.
Ticketing- en toegangscontrolesysteem en/of Kassasysteem Openbare toelichting 16/05/2012.
Informatievergadering
2015/HFB/OO/32408 Levering van wijnen en mousserende wijnen Opening 10/07/2015 – 9u45.
Bestek MRMP-I/S Nr. 14IS0XX
Bestek 2014/HFB/00/31576 : technisch beheer, onderhoud en totale waarborg van de technische installaties van en prestaties op afroep voor Dossin, Goswin.
Bestek MRMP-I/S/EM Nr. 13IS815 Kapt DETHIER Laurent (Aankoopofficier) Lt JANSSENS Katrien (Materiaalbeheerder) 05 Jul 2013.
2014/HFB/OO/31403 leveren van bedrukte enveloppen 12/01/2015 – 9u45 Informatievergadering.
Informatie –vergadering 15/01/2015
Informatiesessie 04/11/2014 Raamcontract dranken Infosessie dranken– Caroline Lievens- 04/11/2014 Directie Financiën– Cel Aankoopbeleid.
Inkoopcollectief Energie voor het Onderwijs
2013/AFM/OA/22655 Masterplan uitbreiding KMSKA - fase 2 Opening d.d. 06/12/2013 Informatievergadering 04/10/2013.
Infosessie e-Procurement voor bedrijven Federale dienst e-Procurement Versie:
Overlegplatform asiel- en migratie 7 december
2015/HFB/OO/32524 Raamovereenkomst voor relighting opdrachten en lichtadvies Opening offertes d.d. 16/10/2015 om 9h45 Informatievergadering.
HET AANKOOPPUNT DUURZAME OVERHEIDSOPDRACHT ‘Raamovereenkomst voor de periodieke keuring van brandblusmiddelen, herstellingen, hervullingen en leveringen.
Stad Landen Erkeningsaanvraag Sportverenigingen.
2015/HFB/OO/32006 Raamovereenkomst voor consultancy bij verandertrajecten in organisaties Opening d.d. 09/03/2015 Informatievergadering Facilitair Bedrijf.
Grensoverschrijdend samenwerkingsprogramma met financiële steun van de Europese Unie (Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling) Interreg Vlaanderen-Nederland.
Hoe inschrijven op een overheidsopdracht?. Inhoud 1.Basisprincipes van een overheidsopdracht 2.Procedure 3.Inschrijven in samenwerkingsverband 4.Inhoud.
© 2013 Universitair Ziekenhuis Gent Informatiesessie Leveren, installeren en in dienst stellen van een behandelingsplanningssysteem ten behoeve van de.
Klassikale opleiding 01/03/2016
IMPULSSUBSIDIES Stad Landen Sportverenigingen met Jeugdwerking en/of Andersvalidenwerking Aanvraagdocumenten.
1 AUTORISATIES 29 november Agenda Krachtlijnen van de nieuwe autorisaties Procedure Autorisatie aanvraagformulier invullen Overlopen handleiding.
Infosessie: Raamovereenkomst SLS/2016/004/2823 Donderdag 16 juni 2016 Johan Hoste, Coördinator-expert Dienst Service & Logistiek Jan Steeman, Coördinator-expert.
Kunststedenonderzoek 2017 TVL/2016/1233/MOF Informatiemoment 5 oktober 2016 Steven Valcke & Mia Lammens.
FLEPOS modernisering bestek AIV-FLEPOS/2016/0801
Rechtmatig en doelmatig inhuren op basis van de herziene Aanbestedingswet Het Dynamisch aankoopsysteem CLAIRE LEUSSINK-NIES – 22 NOVEMBER 2016.
Startbijeenkomst 22 september 2016
Europese aanbesteding management- voorziening
Aanbesteding Storage, servers en Back up
Aanvraagproces AMIF.
Categorie Inkoopadvies en juridische capaciteit
Informatiebijeenkomst aanbesteding Haakarmvoertuigen IFV2015-FLIB-01
« OVERHEIDSOPDRACHTEN & Sociale Economie » « Je t’aime moi non plus »
On-line toevoeging, annulering en wijziging van fiches.
Europese aanbesteding Mediastrategie en -planning Rijksoverheid
Juridische aspecten van een webshop
e-Procurement van A(anbesteding) tot Z(elf indienen)
Europese aanbesteding Boekscanners
Financiële planning (deel 2)
Aanbesteding Arbo/PPMO
Subsidie individueel vervoer:
Evoluties in de nieuwe regelgeving
POP 3 Flevoland Trainingen, Workshops, Ondernemingscoaching en Demonstraties Roelof Noord 7 november 2018.
Transcript van de presentatie:

Infosessie: Raamovereenkomst SLS/2017/007/4163 Maandag 31 juli 2017 Johan Hoste, Coördinator-expert Dienst Service & Logistiek Bart Bieseman FM- Kenniscel OVOP

Raamovereenkomst voor het leveren van autobussen voor de Stad Gent gedurende een periode van 4 jaar (verdeeld over 4 percelen). SLS/2017/007/4163

Termijn van de opdracht Uitvoeringstermijn van de opdracht: 4 jaar Leveringstermijn per bestelling: Zelf op te geven (gunningscriteria) Raamovereenkomst : Jaarlijks opzegbaar Voorzien van prijsherziening: Maximum 2 keer per jaar Procedure : OPEN OFFERTEAANVRAAG MET EUROPESE BEKENDMAKING

Percelen Perceel 1: ‘Autobus met 40-48 + 1 plaatsen’ Perceel 3: ‘Autobus met alternatieve aandrijving met 40-48 + 1 plaatsen’ Perceel 4: ‘Autobus met alternatieve aandrijving met 30-36 + 1 plaatsen’ Elk perceel = een aparte opdracht = aparte gunning Elke kandidaat kiest vrij voor welk perceel/welke percelen hij een offerte indient. => Korting bij gunning meerdere percelen mag, maar wordt niet in rekening gebracht bij het verdere vergelijk van de offertes.

Aandachtspunten: administratief Juridische situatie van de inschrijver (toegangsrecht) voor kandidaten/inschrijvers die niet in België zijn gevestigd: een attest waaruit blijkt dat voldaan is aan de beroepsmatige fiscale verplichtingen (personen- of vennootschapsbelasting en btw-verplichtingen) overeenkomstig de Wettelijke bepalingen (van het land van vestiging). Het attest betreft de laatste afgelopen fiscale periode voor de uiterste indieningsdatum van de kandidatuurstelling (art. 63 KB Plaatsing) een attest waaruit blijkt dat de inschrijver in orde is met zijn fiscale verplichtingen, => Het niet aanleveren van deze documenten = mogelijkheid tot weren van de offerte! Voor in België gevestigde ondernemingen niet nodig!

Aandachtspunten: administratief Economische en financiële draagkracht van de inschrijver (kwalitatieve selectie) Met het oog op de beoordeling van de financiële en economische draagkracht voegt de kandidaat/inschrijver volgende gegevens/documenten bij zijn offerte: Een recente (maximum 3 maanden oud) bankverklaring dat waarborgt dat de inschrijver de financiële capaciteit heeft om de opdracht tot een goed einde te brengen (zie bijlage C - Bankverklaring). => Het niet aanleveren van deze documenten/informatie = mogelijkheid tot weren van de offerte!

Aandachtspunten: administratief Technische bekwaamheid van de inschrijver (kwalitatieve selectie) Om de aanbestedende overheid in staat te stellen de technische of beroepsbekwaamheid van de kandidaat/inschrijver na te gaan, worden volgende gegevens/documenten bij de offerte gevoegd: De inschrijver dient te beschikken over een servicepunt binnen de straal van maximum 50 km van Botermarkt 1, 9000 Gent OF kan een mobiele service ter plaatse binnen 24 uur. Dit geldt voor alle percelen, ongeacht er al-dan-niet een onderhoudscontract wordt afgesloten. Indien de herstelling of het onderhoud niet door de mobiele ploeg kan gebeuren, dient men in te staan voor het takelen en de herstelling in eigen (=van de leverancier) werkplaats. De inschrijver voegt een lijst (adres+ telefoon) van de door hem erkende werkplaatsen en/of mobiele servicediensten. Een recente (maximum 3 maanden oud - vanaf opening offertes) verklaring van de nationale merkzetel/invoerder van België die verklaart en waarborgt dat de inschrijver de technische capaciteit & bekwaamheid heeft om de opdracht tot een goed einde te brengen (zie bijlage B: Technische capaciteit & bekwaamheid). Indien deze garantie zou komen te vervallen in de uitvoering van de opdracht, kan de aanbestedende overheid de opdracht eenzijdig verbreken. Indien de offerte wordt ingediend vanuit de merkzetel/invoerder van België, vervalt deze verplichting. => Het niet aanleveren van deze documenten/informatie = mogelijkheid tot weren van de offerte!

Clausules & termen: administratief Aankoopcentrale vs. Opdrachtcentrale Inventaris vs. uitbreiding op het standaardgamma (catalogus) 2dehandsaankopen en tijdelijke huur Foto’s en/of merkvermelding Post tegen terugbetaling

Gunningscriteria Geldig voor alle percelen Samenstelling van: Total Cost of Ownership - TCO (Kostprijs over de volledige levensduur van de autobus): 60 punten Milieu & duurzaamheid: 10 punten Kwaliteit: 25 punten Leveringstermijn: 5 punten

Gunningscriteria Beoordeling van de aanbieding via : Ingevulde technische fiches Ingevulde , beschikbare vakken in het lastenboek zelf NIET via reclame formuliertjes Testmodel of demo kan gevraagd worden

Wijze van gunnen Perceel 1 en 2 => gunning aan telkens 1 inschrijver Afroep via bestelbon Perceel 3 en 4 => gunning aan 3 inschrijvers volgens de categorie: Alternatieve brandstof (vb. CNG), Hybride aandrijving , Elektrische aandrijving (voor elke categorie: 1 weerhouden inschrijver) Afroep via minicompetitie Uitbreidingen in de loop van de opdracht bij alternatieve aandrijvingen onder strikte voorwaarden.

Borg Vastgelegd per perceel Bankwaarborg/ Borgstelling bij Deposito- en Consignatiekas 1 keer borg stellen voor de periode van de opdracht (48 maanden) + de minimale garantietermijn op de laatste bestelling (= 24 maanden) Perceel Borgstelling 1: Autobus met 40-48 + 1 plaatsen 60.000,00 euro 2: Autobus met 30-36 + 1 plaatsen 16.500,00 euro 3: Autobus met alternatieve aandrijving met 40-48 + 1 plaatsen 12.500,00 euro 4: Autobus met alternatieve aandrijving met 30-36 + 1 plaatsen

Opbouw technisch deel lastenboek Algemene bepalingen: van toepassing op perceel 1 t.e.m. 4 Specifieke kenmerken: van toepassing op perceel 1 (40-48 + 1 zitplaatsen) Specifieke kenmerken: van toepassing op perceel 2 (30-36 + 1 zitplaatsen) Specifieke kenmerken: van toepassing op perceel 3 en 4 (alternatieve aandrijvingen) Verplichte opties Achteruitrij + dodehoekcamera Manuele airco ESP Onderhoudscontract Onderhouds & herstellingscontract Vrije opties ( vergroten / verkleinen => Capaciteit, beenruimte, draaicirkel,…, 2e automaat, koelbox,…) Onderhoudsplan Technische handleiding en documentatie Waarborgen Opleiding Het niet aanbieden van deze verplichte optie(s) = mogelijkheid tot weren van de offerte!

Inventaris invullen In te vullen per perceel Basis + verplichte opties altijd invullen => eenheidsprijs in cijfers excl. BTW => Totaal excl. BTW (= EHP * VH of PL) Het niet correct invullen van de offerte = mogelijkheid tot weren van de offerte!

Inventaris invullen Vrije opties invullen, waar mogelijk => eenheidsprijs in cijfers excl. BTW => niet meetellen bij het totaal Post TTB = standaard ingevuld Totaal = Basis + verplichte opties + post TTB => En dit verrekend aan de juiste BTW voet Offerteformulier: totaalbedrag incl. btw invullen

Bijlages BIJLAGE A: OFFERTEFORMULIER BIJLAGE B: TECHNISCHE CAPACITEIT & BEKWAAMHEID BIJLAGE C: BANKVERKLARING (zie economische en fin. draagkracht van de inschrijver (kwalitatieve selectie) BIJLAGE D: TECHNISCHE FICHE (zie gunningscriteria) BIJLAGE E: INVENTARIS BIJLAGE F: PRIJSHERZIENING ONDERHOUDSCONTRACT

E-tendering: wat? = digitaal ondertekenen en indienen van de offerte Printen, manueel tekenen en opnieuw inscannen moet NIET Je tekent digitaal a.d.h.v. je log-in en elektronische identiteitskaart (EIK) Best vooraf – niet op het laatste moment voor indiening - checken of je kan inloggen met je EIK! Bij een EIK hoort een PIN-CODE Ondertekening enkel door wie het mandaat heeft om offertes namens het bedrijf te ondertekenen. Bewijs toevoegen (mee uploaden) van dit mandaat Het niet (correct) ondertekenen van de offerte = geen verbintenis => ongeldige offerte!

E-tendering: werkwijze Ga naar ‘e-tendering’ via google of https://eten.publicprocurement.be/etendering/ en registreer je aan als bedrijf => activeer je registratie via een bevestingsmail in je mailbox Ga naar ‘e-notification’ via google en klik op ‘bekendmakingen zoeken’vb. ‘’ecologische voertuigen” of ga rechtstreeks naar   https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=274949 Download het lastenboek

E-tendering: werkwijze Download het offerteformulier, bijlages en inventarissen, vul in en sla op Log in als bedrijf Klik op ‘mijn deelname bevestigen’ Klik op ‘mijn offerte/aanvraag tot deelname’ laad het ingevulde offerteformulier op Onderteken digitaal

E-tendering: Vragen? Handleiding: http://www.publicprocurement.be/sites/default/files/documents/man_eten_supplier_nl_20170630_100.pdf Servicedesk e-Procurement: e.proc@publicprocurement.be of 02/790 52 00

Algemene vragen?

Contactpersoon Stad Gent Juridische Dienst & Kennisbeheer Contactpunt Overheidsopdrachten overheidsopdrachten@stad.gent