Third party outsourcing

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Initiatief Bijstellen Analyse Evaluatie Probleemstelling Netwerken
Advertisements

Outsourcing 21 augustus 2008 Download op:
Groot-Bijgaarden 5 oktober 2010
Huizen van de Wijk Winterconferentie Daniëlle Wijbrans 7 december 2011.
Buikpijn van systeembeheer? Een praktijkvoorbeeld uit Wageningen Jan Inden uit Wageningen.
Bijeenkomst FNV Bondgenoten voor medewerkers van Hans Textiel 7 februari 2011 Bewerkte presentatie met toelichting voor op de website.
Pad naar een goed outsourcing-contract Henri van Dun Merijn Seelt NGI Congres 12 december 2006.
Architect als inschrijver - ontwerp; - architect; - ontwerpteam; - DBFMO.
Dé complete online werkplek met de kracht van Office 365
3 Arbeidsrecht en de arbeidsovereenkomst
Cloud voor uw bestuur? Wij gaan samen met u op onderzoek. Nabespreking.
© de vries business consultancy, 2008
Toepassing 30% regeling TU/e Bert Voets 12 juni 2007.
The Quality Businesses Network Ruud Vlek en Kees van Oosterhout.
“De valkuil(en) van een richtlijn in de praktijk”
Tijdelijk informatie systeem overdracht vreemdelingen
Netwerkbijeenkomst Job Crafting 27 November 2014 Hotel Vianen.
Het Volk 2e Kamer 150 leden 1e Kamer 75 leden Directe verkiezingen
Arbeidsrelaties van de toekomst Monique Ramondt. Introductie Vestigingsplaats: Zutphen Dienstverlening in geheel Nederland aan eindgebruikers/bemiddelingsorganisaties.
Toekomst Financiële Functie
Inleiding dienstverlening SJM. Dienstverlening  materiele problemen, juridisch,  verkrijgen van rechten, uitkering, voorzieningen, geld  Doel dienstverlening:
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
PERSONEELSMANAGEMENT 2. 1 Onderdeel : 2. Omgeving PPT : 1
De interfacerol van Actiris tussen de betrokken partijen bij de sociale clausules OVERHEIDSOPDRACHTEN & Sociale dumping 20/10/2015.
Organisatie & Personeel
H2 Achtergrond.
LOKAAL SOCIAAL BELEID GENT Pro actieve dienstverlening Verkenning ter voorbereiding van de opstart van het project Willem Gobeyn.
Infosessie: Welkom! Artikel 60 OCMW-wet Nele Goffin & Abdullah Ciçek Beveiliging aan OCL-tarief Erwin Rousseau.
1 De Participatiewet voor ondernemende werkgevers Workshop d.d. 29 februari 2016 Kom’mitVivantesCapra Advocaten.
NS en EduDex 1 maart september 2013 John May
Basistarieven Hulp in de Huishouding 1 en 2 Basistarieven Hulp in de Huishouding 1 en 2 Presentatie 3 april 2013.
EVC en Kenniscentrum Handel NVE 29 mei 2008 John Dekker Teamleider Examinering en beoordeling.
Werkgeverservicepunt Kromme Rijn heuvelrug Monique Barten Hans Diek Werkgeversdienstverlening.
Social return on investment Marktdag Noord-Holland Noord 2014.
2013ASL BiSL Foundation Professionaliseren met BiSL ®
Voorstellen Henk Post Teammanager staf ISZF Opdrachtnemer, personeelslid ISZF Adviseur, security officer, bedrijfanalist.
Behoefte- management Transitie Testen Realisatie Ontwerp Require- ments man. Gebruikers- ondersteuning Educatie Monitoring Data- beheer Management- informatie.
Gebruikers- ondersteuning Change support Tactisch support Strategisch support Management support Monitoring Educatie Management- informatie Behoefte- management.
Testen Realisatie Ontwerp Require- ments man. Gebruikers- ondersteuning Educatie Monitoring Data- beheer Management- informatie Operationeel support Tactisch.
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
MAAK HET ONDERNEMERS MAKKELIJK! MET EEN REGELHULP IN 7 STAPPEN.
Woningbedrijf Oirschot Privatiseren of handhaven vanuit financieel perspectief 16 januari 2007 Henk van Rens Leon van den Hoogen.
Herindeling GNL
Aanbesteden ICT outhousing en outsourcing
Regionale raadsbijeenkomst
Xxxxxxxxxxxxxxx 2/7/2018 Markt informatie bijeenkomst Openbare Europese aanbesteding betreffende inhuur externe medewerkers 7 juli 2015 xxxxxxxxxxxxx.
Kostprijsberekening bij stukproductie
AGENDA WOG 15 juli Opening Mededelingen
Nedgraphicsdag 18 september 2012
Algemeen schema Strategisch support Management support Strategie
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
Nedgraphicsdag 18 september 2012
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Distributiebeleid.
Juridische aspecten van een webshop
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
Visieontwikkeling Les
Nedgraphicsdag 18 september 2012
Het ontwikkelen van een toetsbaar kwaliteitskader voor gezinshuizen
Het WerkgeversServicepunt: Uw strategisch arbeidsmarktpartner
Bibliotheek, ouderen en sociaal domein Rotterdam, 26 april 2018
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
ACTIE onderzoek.
SROI Stadswerk.
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Hoofdstuk Kosten indelen
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
Cursus Interne auditor
Middelburg werkt samen aan de toekomst Hoe de gemeente Middelburg inspeelt op maatschappelijke ontwikkelingen.
Transcript van de presentatie:

Third party outsourcing Ron Weggeman

Third Party Outsourcing: direct vs. indirect Aanleiding uitnodiging: Leveranciers hebben bepaalde onderdelen van hun portfolio niet meer als hun core business en hebben derde partijen betrokken om in een deel van de dienstverlening te voorzien; Voorbeelden: lokaal werkplekbeheer (on-site support) en netwerkbeheer (WAN/LAN), Scripting & Packaging of specifieke applicatiebeheer. Situatie: Er ontstaat een situatie van hoofdaannemer en onderaannemer. Personeel van uitbesteder zal bij het volgen van het werk bij hoofdaannemer of bij onderaannemer in dienst treden. Dillema’s: Welke route moet gekozen worden? Direct of indirect? Wat is sociaal wenselijk voor het personeel? Hoe werkt de Overgang van Onderneming? Hoe en met wie harmoniseer je de arbeidsvoorwaarden?

Praktijksituatie (direct) Uitbesteder contract Leverancier (hoofdaannemer) Leverancier (onderaannemer) Medewerkers in scope Uitbesteder contract Applicatiebeheer Scripting & Packaging Voordelen Werkt gelijk als een directe OvO, met de gangbare stakeholders. Directe harmonisatie arbeidsvoorwaarden tussen uitbesteder en onderaannemer goed mogelijk, geen juridische bezwaren. Prettig en sociaal voor betrokken personeel: medewerkers komen terecht bij een werkgever die de uitvoering van de dienstverlening (in opdracht van de hoofdaannemer) als haar core business beschouwd Nadelen Dienstverleningscontract is tussen uitbesteder en hoofdaannemer. Door de komst van een onderaannemer is er meer afstemming nodig tijdens de dealfase en het transitieproces On site support Werkplekbeheer Data center

Praktijksituatie (indirect) sub-contract Uitbesteder contract Leverancier (hoofdaannemer) Leverancier (onderaannemer) Medewerkers in scope Uitbesteder Applicatiebeheer Scripting & Packaging Voordelen Zou goede optie kunnen zijn als transitie/transformatie van de dienstverlening van hoofdaannemer naar onderaannemer langere tijd (maanden, jaren) in beslag neemt. Dan is het zinvol om enige tijd een dienstverband met hoofdaannemer te hebben alvorens het werk en personeel overgaat naar de onderaannemer. Nadelen Sociaal onwenselijk: medewerkers ondergaan 2x een overgang naar andere werkgever Verwachte meerkosten a.g.v. twee maal harmonisatie en transitie On site support Werkplekbeheer Data center

Third Party Outsourcing: direct vs. indirect Perspectief Directe Outsourcing Indirecte Outsourcing Medewerker Medewerkers gaan direct over naar de betreffende hoofdaannemer en onderaannemer (derde partij), die passen bij zijn/haar (technische) competenties Medewerkers gaan eerst over naar hoofdaannemer en in een later stadium naar een derde partij Financieel Harmonisatiekosten op basis van definitieve partij Harmonisatiekosten ontstaan in twee etappes; totale kosten vs. hoger Uitbesteder Heeft met meerdere partijen te maken voor overdracht van haar medewerkers Heeft met één partij te maken Leverancier Hoofdaannemer coördineert met derde partij(en) in nauwe samenwerking met uitbesteder Hoofdaannemer coördineert met derde partij(en) in later stadium Juridisch ook aanstippen of laten behandelen in intro door Els/Anita