De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Werkgeverservicepunt Kromme Rijn heuvelrug Monique Barten Hans Diek Werkgeversdienstverlening.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Werkgeverservicepunt Kromme Rijn heuvelrug Monique Barten Hans Diek Werkgeversdienstverlening."— Transcript van de presentatie:

1 Werkgeverservicepunt Kromme Rijn heuvelrug Monique Barten Hans Diek Werkgeversdienstverlening

2 I NHOUD Introductie WGSP Wie zijn we en wat doen we. De Participatiewet Wat betekent dit voor de relatie met werkgevers? Garantiebanen Hoe werkt dat? Social Return Wat is de waarde? Enkele dilemma’s

3 Werkgeverservicepunt Kromme Rijn Heuvelrug Onderdeel van de RSD Direct gelinkt aan de vijf gemeenten Nauwe samenwerking met BIGA Groep Partner binnen WSP Utrecht-Midden

4 Het invullen van (tijdelijke) vacatureruimte en capaciteitsproblemen Realiseren Garantiebanen Adviseren van ondernemers op het gebied van MVO Faciliteren van werkgevers bij het invullen van SROI en andere regelingen Advisering rondom werkgeversubsidies Dienstverlening

5 Enkele feiten… o Aantal mensen in 2014 bemiddeld naar werk door WGSP: 199 o Waarvan klanten RSD 171 o Waarvan klanten UM 28 o Ruim 500 bedrijfsbezoeken per jaar

6 Participatiewet Georganiseerd binnen de arbeidsmarktregio Utrecht-Midden Uitdaging: 1145 garantiebanen voor eind 2016 Voor KRH betekent dit ruim 200 garantiebanen

7 Participatiewet Sociaal accoord: werkgevers zijn aan zet WGSP faciliteert en voert uit Voorbeeld: verbond van Bunnik Andere initiatieven volgen…

8 Garantiebanen Hoe werkt dat?

9 Social Return WGSP vormt Bureau Social Return, verantwoordelijk voor: Contacten met inkoop en projectleiding gemeenten Aanspreekpunt en advies voor betrokken opdrachtnemers bij invulling SROI Indien nodig bemiddelen naar partijen voor invulling Controle op invulling verplichtingen door opdrachtnemer

10 Garantiebanen Er ontstaat steeds meer concurrentie tussen doelgroepen. Voor een beperkt aantal vacatures staat een veelvoud aan werkzoekenden te wachten. Voor wie kiezen we? 1

11 Garantiebanen De economische situatie dwingt nog veel bedrijven tot afslanken. De overheid “dwingt” het bedrijfsleven tot uitbreiden. Leidt dit niet tot verdringing? 2

12 Social Return MKB Nederland pleit voor maatwerkafspraken i.p.v. algemene voorwaarden. Bouwend nederland pleit juist voor algemene regionale/landelijk voorwaarden. Wat is de juiste keuze? 1

13 Social Return Grote aanbestedingen vragen ook om een grote inspanning van de ondernemers, zeker als zij ook bij bij meerdere gemeenten aanbestedingen hebben lopen. Dit zou kunnen leiden tot verdringing. Pas je de SROI voorwaarden aan of ga je voor eigen gewin? 2

14 Social Return TNO heeft de PSO (prestatieladder sociaal ondernemen) ladder geintroduceerd. Ondernemers kunnen zich tegen betaling laten certificeren. TNO pleit voor vrijstelling van SROI voor gecertificeerde bedrijven. Wat vinden wij? 3


Download ppt "Werkgeverservicepunt Kromme Rijn heuvelrug Monique Barten Hans Diek Werkgeversdienstverlening."

Verwante presentaties


Ads door Google