Grip & Controle op digitalisering

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
The Need for Speed Richard R. Budding.
Advertisements

Voorbeelden van innoverende toekomstige techniek bij C-Leren?
Een ingewikkeld gesprek over cultuur of toch niet?
Gegevensbeheer Karin Diederiks KOAC•NPC.
De kracht van it suits IT Als groothandel of brandowner in fashion bent aan het juiste adres voor automatisering en professionalisering van al uw – generieke.
Visie Mensontwikkeling WSD
Thema Hoe maakt kennisdelen je werk/functioneren: leuker Efficiënter Beter Meer gedragen.
BI voor Microsoft Dynamics AX
Michel Visser Founder EesySoft
Presentatie NGI BI Bijeenkomst
De kracht van HBSoftware
De kracht van GAC Business Solutions GAC is meer dan een leverancier van softwareoplossingen. Als business partner zorgen we samen met u voor optimalisatie.
Applicatieplatform congres 12 & 13 maart. Sneak Preview Technologie van morgen MS SQL server bij REAAL Peter de Visser IT Architect
27 januari 2011.
Jeanette Kok Meeuwsen Ten Hoopen
Introductie/Agenda 1 Cor Verbaas 1.Business Analist. 2.Werkzaam bij AEP sinds juni Verantwoordelijk voor de business applicaties binnen AEP. 4.MFGPro.
Achmea en Geodata Bert van Rest Achmea IM&IT, Analytics & Geo.
Met inzicht verantwoord live! De testmonitor in actie
Naar een flexibele structuur van processen en rollen
Procesbetrouwbaarheid, efficiency, kwaliteit en veiligheid
“Kijken, denken en doen met voor risico”
Business Intelligence
APP Platform Rivium, 5 maart 2013 Rik Vietsch.
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
De inzet van BPM en SOA in een organisatie
Oracle licenties…… Hoe kunt u besparen? David Abeln
1 IT Service Management George Pluimakers Theorie (3)
Quality Management: METHODEN TECHNIEKEN PROCESVERBETERIN G
1 IT Service Management Theorie (2). 2 “Op zoek naar balans tussen dienst en klant” Bron: artikel uit IT Service Magazine van Robert den Broeder en Aad.
 E-learning business case Frank Klabbers. Infolearn  Infolearn  Leeromgevingen, content-multimedia ontwikkeling training en onderwijskundig advies.
Business Intelligence in Credit Management Noordwijkerhout, 24 maart 2011 Dennis van Essen | EMEA Sales.
Bepalen huidige bedrijfsprocessen Contract- management Behoefte- management Transitie Testen Realisatie Ontwerp Require- ments man. Gebruikers- ondersteuning.
A3 methodiek A3 methodiek: leiderschap in transitie-control?
Gebruikers- ondersteuning Change support Tactisch support Strategisch support Management support Monitoring Educatie Management- informatie Behoefte- management.
Testen Realisatie Ontwerp Require- ments man. Gebruikers- ondersteuning Educatie Monitoring Data- beheer Management- informatie Operationeel support Tactisch.
Bepalen verandermogelijkheden Bepalen veranderbehoefte Bepalen toekomstige computertechnologie Bepalen toekomstige bedrijfsprocessen Bepalen huidige “Gap”
Change support Tactisch support Strategisch support Management support Monitoring Educatie Management- informatie Data- beheer Behoefte- management Contract-
Change support Tactisch support Strategisch support Management support Monitoring Educatie Management- informatie Data- beheer Behoefte- management Contract-
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
KNVI Congres Introductie BI.
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Algemeen schema Strategisch support Management support Strategie
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
CIO 3.0: een gemeentelijk perspectief op de digitale transformatie
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Taakcluster … Taakcluster 1 Taakgebied… Functies Rollen Taakgebied 2
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Hoofdstuk 9 Taakcluster Management support
True & Dell: Landscaping a smarter digital world.
Procesmigratie van ITIL naar ISM
Stel dat de (onderwijs) wereld gaat veranderen
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Klantgerichtheid – Houding en gedrag
Algemeen schema Strategisch support Management support Strategie
Taakcluster … Taakcluster 1 Taakgebied… Functies Rollen Taakgebied 2
Hoofdstuk 8 Taakcluster Strategisch support
Servitisation of data analytics models: strategic options and challenges Inspiratiesessie SLF Summit 2018.
Algemeen schema Strategisch support Management support Strategie
Ontwikkeling, wij als EBS
Informatiegestuurd voor de gemeente Den Haag
Test was zelf een buzzword. Krijg nou wat!
Vernieuw je HR-cyclus.
Hoe omarmen Nederlandse non-profit organisaties informatietechnologie?
Transcript van de presentatie:

Grip & Controle op digitalisering Rolf van Anholt – Performance Regisseur Bepaal onder welk niveau jouw presentatie valt en haal de rest weg (Openbaar | Intern | Vertrouwelijk | Zeer vertrouwelijk) Openbaar

Wie is Rolf? Sinds 2014 bij Ymor als Performance Regisseur Verbinden APM en ITOA met organisatie 9 jaar SAP bij Capgemini en Ordina Ervaring Gem. Enschede en Gem. Utrecht Nu bij Eneco en Rabobank Verloofd in Utrecht Koken, hockey, snowboarden, auto’s en avontuur!

Over Ymor IT Operations Analytics (ITOA): Sinds 2003 85 medewerkers Experts IT performance & beschikbaarheid Begonnen met APM Nu pioniers met ITOA IT Operations Analytics (ITOA): “Bringing together multiple sources of data to enable data-driven IT Operations, and delivering consistent, high-quality results for digital performance, availability, security and agility.”

Digitalisering bij de overheid

Applicatie performance management Grip houden op IT is voor iedereen lastig

Uitdagingen bij digitaliseren Groeiende complexiteit Legacy vs. nieuwe technologie Kortere ontwikkeltijden Transitie naar regietaken Organisatiesilo’s werken niet samen Business en IT begrijpen elkaar niet IT onmisbaar onderdeel van bedrijfsvoering Verplichtingen aan digibete burgers en eisen van digitaal gedreven burgers

De kracht van APM Starten met Applicatie Performance Management De juiste oplossing voor elke uitdaging Nieuwe technologie monitort applicatietype-onafhankelijk Samenbrengen van informatie om samenwerking te realiseren Focus op mensen, processen en technologie

Wat levert goed werkende IT u op? De Control Room De juiste informatie op de juiste plek Breng SOC, NOC, applicatie monitoring en business KPI’s bij elkaar Gebruik van bestaande informatie, mensen en processen Van informatie naar inzichten 1 objectieve waarheid verspreid door 1 team Wat levert goed werkende IT u op? Logische gevolg van technologische ontwikkelingen

De Control Room: niet over 1 nacht ijs

APM & ITOA groeimodel Reactief Bewust Proactief Preventief Versterkend

Het verhaal van ITOA Network Log Synthetic Technical Real user Application Change Business data Het samenbrengen van meerdere APM bronnen om beter te sturen op: Veiligheid Performance Wendbaarheid Beschikbaarheid

Kunstmatige Intelligentie Het verhaal van ITOA Network Log Synthetic Technical Real user Application Change Business data … door het toevoegen van intelligentie: Kunstmatige Intelligentie Correlaties Patronen Historische data

De Control Room Heden, verleden en toekomst 1 2 3 Heden Toekomst Verleden

De drie P’s van de Control Room Techniek: Bestaande monitoring Nieuwe monitoring voor blinde vlekken Technologie om inzichten te combineren People: Combinatie van eigen mensen, partners en Ymor Communicatie met Servicedesk, ontwikkel en operarions teams Rapportages om met gehele organisatie over IT te communiceren Processes: De Control Room wordt leidend in incident en problem management Control room dient opgenomen te worden in ITIL, test en DevOps processen Verantwoordelijk voor continue verbetering van IT landschap

Wat levert de Control Room mij op? 1 2 3 Heden Toekomst Verleden 1 Minder incidenten Kortere oplostijden Betere samenwerking met leveranciers 2 Rapportage bruikbaar voor organisatie & partners Effectievere collega’s Effectievere inzet van tools 3 IT wordt voorspelbaar met de beschikbare inzichten Meer tijd om sneller te innoveren IT die uw digitaliseringdoelstellingen ondersteunt Techniek: Bestaande monitoring Nieuwe monitoring voor blinde vlekken Technologie om inzichten te combineren People: Combinatie van eigen mensen, partners en Ymor Communicatie met Servicedesk, ontwikkel en operarions teams Rapportages om met gehele organisatie over IT te communiceren Processes: De Control Room wordt leidend in incident en problem management Control room dient opgenomen te worden in ITIL, test en DevOps processen Verantwoordelijk voor continue verbetering van IT landschap

Conclusie Met de control room beschikt uw over alle benodige inzichten, processen en kennis om digitalisering succesvol te realiseren.

Vragen? Openbaar