Kwaliteit leerbedrijven

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Passend onderwijs.
Advertisements

Het zorgsysteem en de 1-zorgroute
Workshop Boris Platform gehandicapten mbo 7 november 2013.
De ontwikkeling van de 7 competenties
BPV in Entree Springplank naar werk?.
Good Practice Locatie Alphen aan den Rijn
Leerbedrijf partner in opleiden Jan Fleer 15 november 2004
SAMENWERKING FOCUS - FONTYS
Erkennen: ja, tenzij … Vanaf 1 april 2007 Ramon van den Berg GDW Kennisdeling MBO Raad 8 februari 2007.
Opleiden van medewerkers
Al doende leren training docenten
STAGE Voorlichting april 2013 Instituut CMI - Opleiding CMD.
zelfsturend portfolio-onderwijs:
Beoordelen en kwalificeren in het vmbo
MBO Oosterhout Onderdeel van ROC West-Brabant
Opleiding verzorgende-IG Fasen indeling en BPV
Van, voor én door het onderwijs.
Het belang van een stage
‘Passend Onderwijs’. Gezamenlijke opdracht regulier en speciaal onderwijs. Herverdeling:  Ondersteuning  Middelen Eigen beleid in de regio (SWV)
Netwerknamiddag 7des en Se-n-Se
Plan van aanpak Ondersteuning Leerbedrijven
Arbeidstoeleiding van jongeren met een beperking
Opleiden naar de toekomst Werken in een satelliet.
Studieadviesregeling
Thema 2 Bijeenkomst oktober 2015.
Informatiebijeenkomst. Lerarencompetenties Overzicht bijeenkomsten 1.Leren leren 2.De basisschool 3.Ontwikkeling van kinderen en creatief proces 4.Lesopzet.
‘Actieve kaderleden als compagnon voor een collega met een beperking’ ‘Collega’s maken het verschil – Hart voor arbeidsbeperkten – 24 november, Scheveningen.
Praktijkbegeleiders bijeenkomst verkenning van de mogelijkheden voor een samenwerking 18 november 2015 Filmpje..\..\Algemeen\Herziening mbo_ Wat levert.
werkveldoverleg bbl mz 5 november 2013
LEERJAAR 1 SAW.  Introductie bijeenkomst Periode W3S1AR en W3S1BR van 8 Februari t/m 22 April  Minimaal 250 uur werken  Begeleiding door een MWB docent.
STAGE INFORMATIEAVOND Woensdag 11 mei VOOR WIE IS DE INFORMATIE AVOND BEDOELD Voor ouders / verzorgers van de komende vierde en vijfde jaars leerlingen.
TEAMTEACHING Hannah Wielenga Hogeschool Utrecht / Landelijk Ontwikkelpunt NLT 5 juni 2009 Met dank aan: Sjaak Luijtjes – Vader Rijn College.
Levensfasebewust personeelsbeleid en PROS 2007 Impuls voor het binden & boeien van medewerkers.
Bijeenkomst 5.  Doelen  Wat hebben jullie bij thema vanmorgen gedaan?  Feedback geven en ontvangen op huiswerkopdracht  Van doelen naar leeractiviteiten.
Mentorproject/Coachingsproject Fioretti College Veghel.
VAD bijeenkomst 1.2. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom 2.Huishoudelijke mededelingen 3.Test kwalificatie dossier 4.Terugblik en bespreken thuisopdrachten.
BPV-Update Heleen Beurskens MBO Raad Ad Geluk SBB.
Welkom! iPad in de brugklassen 26 mei De meerwaarde van de iPad in de les
Hoofdstuk 2: Organiseren van het werk Werken in een arbeidsorganisatie.
CanMEDS rollen Aansluiting HBOV, MBO in het functiehuis en praktijk
Start Oriëntatie Stage/ Werkplekleren
Met Minder Meer en Beter
Kwaliteitsverbetering BPV 2017
Voorlichting BPV voor Studenten
Beoordelen Wat is beoordelen Beoordelingsnormen Beoordelingsgesprek P.O.C. in het bedrijf Taken van de praktijkopleider.
Plannen en optimaliseren
VTH1 (verpleegtechnisch handelen) VP16T
Hoe geven wij ons onderwijs een nieuwe kleur?
PowerPoint Taal Bijeenkomst 6: Evalueren op leerlingniveau
Hoe te werken met de oefenopdrachten
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Workshop “de coachende praktijkopleider”
Reflecteren volgens de kritische incident methode
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Digitaal lesmateriaal zoeken, maken en delen met
PowerPoint Taal Bijeenkomst 6: Evalueren op leerlingniveau
Werkveld bijeenkomst Maatschappelijke Zorg
Praktijktoets Eind LP 1 VP17U.
Werkveld bijeenkomst Maatschappelijke Zorg
Hoofdstuk 3 Wat gaat de beginnend beroepsbeoefenaar
Werken in een arbeidsorganisatie
Hoofdstuk 2 Beginnend beroepsbeoefenaren werven en selecteren
werkveldoverleg bbl mz 5 november 2013
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Workshop Accreditatie van leerbedrijven Harry Siegersma
Methodisch handelen Week 6 les 5. Methodisch handelen Week 6 les 5.
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
24 uur van ZDV Apeldoorn, 22 maart 2018
Instrument om teamwerking tegen het licht te houden
Transcript van de presentatie:

Kwaliteit leerbedrijven

Uitgangspunten bij het ontwerp: Kwaliteitsverbetering en basis van signalen uit het veld studenten, school en leerbedrijven. Ontwikkelingsgericht

Uitgangspunten bij gebruik Het is een middel; geen doel; Het kwaliteitsgesprek sluit aan bij wat het leerbedrijf nodig heeft. Met elkaar de kwaliteit van de leerbedrijven en de BPV verhogen.

4 Ontwikkelfasen Ik wil > ik start> ik doe> ik groei Oriëntatie aanvraag Intentie beoordeling erkenningsreglement Uitvoering evaluatie school-leerling Ontwikkeling en groei inzet kwaliteitsagenda

Thema’s- Dimensies 1 Werkzaamheden (leervraag, juiste hoeveelheid juiste moment) 2 Vakinhoudelijke begeleiding (vak inhoud ---> vakkennis) 3 Persoonlijke begeleiding (leerklimaat, niveau en leerdoelen) 4 Veiligheid (veilige leeromgeving,fysieke en sociale veiligheid) 5 Organisatie leerproces ( leerdoelen school, leermogelijkheden bedrijf) 6 Studentwaardering (evalueren en waardering) 7 Samenwerking (school en SBB)

Thema’s- Dimensies 1 Werkzaamheden (leervraag, juiste hoeveelheid juiste moment) Aansluiting bij de ontwikkeling van de student. Mogelijkheid bieden verdiepende en of verbredende werkzaamheden Doorgroei mogelijkheden. Onvoldoende werkzaamheden overleg met school 2 Vakinhoudelijke begeleiding (vak inhoud ---> vakkennis) Basis leerdoelen passende werkplanning De PO instrueert en begeleidt inschakelen collega’s Toetsing of de student de BPV volgens planning ontwikkelt 3 Persoonlijke begeleiding (leerklimaat, niveau en leerdoelen) Inwerkprogramma voorstellen collega’s, veiligheidseisen, kleding, schoenen etc . Planmatig begeleidingsgesprekken Bedrijf faciliteert PO om zijn taak uit te voeren

Thema’s- Dimensies 4 Veiligheid (veilige leeromgeving, fysieke en sociale veiligheid) PBM zoals handschoenen, veiligheidsschoenen, bril Bedrijf.: BHV RIE Sociale veiligheid discriminatie, intimidatie, agressie en pesten is er een protocol. Veilig leerklimaat. 5 Organisatie leerproces ( leerdoelen school, leermogelijkheden bedrijf) Opleidingsbeleid, scholingsbeleid. Evaluaties , werving en selectie Vaste procedures.

Thema’s- Dimensies 6 Studentwaardering (evalueren en waardering) Evaluatie met student door leerbedrijf Feedback vragen PO. Bespreken met school. 7 Samenwerking (school en SBB) Bedrijfsgegevens actueel houden via SBB portal. Stelt leerplekken beschikbaar Werkt mee aan onderzoeken. PO bijeenkomsten. Stelt leerplaatsen beschikbaar voor doelgroepen Voorlichting-expertmeetings etc. …