Daphne Keller 30 augustus 2017

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
School Coach Student Docent/ Professional Lerende Persoon.
Advertisements

Presentatie titel STAGE Leren in de praktijk
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Voor stagedocumenten ga naar: Stagevoorlichting MT januari 2013 Leren.
Open dag TU Lerarenopleiding
EXAMINEREN IN DE BEROEPSPRAKTIJK
Portfolio
Stagebegeleiding Bijeenkomst 1 Blok 2.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 2 Blok 2.
Lerarenopleiding GezondheidsZorg en Welzijn
OPDRACHT 3 vakdidactiek Mbo
Startbijeenkomst Welkom Master Science Education and Communication Master Leraar VHO Maatschappijleer en maatschappijwetenschappen Minor Leren Lesgeven.
Vernieuwde opzet werkplekleren in de propedeuse Aanleiding vernieuwde opzet Achtergronden en inhoudelijk kader Opzet programma vanaf 6 november Verder.
Opleiden naar de toekomst Werken in een satelliet.
Voorlichtingsavond ILO 13 oktober 2015 Interfacultaire Lerarenopleidingen (POWL)
Beroepsopdracht 4 In het cluster Talen.
LOB binnen Taalbrug DG.
Informatiebijeenkomst. Lerarencompetenties Overzicht bijeenkomsten 1.Leren leren 2.De basisschool 3.Ontwikkeling van kinderen en creatief proces 4.Lesopzet.
Praktijkervaring en reflectie
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Rotterdam, maart 2009 Begeleiders: Rosa Rodrigues: Els Fonville-Kuhlmann:
Honoursprogramma BML Februari Een verzameling activiteiten om je verder te ontwikkelen bovenop je bachelor-opleiding. In ieder geval ontwikkeling.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Rotterdam, maart 2009 Begeleiders: Rosa Rodrigues: Els Fonville-Kuhlmann:
Communicatie 2 – kw 2 Les 2. Wat gaan we doen? Korte herhaling van vorige week. Het kennismakingsgesprek Casussen uit je stage Afsluiting van de les:
Agnes Braam & Frank van der Vooren
Stage Huisartsgeneeskunde Master 1 Kristin Hendrickx Chris Monteyne.
POWERPOINT DOOR MIEP VERMEIR
Voorlichtingsavond ILO 16 februari 2016 Interfacultaire Lerarenopleidingen (POWL)
WELKOM VAKDIACTIEK PEDAGOGIEK 1.1
TWEEDEGRAADS LERARENOPLEIDINGEN DEELTIJD Faculteit Onderwijs en Opvoeding Maart
Studiemiddag vakdidactiek/opleidingsdidactiek PTH Windesheim 3 december Verzorgd door ECENT/OTIB Op uitnodiging van Theo Last en Wim Sterken n Peter Smulders.
Aantekening Onderzoek & Ontwerpen ECENT-vakvernieuwingsconferentie 12 mei 2011 Jan van der Veen en Marieke Rinket
Onderwijs & Innovatie Hogeschool Inholland Algemene voorlichting Lerarenopleidingen Amsterdam Locatie Amstelveen 1.
VAD bijeenkomst 1.2. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom 2.Huishoudelijke mededelingen 3.Test kwalificatie dossier 4.Terugblik en bespreken thuisopdrachten.
Kickoff SomToday 6 SEPTEMBER Wat doen we vandaag ?  Inloggen in SomToday  Handleidingen in WikiWijs: link in WikiWijs plaatsen  Digitale leermiddelen.
Rollen binnen het werkplekleren
Start Oriëntatie Stage/ Werkplekleren
TU/e Lerarenopleiding
Diepteverwerking master
LERAAR WORDEN VIA ASSESSMENT
Aan de slag Vervolg: vanmiddag Inventarisatie: Groepjes (heterogeen)
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Lerarenopleiding Master Science Education and Communication (SEC)
Hannah Wielenga januari 2017
Samen Opleiden met het ICLON en SEC
Master of Science Education & Communication
Voorlichting BPV voor Studenten
Storyline EMD Daphne Keller.
Diepteverwerking (onderdeel van EA4X0)
Diepteverwerking P2 (onderdeel van EA4X0)
Diepteverwerking (onderdeel van EA4X0)
Diepteverwerking P2 (onderdeel van EA4X0)
Diepteverwerking P2 (onderdeel van EA4X0)
Lunchbijeenkomst EA2X Daphne Keller
Diepteverwerking P2 (onderdeel van EA4X0)
Marlon de Wilde | 9 februari 2017
Voorlichtingsavond 4 mavo
Diepteverwerking P2 (onderdeel van EA4X0)
Daphne Keller 29 augustus 2018
TU/e Lerarenopleiding
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Portfolio, Logboek en Casus
Inspelen op Innovaties
Stages in klare taal Daphne Keller - stagecoördinator
Aankomend & Aansluitend Tweedegraads lerarenopleiding
Niemand vergeet een goede leraar
Lunchbijeenkomst EA2X Daphne Keller
SMART – leerdoelen opstellen
Storyline EM2X Daphne Keller.
De start van werkplekleren 2a
Kopopleiding Gert de Goede Lerarenopleider NaSk Oktober 2018.
Transcript van de presentatie:

Daphne Keller 30 augustus 2017 Stage en portfolio Daphne Keller 30 augustus 2017

Voorlichting over de stages Wat is diepteverwerking? Inhoud Voorlichting over de stages Wat is diepteverwerking? Hoe werkt het portfolio?

Curriculum en vakken Vakinhoudelijke vakken  bij betreffende faculteit Binnen TU/e lerarenopleiding: Focus op onderbouwing en gereedschap Onderwijskunde (Leertheorieen, Roos van Leary, zorg lln., differentieren, …) Vakdidactiek (doelen vakonderwijs, toets/examen, begripsontwikkeling, …) Projectmatig Bètadidactisch ontwerpen (theorie + lesmateriaal ontwerpen (ICT) + evalueren) Onderzoek van onderwijs (thema: diepe verwerking, focus op het leren van lln.) Praktijk Werkplekleren  de stages

Lesgeven leer je in de praktijk

Voorafgaand aan je stage Aanmelden voor stageplaats Minimaal 6 werkweken van te voren Na toekenning plaats  kennismaken op school Stageovereenkomst aanvragen www.esoe-werkplekleren.nl

De stages in het kort

Minor Alle stages P1 P2 Master P1 P2 P3 P4 P5

Minor Alle stages P1 P2 Master P1 P2 P3 P4 P5

Master P1 P2 P3 P4 P5 De stages in de master kunnen op elk moment in het jaar gestart worden.

P1 en P2 duren samen circa 2 kwartielen Master P1 P2 P3 P4 P5 P1 en P2 duren samen circa 2 kwartielen P3 en P4 duren samen circa 2 kwartielen P5 duurt circa 1 kwartiel

EM2X0 Master P1 P2 P3 P4 P5 Minimaal aantal lessen 4 Minimaal aantal uren zonder WPB in de klas Eisen bevoegdheid Advies positief / twijfel Voorwaarden stageplaats Onder of bovenbouw EM2X0

EM3X1 EM3X2 Master P1 P2 P3 P4 P5 Minimaal aantal lessen 70 Minimaal aantal uren zonder WPB in de klas 16 Eisen bevoegdheid Voldoende lessen zonder WPB Advies positief / twijfel Voorwaarden stageplaats Onder of bovenbouw EM3X1 EM3X2

EME34 EME35 Master P1 P2 P3 P4 P5 Minimaal aantal lessen 70 Minimaal aantal uren zonder WPB in de klas 35 Eisen bevoegdheid Voldoende lessen zonder WPB Advies positief Voorwaarden stageplaats Bovenbouw EME34 EME35

EME36 Master P1 P2 P3 P4 P5 Minimaal aantal lessen 30 Minimaal aantal uren zonder WPB in de klas 15 Eisen bevoegdheid Voldoende lessen zonder WPB Advies positief Voorwaarden stageplaats Bovenbouw EME36

Tijdens je stage… WPB SO IO 3 Begeleiders

Werkplekbegeleider WPB Dagelijks begeleider op stageschool Ervaren docent

Schoolopleider SO Begeleider alle stagaires op stageschool Rol hangt af van de school

Instituutsopleider IO Begeleider vanuit lerarenopleiding Lesbezoek Beoordeelt portfolio

Bètadidactisch Ontwerpen Onderzoek van Onderwijs Stage Tijdens je stage… Opdrachten Vakdidactiek Bètadidactisch Ontwerpen Onderzoek van Onderwijs Stage www.esoe-werkplekleren.nl

Diepteverwerking – EMD01 Wat willen we bereiken gedurende de stage? Voortdurende integratie van theorie en praktijk binnen de persoonlijke ontwikkeling van de student tot docent Hoe doen we dat? Diepteverwerking op TU/e Deels op de stageschool met WPB, SO en/of intervisiebijeenkomsten

Diepteverwerking – EMD01 Vanaf het kwartiel waarin je start met stagelopen volg je diepteverwerking Schrijf je dus ook in voor EMD01 in het juiste kwartiel Kijk op de site voor de lijst bijeenkomsten Schrijf je via Canvas in per bijeenkomst

Diepteverwerking – EMD01 Helpt je bij het vormgeven en vullen van je portfolio

= + Portfolio = Reflectie + Bewijzen

= + Portfolio = Reflectie + Bewijzen Handleiding voor portfolio  www.esoe-werkplekleren.nl

Groei- en beoordelingsdocument voor je hele opleiding Portfolio Groei- en beoordelingsdocument voor je hele opleiding Elke stageperiode een nieuw hoofdstuk aan je reflectieverslag toevoegen Na elke stageperiode inleveren Bijhouden! Bewijsmateriaal verzamelen in mappen (digitaal – niet als appendix)

Reflectieverslag Handleiding geeft mogelijke structuur aan - hoofdstukken Gaat grofweg in op 3 aspecten: Wat heb je bereikt? Hoe heb je dat bereikt? Wie ben jij als docent? Je spiegelt jezelf aan de SBL competenties (wettelijk eisen aan docent) Je levert bewijzen in de vorm van gemaakte opdrachten, (zelf)evaluaties, observaties, les-opnames, lesvoorbereidingen etc. Onderdelen die in het verslag moeten worden besproken, inclusief opdracht staan in de lijst “alle eisen portfolio” (site)

www.esoe-werkplekleren.nl